De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Thommie
Mountainbiker
Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Post by Thommie »

De eerste valpartij zal wel ergens de dag geweest zijn dat ik een nieuwe fiets had zeker.
maar
Een paar weken geleden ben ik op toer met mijn oudste zoon. 16 j. en dus rijdt vader steeds te traag. :bounce: Hij zit dus voor mij op een klim.
Plots glijdt zijn voorwiel weg en hij gaat dwars over de single track liggen.
De ouwe ( ik dus) is blijkbaar niet zo traag want ik zit vlak achter het jonge geweld. Ik knijp mijn remmen toe maar ik ram hem ter hoogte van de schouder en door het alles dichtslaan maak ik een stoppie tegen zijn schouder waar ik dus stevig op balanceer.

Geen grote gevolgen. Vader krijgt een paar welgemeende ( en welverdiende) scheldwoorden naar zijn kop dat hij zo dicht niet moet rijden.
Een uur later komen we thuis en trekt mijn zoon zijn truitje uit.
OP zijn schouder staat een perfecte afdruk van het profiel van mijn voorband. Een dergelijke originele tribal tattoo heeft niemand deze zomer gehad. Bovendien was het er eentje die van kleur veranderde van rood naar blauw naar groen naar geel.
:-D
joff
Mountainbiker

Post by joff »

eerste zware keer , deed een jump over een breedgaande stoep , en toen ik neerkwam , schoof mijn handvatje van men stuur , met men borst opt stuur , ne frontflip me de fiets tussen men benen , en zo van 20/u tot stilstant gekomen op de asfalt...
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

De zaterdag na de gp Roel Paulissen ook da stijlste helingske eens gaan doen met als resultaat gebroken sleutelbeen,schouderblad,helm,schaafwonden en een deuk in mijn bovenbuis!!
Die helling zelf was geen probleem ,twas da bobbelke beneden dat mij uit het zadel gewipt heeft #-o

Ma ik ben wel zeker da ik als een van de snelsten naar beneden gegaan ben... 8)

D.
knef
Mountainbiker

Post by knef »

1ste zware valpartij... lagere school periode. met men fietske
tegen een muur gereden (bocht gemist). Lag bewusteloos op straat,
overbuur heeft me thuis gedropt. 2 dagen ziekenhuis met van die "tsjoepen
op men hoofd.

Met de mtb nog geen harde ketten gedaan, wel in de loop der jaren
een paar keer serieus geluk gehad
:-?
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Ben tijdens mijn eerste tochten minstens 1 keer gevallen dankzij mijn clicks waarmee ik nog nooit had gereden.
legolome
Mountainbiker

Post by legolome »

mijn eerste en ook enigste val was toen ik van een berg ( in de bos ) afreed en beneden stond een bank , ik reed redelijk hard en ineens over een stronk in de grond vloog ik omhoog , ik kon hem niet emer ondercontrole houden en begon direkt te remmen maar dat helpte niet want ik ging recht op da bankske af en toen drukte ik ma gewoon men voorste rem in en vloog ik overkop over da bankske :-D toen dee men pols wel een week pijn
Garf
Mountainbiker

Post by Garf »

Vandaag voor het eerst goed gevallen. zo stom als dat maar kan: Langs het kanaal aant rijden, liggen er enkele van die betonnen wegpanelen op ongelijke hoogte (±6cm hoogteverschil). Ik kom onoplettend aangereden, zie het hoogteverschil, maar ik weet dat er daar een plankje ligt van 25cm breed, een 'schans' zeg maar, in het midden van de baan om het hoogteverschil op te vangen zodat er niemand zijn banden of tubes op kapot rijdt. In alle geval, ik kom deraan gereden, zie da plankske, ik wil derop rijden, ipv da petieterig hoogteverschil gewoon over te rijden, ik red het net niet, kom met m'n voorwiel tegen de zijkant van da plankske terecht, mijn stuur slaat om, en ik vlieg op op mijn bakkes in de modder (gelukkig) naast het kanaalpad. Op mijn heup en schouder terechtgekomen, en mijn helm heeft enkele krasjes. derna mezelf bij elkaar geraapt, tenue wat afgeveegd en met de adrenalinerush mijn weg verdergezet. I love cycling!
Dozer
Mountainbiker

Post by Dozer »

Eerste keer over m'n stuur was op de strandrace in De Panne.
Op snelheid van een bergske, heel stoer ne man of 10 voorbij, tot men voorwiel ineens vast zat in het mul zand. daar ging ik! =D> Natuurlijk juist op een plaast waar het publiek 2 rijen dik stond. twas wel een zachte landing....

Met dank aan de toeschouwers die me snel terug op men fietske hielpen.. =D>
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker

Post by onlijnmagazijn.net »

Mijn eerste valpartij was ook langs het kanaal. Reed zo'n 25 km/h en wou van het jaagpad door het gras een weg inslaan. Blijkbaar had op de plaats waar ik het jaagpad afreed in het verleden een paal gestaan. Ik zag het gat in het gras te laat, mijn voorwiel er in, en overkop. Gelukkig viel ik in het gras en niet op de weg. Buiten een blauwe knie geen andere ongemakken.
kogelvis
Mountainbiker

Post by kogelvis »

lang geleden ... aan 't jumpen over schans op 't straat

In de lucht voorwiel eruit, vork in straat , kin op asfalt, veel pijn
Post Reply