11/02/07 - Heverlee (MBC de ZoeNK)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

Ghost-biker wrote:verdomme, kan niet komen, en heb vorig jaar de 65 wegens omstandigheden niet volledig kunnen uitrijden, was anders een prachttoer =D>
in elk geval, aan de organisatie, zorg dat de kruispunten goed aangeduid zijn :wink: [-o< en dit wordt wederom een toertje om van te snoepen
=P~ ver...wie? =P~
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Hoe het er vorig jaar uit zag is te zien op :
http://fonsmtb.stillaert.be/filmkes/v_heverlee.wmv
Jokke_vlo
Mountainbiker
Location: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Post by Jokke_vlo »

Na Huldenberg, de Zoenk tocht, het wordt weer puffen genieten. Ook verschillende leden van het Granville test team zullen aanwezig zijn. Dit terrein is ideaal voor het testen van hardtails (door afwisselingen van terrein op deze schitterende parcours). Op dit ogenblik worden de carbon disc wielen, die in Huldenberg al hun diensten bewezen verder uitgetest. De verwachtingen hier waren dat de spaken de velg zouden kapot trekken maar na verschillende tests (een 6-tal maanden door verschillende rijders tot nu toe niet 1 probleem te melden).
Voordelen tot nu: super stijf (geen zijdelingse slag), door hoger profiel beter "snijden" door modder met goede evacuatie.
Nadeel: prijs en hoger gewicht dan andere "top" velgen of wielen.

Het carbon frame van Granville wordt op dit ogenblik ook getest door O2-bikers.

Ander nieuws is dat DT Swiss koortsachtig de nieuwe vorken 2008 aan het testen is (nog niet in België) nadat het pace heeft overgenomen. We verwachten hierover binnenkort meer nieuws (en een Belgische testvork?). We kunnen wel verwachten dat deze vorken hun opwachting (met mondjesmaat) zulllen maken bij verschillende merken.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Thierry wrote:Morgen ga ik het volledige 45km parcours checken. Naderhand breng ik dan hier nog wel verslag uit.
'k Ben vanmorgen doodziek opgestaan (griep en 37,8° koorts), maar ben toch maar op mijne velo gekropen :roll: ... Het parcours ligt er zeer goed bij : hier en daar ligt er een dun spetterend pelleke (ge kent dat wel, van die rottende bladeren die op de bospaden liggen) en er zijn ook een paar korte glibberige stukjes, maar over 't algemeen was 't echt zeer plezant biken vandaag.

Vandaag heeft het hier dus niet geregend, er zijn hoop en al 25 druppelkes gevallen en efkes een beetje gemiezer. Laat ons hopen dat het zo blijft vannacht en morgenvroeg ...

En nu kruip ik terug in mijne nest, want morgen moet ik een beetje presenteerbaar zijn :P .
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Een 40 tal km van het parcours gedaan,was nogal moeilijk om te volgen want de borden met splitsingen waren er nog niet.ik denk dat ze hebben willen vermijden dat er bikers zijn die vandaag al het parcours wilden rijden want op bepaalde kruispunten stonden geen bordjes.Ik hoop voor de organisator dat ze al niet verdwenen waren .Aangezien ik de streek toch op men duimtje ken kon ik wel inschatten welke richting ze gaan.Onderweg wat afgeweken van het parcours om hier en daar een mooi stukje op te pikken.Het ligt er niet vettig bij,reed met men Pythons,maar enorm opspettende lichte modder die niet aan de fiets bleef kleven.Toch kwam ik thuis als een zwarte piet.Voor morgen plaats ik van voor een spatbordje want dat opspettend water stoorde mij enorm.
jaco
Mountainbiker

Post by jaco »

veel beterschap Thierry
de Jaco van de SAS BIKERS zal er ook bij zijn.
tot morgen :-D :-D
Freggel
Mountainbiker

Post by Freggel »

Omdat ik morgen niet kan wegens een feestje, ben ik vandaag gaan fietsen. Heb ook een groot deel van de toer gedaan :oops: . Kan u verzekeren morgen fun :lol: , modder tot achter u oren en die er niet bij zijn (ik dus) hebben ongelijk. Maar ga proberen volgend jaar daar te zijn.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

ja thiry veel beterschap he en bedankt voor de mededeling . blijkbaar vind de ene veel modder en de ander zegt da het er goed bijligt wer zullen wel zien als we der zijn...vandaag vroeg onder de wol dak morgen topfit ben :-D
seacat
Mountainbiker

Post by seacat »

hey , vorige jaar een zeer leuke tt gereden bij de zoenk te heverlee
eerst kids-toer (16km) dan een nog eens een tochtje 35 dacht ik
jammer genoeg dit jaar niet aanwezig
we rijden te oostduinkerke een wedstrijdje (moutainbikecriterium)

veel succes mannen

mvg
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Men voorspelt 10 liter per vierkante meter voor morgen voormiddag. Veel plezier iedereen, maar mij niet gezien.
Post Reply