"Sneeuwbiken"

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Serge R wrote:Night snowbiking is dat geen idee?
http://vertriders.com/clips/blairbikeproject_200205.wmv
vetjes!

Dan zou'k wel een Big Bang van Busch en Müller willen hebben :)
Kwestie van wa licht te hebbe :)

http://www.bumm.de/docu/197.htm
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Tjorque wrote:
The OM wrote: Volgende keer eens op slicks proberen :lol:
Pret Verzekerd! ;)
En 'k kan u nog meegeven banden platter zetten helpt dan geen moer! :)
Was ik ook niet van plan ze :lol: op 5.5bar zoals altijd.

Trouwens, ik heb ook gemerkt dat sneeuw eigelijk superveel grip geeft zolang hij niet teveeel aangestampt/platgereden is.
En volgende keer inderdaad een bril opzetten om de ogen proper te houden.. Want sneeuw in uw ogen belemmerd uw zicht heeeel fel!
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

enkele weken terug toen het gesneeuwd had hier, gaan rijden op een "besneeuwde" fietsroute. Die was natuurlijk heel in sporen gereden, lekker vastgepakte ijslagen van links naar rechts en omgekeerd (dan zie je pas de dronkaards boven komen). Aan zo'n 30km/h met schwalbe big apples :drunk: erover. Alles ging goed, tot ik onverwacht een niet bestaande afrit nam richting iemand zijn achtertuin #-o
Toen ik op het einde nog moest remmen, bleek dit geheel verantwoord te zijn, had meer iets weg van versnellen ipv remmen :^o
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

focus_wrc wrote:enkele weken terug toen het gesneeuwd had hier, gaan rijden op een "besneeuwde" fietsroute. Die was natuurlijk heel in sporen gereden, lekker vastgepakte ijslagen van links naar rechts en omgekeerd (dan zie je pas de dronkaards boven komen). Aan zo'n 30km/h met schwalbe big apples :drunk: erover. Alles ging goed, tot ik onverwacht een niet bestaande afrit nam richting iemand zijn achtertuin #-o
Toen ik op het einde nog moest remmen, bleek dit geheel verantwoord te zijn, had meer iets weg van versnellen ipv remmen :^o
héhé, in 2003 denk ik, was'k naar bxl gegaan vanuit kortrijk voor de fietsbeurs... toen 's avonds terug gekomen en 10cm sneeuw...

der was niet veel snelheid te maken toen met m'n big apples vond ik...
'k had ne propeller nodig om dienen hooverkraft vooruit te krijgen, en een roer om te sturen :lol:

welke dikte zijn uw big apples? ik heb er 60mm staan op m'n gewone en 50 op m'n ligfiets... als die dunne wel redelijk rijden in de sneeuw dan ga'k da volgende keer is probere :lol:
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

de 2.3" versie, accelereert wat zwaar in sneeuw, maar een keer bollen en wa power in de beentjes :drunk:
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

focus_wrc wrote:de 2.3" versie, accelereert wat zwaar in sneeuw, maar een keer bollen en wa power in de beentjes :drunk:
héhé dus ook de vetste :)

't probleem was toen een beetje dat ik gewoon de hele tijd pattineerde, en dat m'n voorwiel zowat in alle richtingen schoof...

Ben wel thuis geraakt door te fietsen, maar niet echt heel erg rap :lol:

Hoe hard zet jij ze normaal? (ik rijdt er nu mee rond op +-2 bar of minder, want 't is al een hele tijd geleden dat ik ze heb opgepompt...)
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Ik ga binnen 2 weken naar de "sneeuw" in Italië. Gezien ik niet meer mag skiën doe ik zeker een MT Bike mee. :bounce:
Heb een fully met schijfremmen en een ander met Hydraulische remmen.
Wie kan me wat aanraden ifv de omstandigheden. Kan mss nog hard vriezen ook ... . #-o
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Zowiezo spijkerbanden.....voor de rest....ik ben jaloers ! :-)

O ja, neem de schijfremmen mee, handig in diepsneeuw....
wimpel
Mountainbiker

Post by wimpel »

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

wat je ziet in de eerste post van dit topic werkt zeer goed in sneeuw en op ijs.

nodig: ~600 vijsjes, stel banden, 3u tijd, boor- en vijsmachine en om te rijden meer dan een gewone basisconditie.
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

wimpel wrote:http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

wat je ziet in de eerste post van dit topic werkt zeer goed in sneeuw en op ijs.

nodig: ~600 vijsjes, stel banden, 3u tijd, boor- en vijsmachine en om te rijden meer dan een gewone basisconditie.
dat werkt goed op het ijs
voor sneeuw is dat niet echt nodig
gewoon goede noppenbanden waarvan dat de noppen ver uit elkaar staan voldoen ook goed genoeg
Post Reply