10/02/2007 TT Nieuwpoort

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

Ben ook gestart aan de rit, alles fantastisch tot na de bevoorrading...
Toen ik na de bevoorrading voor de 40 ging, en dus aan het baantje van de vaart naar rechts afdraaide was alles nog dik in orde.

Maar toen, just in het volgende stukje offroad, enkele boompjes en takjes, patat ne tak in mijn achterderailleur, overgedraaid,en afgekraakt... Ben tevoet moeten terugkeren. Nog een geluk dat het wind af was, en mij een beetje door de wind terug kon laten blazen naar de bevoorrading.

Bedankt voor de pechverhelpers die mij zeer snel terug naar de start brachten, nu nog hopen dat het herstellen niet teveel kosten met zich meebrengt.

Greetz Spark
Gwieto
Mountainbiker

Post by Gwieto »

Ik heb de TT van Nieuwpoort ook nog gereden: The day after.
Gisteren kon ik mij niet vrijmaken, maar toen het vanmorgen treffelijk weer bleek te zijn, en ik zag dat de pijlen er nog hingen (ik woon in de Pemenhoek in Nieuwpoort), ben ik maar op goed geluk het parcours opgereden (passeert op 100 m van mijn deur).
Kheb mij nog goed geamuseerd. Het was zwaar stoempen, want alle 'zachte' stukken waren natuurlijk in prut gereden gisteren.
Maar kheb de 40 km toch lekker uitgereden. Alle bepijling was nog aanwezig :-D , alleen de bevoorrading ontbrak natuurlijk :cry:
De nieuwe track door het duin op weg naar Ter Duinen is een mooie aanwinst voor het parcours!
de P
Mountainbiker

Post by de P »

Steven H zei:
Het parkoers was eerder glad dan zwaar (onder het motto " blij dat ik glij " zwaar. De modder was dun, niet te zwaar, maar een spoor of koers aanhouden was er niet bij dus het was rijden op eieren met een voor- en achterwiel dat van mening verschilde over welke richting te volgen. Meermaals gedacht dat ik een zwemmetje ging maken, uiteindelijk droog gebleven
Steven da gevoel had ik ook wé :wink: meer dan ne ke

P
avdb24
Mountainbiker

Post by avdb24 »

Oef eindelijk een beetje tijd gevonden om een woordje van dank aan alle 693 deelnemers die ondanks het weer niet denderend was toch zijn afgekomen, en naar ik zie en hoor van de positieve reakties zijn er weinigen die het beklaagd hebben dat zij naar Nieuwpoort zijn afgezakt om met een nat pak naar huis toe te keren. Het parkoer lag er zeer zwaar bij en ikzelf vind het spijtig dat wij dat nieuwe stuk langs de spoorwegbedding moesten afsluiten, maar voor volgend jaar zal ik voorzien dat er kan gekozen worden voor de spoorwegbedding of voor het zware stuk ernaast. Het zal ook niet elk jaar zulk slecht weer zijn hoop ik.
Nogmaal hartelijk dank en hopelijk tot volgend jaar met een stu langer strand en nog een paar nieuwe stukken.
Wij doen ons best
Aurele
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

:-D Hello folks :-D

Pittige TT compleet naar mijn zin.
Lekker zwaar,vettige strookses,goeie bevoorrading,.....
2 minpuntje #-o #-o
isotone sportdrank(leffe's) nie koud en
vlg keer misschien twee jongere babes =P~ =P~ aan de bevoorrading zetten......................grapje

Tot vlg jaar
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

Nogmaals hello folks :-? :-?

Nog een minpuntje vergeten??????
Den REDBULL LOVER zien we ook nie veel meer.:roll: :roll:
Dus REDBULLLLLLLLLLOVER afkomen hé.

Grtz
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Ja Redbulllover waar ben je ?????

Wij verwachten je terug op één of andere toertocht :roll: :roll: :roll:
putje
Mountainbiker

nieuwpoort mtb

Post by putje »

Geen weer maar toch 11 kortrijkse-mountainbikers aan de start !
Dankzij het slechte weer was het parcours helemaal kapot gereden ! in andere omstandigheden was dit zeker een prachtige tocht geweest ! nu hebben we iets te veel moeten stoempen in de plaats van rijden.
Het stuk strand en het stuk in de duinen mogen er gerust zijn !
De bevoorrading was in orde en de afspuit was meer dan welkom ! alle geluk was er warm water in de douches en dat is zeker niet altijd het geval bij toertochten !

