11/02/2007 - Waregem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

lekker weertje hier op een tiental kilometer van Waregem... Regen en wind zullen het een flandrientocht maken! Tot straks! :wink:
briekie
Mountainbiker

Post by briekie »

Ben om 7u opgestaan , gebeld naar mijn vaste fietsmaat en dan maar besloten om niet te starten om 8u maar nog af te wachten.
Om 9u30 dan toch maar vertrokken met de mtb vanuit ooigem.
Onderweg mijn fietsmaatje opgepikt om rond 10u te vertrekken
op het gaverke. De moed (en de modder) zakte al in mijn schoenen
toen we door de 1ste strook "reden". De stroken erna vielen verbazingwekkend goed mee. Aan een deftig tempo richting wortegembos waar ons een prachtige passage wachtte.
Aan de splitsing met spijt in het hart voor de 35km gegaan om rond de middag terug thuis te zijn. Na de spliting de gaskraan een beetje verder
opengedraaid. Bijna terug nog kettingbreuk gehad op het stukje aan de tainingsvelden, maar het euvel was rap hersteld. 'k Was toch tevreden dat ik nog afgezakt was naar Waregem.
Een dikke proficiat aan de organisatie voor de mooie en berijdbare omloop ondanks de weersomstandigheden.Tot volgend jaar!!!
kms:53
avs:23.2
Vl-ardenner
Mountainbiker

Post by Vl-ardenner »

Schitterende tocht die ondanks de zware regenval van deze nacht goed berijdbaar bleef!

Verslagje staat on-line.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Na een veel te korte nachtrust naar Waregem afgezakt, want zeg nu, wat is er beter om een lichte kater weg te werken dan wat door weer en wind door de modder te rijden. De regen was bij mijn start zo goed als over en de eerste offroadstrook, een braakliggend terrein, toonde al meteen wat we later nog mochten verwachten.

Het eerste deel lag er verrassend goed bij en met de nodige rugwind en een lekke band van Rock Rider bij de Steenbakkers (Rock Rider, Dark Dingo, Berre en Wouter) + Malfieboy geraakt, waarmee ik de rit verder zou zetten. Carmelbos was leuk, maar het waren vooral de Wortegemse bossen die een van de hoogtepunten van deze tocht vormden: zeer lange bosstroken en lekker vettig.

Na de eerste bevoorrading (overigens goed voorzien en zeer vriendelijk onthaal =D> ) werd het parcours naar mijn goesting wat minder, ietsje meer baan en stapstenen en vooral veel tegenwind. Mijn medebikers dan ook al snel moeten laten gaan.

Daarna volgde echter een voor mij persoonlijk fantastisch parcours. Ik ben in tegenstelling tot de meeste bikers zot van grasstroken en we kregen plots een kanjer van een grasland. Er kwam maar geen einde aan die zompige strook. Ik kan me voorstellen dat velen hierop gesakkerd hebben, maar dit was fantastisch! :bounce: :bounce: Daarna kon het niet meer op met de Gavers: extreem vettige en gewoon vettige stroken wisselden elkaar af. Raar genoeg al mijn medebikers buiten Berre kunnen losrijden. (Wouter was dan al huiswaarts afgeslagen) De rest van de tocht dan maar met hem afgewerkt, waarbij hij zonder twijfel de betere was.

Daarna kwam er geen eind aan de zware stroken: nog een zompige weidestrook om U tegen te zeggen, aan de wielen zuigende boerenslagen en tot slot nog een lastige singletrack in een bos bij de ring. Me - op het middengedeelte na misschien - rotgeamuseerd met dit parcours in zeer goede weersomstandigheden ('k lig altijd graag wat dwars). De organisatie verdiende dan ook veel meer deelnemers dan nu. (minder dan 500 naar ik hoorde en nog niet de helft van vorig jaar). Wat een beetje regen 's morgens toch te weeg kan brengen ...
Last edited by Lichterveldenaere on Sun 11 Feb 2007 20:46, edited 1 time in total.
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

De 'ochtendregen' hield MoozeMeiske niet tegen! (da rijmt hé) :wink:
En gelukkig maar (o) ! Anders zou ik al dat moois gemist hebben!
pomer
Mountainbiker

Post by pomer »

