11/02/07 - Heverlee (MBC de ZoeNK)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
speedy-biker
Mountainbiker

Post by speedy-biker »

pfff das wel ni min maar toch storm of regen houd mij niet tegen :-D :wink: :-D
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ik ben nog nooit zo zwaar ontgoocheld geworden op een toertocht als deze van vandaag :(
Opgepast, NIET door de organisatie want die was PERFECT!
Maar na 20 km kontinu in de regen moest ik zijknat en verkleumd van de kou de tocht stopzetten. Het deel van het parcours dat ik gedaan heb was door de overvloedige regen herschapen tot een ware modderbij en op sommige verharde stukken liep het water gelijk een beek naar beneden. En dat water liep ook naar beneden .... van mijn broek recht in mijn schoenen.
Om dan nog maar van de protesterende ketting te zwijgen #-o
Wat een teleurstelling want ik had echt superbenen en was er van overtuigd dat ik in betere weersomstandigheden de 55km kon rijden.
Enfin .... moeder natuur heeft vandaag mijn dag ferm verkl**t :evil:
Sorry zoenkers, niet jullie fout.
luke
Mountainbiker

Post by luke »

Als ik het verslag van schijfrem lees denk ik dat ik de juiste beslissing heb genomen om niet te starten alhoewel ik een enorm respect heb voor degene die de moed hebben gehad om dit strondweer te trotseren.
CHAPEAU mannen =D>
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Ben halfziek thuis gebleven, had ik in dit weer gaan rijden kon ik 2 weken in men bed liggen denk ik!
gettah
Mountainbiker

Post by gettah »

Ik keek reeds weken uit om vandaag ook in Heverlee te starten........ maar als ik het deze nacht en deze morgen hoorde en zag gieten toch besloten om niet te vertrekken.

Als ik de schijfrem zijn commentaar lees ben ik blij dat ik niet geweest ben, maar vind ik het ook ferm spijtig dat ik door dit strontweer niet kon gaan bollen :evil:

Volgend jaar beter !!

G.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

gisteren had ik de 45km gedaan, en toen was er amper dab te vinden, hier eens vijf meter, daar eens vijf meter, en twas al. volgens dat er veel sneeuw gelegen had, alles dik in orde.

vandaag om 8h vertrokken, en twas dus nat. bij momenten goot het gewoonweg oude wijven, en die oude wijven stroomden dan op de baantjes nog naar beneden, tkwam dus van twee kanten.

mijn schoenen zijn waterdicht, maar het liep gewoon langs mijn benen in mijn schoenen, en bleef daar dan staan. aan de eerste bevoorrading toch effe geschuild, en daarna werd het beter. allé, de regen toch. hoewel er vrij weinig volk op de 65km lus gepasseerd is, was het er toch alle hens aan dek. Stukken die twee weken geleden in de huldenbergtocht zomaar op te rijden waren, waren nu toch wel hard werken. En zowat iedereen zat met remblokjes problemen, ikke eigenlijk ook een beetje. Maar ja, zelfs op de Mt Duthoit afdaling had je niet echt veel remmen nodig, de banddiepe mud die remde al genoeg af.

het laatste luske door mollendaal dan links, in dit geval rechts, laten liggen, en uiteindelijk met een tevreden gevoel na 55km terug aan de sporthal. nog eens een wintertoertochtje uit de oude doos : slecht weer, dabber, hellingkses, gemakkelijker stukken, eigenlijk heb ik me wel geamuzeerd.
corne
Mountainbiker

Post by corne »

Van morgen om 7uur van uit nederland vertrokken om in Heverlee een hele mooie tocht te rijden.het was nat en veel modder maar we hebben zeer genoten van de deze tocht.wil bij deze de organisatie =D> dan ook bedanken ook zij stonden vanmorgen vroeg in de regen voor ons klaar.

Groeten,

Corne,
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Laat vertrokken en geen regen gehad,voor de 55 gegaan en het was schitterend.Had vandaag echt sterke benen,sinds men positie is aangepast gaat het heel vlot.Organisatie was perfect en voor diegenen die niet betaald hebben stonden wel voor verassing in Nethen,goe gezien van die mannen.Met zulk weer is voor mij de stop dan maar enkel een drankske en weg met daarbij men klassiek Extranneke.Da klimmeke met boven een drempel was me gisteren wel gelukt,maar vandaag enkel men voorste wiel opgekregen.De volgende afdaling wel spectaculair over kop gegaan maar kwam op men voeten terecht,vraag me niet hoe dat kwam.
Zeer goed geamusserd maar men fietske zal wel niet zo content zijn met al die bagger.
Dit ga ik toch niet elk week-end doen want het vraagt toch wel wat van je lichaam.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

roger wrote:Laat vertrokken en geen regen gehad,voor de 55 gegaan en het was schitterend.Had vandaag echt sterke benen,sinds men positie is aangepast gaat het heel vlot.Organisatie was perfect en voor diegenen die niet betaald hebben stonden wel voor verassing in Nethen,goe gezien van die mannen.Met zulk weer is voor mij de stop dan maar enkel een drankske en weg met daarbij men klassiek Extranneke.Da klimmeke met boven een drempel was me gisteren wel gelukt,maar vandaag enkel men voorste wiel opgekregen.De volgende afdaling wel spectaculair over kop gegaan maar kwam op men voeten terecht,vraag me niet hoe dat kwam.
Zeer goed geamusserd maar men fietske zal wel niet zo content zijn met al die bagger.
Dit ga ik toch niet elk week-end doen want het vraagt toch wel wat van je lichaam.
Ik had al verwacht dat ze iets zouden ondernemen :-) Wat was die verassing ?
modderfiguur
Mountainbiker

Post by modderfiguur »

Ook bij mij van hetzelfde: kletsnatte voeten na een vijftal kilometer. Voor de rest rotgeamuseerd in de modder tot na een goeie 35 kilometer de achterschijfrem blokkeerde. Geen beweging meer in te krijgen en wiel geblokkeerd. Einde toertocht. Bedankt aan de organisatie voor de snelle interventie. De hele organisatie was zoals steeds trouwens wederom perfect. Tot volgend jaar.
Post Reply