Image

Image

Image

de rest van de foto's :
http://www.kortrijkse-mountainbikers.be ... .02.07.htm

ps : de sandwiches waren zeer lekker en voor geen geld :wink:
ik zou zeggen tot volgende keer maar waarschijnlijk gaan er niet veel liefhebbers zijn.
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

PFFF TT gestart zaterdag rond 13.30U , het eerste uur in de regen, soms gietende regen gereden. Mooie tocht, goed bepijld, goeie verdeling baan - off road. Er werd duidelijk gezocht naar off-road stukken. Door het slechte weer waren die stukken zeer technisch en zwaar. Kort voor en na de bevoorrading plakte de klei het meest. Goed idee om bij de bevoorradign ook een afsluitinstallatie te plaatsen. t was echt crossen om overal rijdend door te gaan. Ben ik niet direct een fast-rider, k bleef wel overal over en door baggeren. Toen ik opmerkte dat de Rattevallebrug werd opgezocht wist ik het al, dit zou echt heel zwaar worden. Met een felopgekomen wind recht op de neus de ondergrond verzopen,was het vechten voor elke meter. Zo dood als een luis werden we dan nog richting schapenweide gestuurd, maar we mochten er langs rijden, ook best een vettig stukje, maar vlak. Zachtjes aan kwamne we terug in de bewoonde wereld via een nog mooi extraatje en nog een techisch toetje kwam ik heel content bij de bike wash, ik spoot ook maar mijn kleren en schoenen af, want je kont t kleur nie meer herkennen. Na een warm doucheke genoten we nog van den après , die we trouwens afsloten.
Beoordeling van de tocht: een tocht de naam VTT zeker waardig, goeie organisatie, misschien nog iets meer duinen erin opnemen ( t is de streek ervan) tocht door de polders was perfect , geen probleem gehad met bepijling ( maar k reed ook niet te snel) Zeker tot volgend jaar.
1 minpuntje : diene blauwe sportdrank vind ik echt niet te zuipen. Geef mij dan nog liever een koude the ofzo
putje
Mountainbiker

Post by putje »

frawiwi wrote:PFFF TT gestart zaterdag rond 13.30U , het eerste uur in de regen, soms gietende regen gereden. Mooie tocht, goed bepijld, goeie verdeling baan - off road. Er werd duidelijk gezocht naar off-road stukken. Door het slechte weer waren die stukken zeer technisch en zwaar. Kort voor en na de bevoorrading plakte de klei het meest. Goed idee om bij de bevoorradign ook een afsluitinstallatie te plaatsen. t was echt crossen om overal rijdend door te gaan. Ben ik niet direct een fast-rider, k bleef wel overal over en door baggeren. Toen ik opmerkte dat de Rattevallebrug werd opgezocht wist ik het al, dit zou echt heel zwaar worden. Met een felopgekomen wind recht op de neus de ondergrond verzopen,was het vechten voor elke meter. Zo dood als een luis werden we dan nog richting schapenweide gestuurd, maar we mochten er langs rijden, ook best een vettig stukje, maar vlak. Zachtjes aan kwamne we terug in de bewoonde wereld via een nog mooi extraatje en nog een techisch toetje kwam ik heel content bij de bike wash, ik spoot ook maar mijn kleren en schoenen af, want je kont t kleur nie meer herkennen. Na een warm doucheke genoten we nog van den après , die we trouwens afsloten.
Beoordeling van de tocht: een tocht de naam VTT zeker waardig, goeie organisatie, misschien nog iets meer duinen erin opnemen ( t is de streek ervan) tocht door de polders was perfect , geen probleem gehad met bepijling ( maar k reed ook niet te snel) Zeker tot volgend jaar.
1 minpuntje : diene blauwe sportdrank vind ik echt niet te zuipen. Geef mij dan nog liever een koude the ofzo
Ik ben blijkbaar een paar puntjes vergeten te vermelden die inderdaad getuigen van een goede organisatie na bovenstaande post te lezen alleen jammer van het weer !
En dat stuk langs het water (zone 3?) was verschrikkelijk met de wind pal op kop ! er was zelf een loper die achter ons bleef hangen om uit de wind te zitten en we kregen hem er met moeite af gereden :oops: was zielig om te zien.
wat een week verschil kan doen : mtb van sijsele waar alles kurkdroog lag.
Post Reply