:cry: regen,wind :P prachtig gewoonweg :wink: bevoorading ok :P afspuit zeer goed,weinig volk :roll: apresbike the max =D> 3 kilo modder meegenomen na huis :P tot volgend jaar [-o<
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen ook zoals afgesproken naar Waregem afgezakt en heb het mij niet beklaagd. :bounce:
Regen kan mij moeilijk tegen houden(maar voor klein plateautje was het wat moeilijker :( )dus vertrokken naar ginder om samen met Vtttje en Cowboy Peter de groten toer te rijden.Na een 5tal km al veel te warm #-o :windvest af.Wat verder in 't bos van Wortegem pech voor vtttje aan dienen boom die hem over het parcours had gelegd:tijd om regenvestje af te doen en vlug een nieuw stukje :wink: berijdbaar te maken ROND :oops: den boom.
Verder samen naar de eerste(v.d.2) prima bevoorrading gereden waar ik me bijna liet verleiden aan een schoon cadeautje:massageke voor =P~ ....????
Daarna in Anzegem wat problemen gehad met het parcours(heen en terug)omdat er een pijl gedraaid was van de wind;Vtttje heeft dan maar zijn ervaring met uitpijlen bovengehaald =D> en het euvel opgelost zodat voor iedereen die achterkwam er geen probleem meer was.

Nog enkele lekker vettige stukken in de Gavers klein gekregen om vanaf daar met de wind in de poepe terug richting Waregem af te zakken.Mij ook nog eens lekker laten gaan in die lekkere weide :bounce: :bounce: (waar C Peter zijne ketting in tweeën trok;maar we hebben altijd onze materiaalkoffer bij en in een wip waren we weer weg).
Fietske vlug kunnen afspuiten en warm douchke gepakt om dan ook nog de lekkere Bernarduskes te proeven met een overvloed aan lekkere stutjes met kaas en gehakt samen met heel wat forumgasten(innen)zoals K.P,Superfan,K20,Vtpp,Vtt,CP,Dark D,Rock R,Berre,Malfie,Voltman,Lichterveldenaere

Jammer voor de inrichters van het slechte weer VOOOOOR de start;maar tijdens de rit geen spatje regen gehad;dus afwezigen hadden weer ongelijk.
tot volgend jaar.

PS:bij het naar binnenkomen na de rit er eens op gelet hoeveel mooie en dure fietsen gewoon achtergelaten worden uit het zicht van iedereen en ZONDER slot. [-X [-X [-X
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Ook redelijk wat moeite gehad om uit mijn warme bedje te komen als ik het hoorde regenen deze morgen.
Maar zoals al de echte :bounce: :bounce: toch maar vertrokken naar Waregem om samen met Kleine Plateau voor ènè keer de kleine afstand te rijden.

Inderdaad, een goeie TT, jammer van het slechte weer deze morgen, want voor de rest is dit een prima organisatie =D> =D>
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Vanmorgen ook naa Waregem geweest en geen moment gedacht om in bedde te blijven liggen.Het enig wat ik mij aan de start afvroeg was of ik voor de 35 of de 55 ging kiezen.Maar het werd al gauw duidelijk dat we de 55 gingen rijden want éénmaal gestart was er geen regen meer te bespeuren.Bijgevolg na de wortegemse bossen een deel van mijn outfit uitgespeeld om vervolgens de tocht met cowboy Peter en Grote plateau af te werken.Even vreesde ik een weerbots van gisteren,maar de benen gingen goed mee tot een kilometer of 35 waar ik moest overschakelen op reserve (en af en toe ne keer een gaatje moest laten)Het was duidelijk dat ik weer wat conditie en ritme moet opdoen.Verder een mooi en onderhoudend tempo gereden.De tocht leek exact hetzelfde op die van vorig jaar wat mij zeker niet stoorde.Ook 2 hele goede bevoorradingen gehad waar de mensen ne keer een "klapke" deden met ons.De bepijling was voor 99% heel goed.Enkel op één puntje misreden,waar de toeren samen kwamen en er een pijl gedraaid was door de wind.
Er zaten hele mooie off-roadstukken bij (Wortegemse bossen,Bouvelobos,Gavers,.....).Ook de afspuitplaats gebruikt waar verrassend genoeg niet veel volk stond.Daarna een lekkere warme douche en enkele St.Bernardussen samen met stutjes a volonté.De weinige deelnemers hadden blijkbaar voor heel wat overschot gezorgd.
Vervolgens nog wat lekker gekeuveld met de forumbikers en Berre (die eigenlijk geen forumbiker is :wink: )
Me al bij al goed geamuseerd deze zondag en spijtig voor de bikers die het door het weer wat lieten afweten.Amper een spatje regen gedurende de rit.Ik was blij dat ik er were bij was.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

deze ochtend ook de 50 km afgehaspeld met de steenbakkers en Malfieboy. Lichterveldenoare kwam ook aansluiten na mijnen platten band die letterlijk vastgenageld zat in mijn buitenband... #-o
Hier en daar wreed vettige stroken, soms afgezien, maar vooral genoten!

Diegenen die er nie waren hadden ongelijk! :wink:
Post Reply