VISA Chrono Challenge 2007 ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Vond jij dit vorig jaar een leuk initiatief?

Ja
45
87%
Neen
7
13%

Total votes: 52

Speedbuster001
Mountainbiker

Post by Speedbuster001 »

Beetje sadistisch, maar ik heb der toch wel met 2 eersteplaatsjes bij de min 18 jarigen en 2 2deplaatsjes mooi geld uitgehaald. In het einklassement was ik 2des.

Nu buiten dat geld vond ik het echt enorm fun, vooral omdat het mijn eerste wedstrijdervaringen waren. Bovendien ben ik na deze wedstrijden op de weg gaan koersen. Het was dus eigenlijk een ideale springplank. En weet maar zeker dat die receptie smaakte :lol: . Gratis drank en vooral enorm smakelijke hapjes. Alleen jammer dat de foto's nooit van podiums nooit worden doorgestuurd terwijl ik er twee keer na gevraagd heb.

En 8 euro is nu ook weer niet het einde van de wereld he
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

The Raceface wrote:En op plaats hoeveel staan ze in BK Marathon ? Bij de eerste vijf ?
Het is een cirkel. Zo'n circuit zou meer bikers in competitie moeten krijgen, vooral jongere bikers. Maar zij kunnen er niets winnen, want de semi-profs gaan met het geld lopen. Gevolg ze haken af. Maar het meedoen van die semi-profs is ook positief, want zij halen het niveau van de wedstrijd omhoog. Kortom een discussie zonder einde, denk ik
Semi-profs halen het niveau van de wedstrijd omhoog. Dit klopt en kan een uitdaging zijn voor de jongere bikers.
Anderzijds kunnen zij er inderdaad niets winnen. Dus als je wil dat zij er iets winnen, moet je wellicht te prijzenpot wat meer verspreiden (geen al te grote bedragen en verschillen) zodat er meer bikers iets kunnen terug verdienen.
Frustie Dtr
Mountainbiker

Post by Frustie Dtr »

Zo te zien gaan ze er terug aan beginnen:
http://www.visachronochallenge.be/ voorlopig wel nog "under construction"

Maar eerste chrono:
9/4 ZILLEBEKE (Wvl)

Tweede chrono:
22/4 WAREGEM (Wvl)

Derde chrono:
12/5 RENINGELST (WVl)

Vierde chrono:
9/6 LANGDORP (Vlbr)

....
Dus smeer maar jullie "kietten" in.
santiago
Mountainbiker

Post by santiago »

:evil: kga er dit jaar eens aan mee doen.
kheb tot eind 2005 funklasse gereden en op de weg met de amateurs.

nu ga ik terug herbeginnen maar kheb geen goesting meer on rondejes te draaien.
kben veeeel verdikt .
maar al een 6 weken bezig met lsd en we zien al wat verandering.

kga laag beginnen maar zou graag uiteindelijk marathons rijden.
back to the bascis e.

denk da die visa chrono's een goe begin zouden zijn om de afstaand traag op tebouwen.
dit jaar is mijn snelheid niet zo belangrijk
dat gan we wel volgend jaar zien.
nu overal de eindstreep halen op aanvaarbare manier.

grts
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

Frustie Dtr wrote:Zo te zien gaan ze er terug aan beginnen:

Maar eerste chrono:
9/4 ZILLEBEKE (Wvl)

Tweede chrono:
22/4 WAREGEM (Wvl)

Derde chrono:
12/5 RENINGELST (WVl)

Vierde chrono:
9/6 LANGDORP (Vlbr)

....

Ik denk dat de chrono van 18 maart te Sart Tilman de eerste is in het rijtje. (als ik me niet vergis)
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Tom M wrote:
Frustie Dtr wrote:Zo te zien gaan ze er terug aan beginnen:

Maar eerste chrono:
9/4 ZILLEBEKE (Wvl)

Tweede chrono:
22/4 WAREGEM (Wvl)

Derde chrono:
12/5 RENINGELST (WVl)

Vierde chrono:
9/6 LANGDORP (Vlbr)

....

Ik denk dat de chrono van 18 maart te Sart Tilman de eerste is in het rijtje. (als ik me niet vergis)
dat is een andere kalender, de ZoeNK kalender, van op www.zoenk.be/marathon (te volgen op het forum www.4bikers.be/forum)
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

Tiens idd, bij het bekijken van de kalender op http://www.belgianmountainbikecircuit.be/ zie ik dat die van sart Tilman verdwenen is van de kalender terwijl dit er onlangs wel nog tussenstond als een visa chrono. wat eigenlijk goed was kwestie van de verspreiding van de chrono's. Nu gaan de chrono's telkens door in West- Vlaanderen met uitzondering van Langdorp.
Organisatie Reningelst
Mountainbiker

Post by Organisatie Reningelst »

De visa chrono gaat inderdaad terug door. Op de site www.visachronochallenge.be staan nu alle wedstrijden vermeld. Voor meer informatie over onze tocht gaat u binnenkort terecht kunnen op www.wielerclubbergdal.be, nu kun je trouwens nog het parcours zien van vorig jaar.

Er zullen wel enkele wijzigingen in het reglement komen die (gedeeltelijk) aan jullie verzuchtingen tegemoetkomt. Maar dat ga je binnenkort kunnen lezen op de site van Visa.

Graag tot 12 mei te Reningelst of op een van de andere chronoraces want ik rij zeker mee.
Organisatie Reningelst
Mountainbiker

Post by Organisatie Reningelst »

Onze site www.wielerclubbergdal.be
Met die komma erna lukt die link natuurlijk niet.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

In de prijzenbaremas zie ik voor de heren 35+ slechts 3 prijzekes?! #-o
En dit terwijl er meestal bijna 50 starters zijn en bijna evenveel als in de categorie tot 35J.
Dit noem ik toch wel schandalig weinig :evil: [-X ,tenzij ze kunnen starten voor hetzelfde geld
als de toertocht rijders,t.t.z ongeveer 2 a 3 euro of de prijs van een normale tt!!!
Noemen jullie dat wijzigingen ten voordele van de wedstrijdrijders!!! #-o
Post Reply