biologisch afbreekbare ontvetter

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
littlep
Mountainbiker

biologisch afbreekbare ontvetter

Post by littlep »

Heeft er iemand ervaring met biologisch afbreekbare ontvetter om de fiets proper te maken (vooral ketting, cassette en derailleur). Nu werk ik nog met petrol om alles proper te maken. werkt perfect maar is niet erg vriendelijk voor het milieu. wat gebruiken jullie en waar haal je het.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

bio degreaser van morgan bleu of nog een ander merk, maar kan niet op de naam komen, werken beide zeer goed.
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Ik gebruik de bio cleaner van morgan bleu .
is niet slecht !
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Biologisch product van Abcon. Nog niet echt bekend, maar gewoon duidzend keer beter dan een Bio Cleander van Pedro's. En dat wilt al wat zeggen.
De ontvetter laat zich ook heel gemakkelijk wegspoelen door water. Iets wat met petroleum niet zo gemakkelijk lukt. Als je dus je ketting opnieuw invet heb je kans dat de petroleum die er nog in zit ook die nieuwe olie gaat afbreken...

Greetz,

Julien.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ik heb ook die van blue morgan (overigens te verkrijgen id 'euroshop') en ben daar heel tevreden over. na rit op cassette spuiten (overvloedig) 10 min laten inwerken en afspuiten en gelijk nieuw, bij eventueel veel modder opspuiten met borsteltje wat proper wrijven , inwrijven en dan laten inwerken en afspuiten.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Wacko007 wrote:Abcon.
Maken die producten om fietsen te onderhouden? Wij hebben er hier oa dieselreiniger van? heb je een referentie?
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Gebruikt door het hele Trek-LG Team vorig jaar.
Ook de mechanieker hier (Verschueren Sport) is verzot op die producten van Abcon. Hij heeft ondertussen al vanalles geprobeerd, maar als hij echt topkwaliteit wilt, dan valt hij daar telkens op terug.
Voor mijn fietske wil ik ook liefst het beste en dan mag ik Abcon olie en ontreiniger zeker vertrouwen.

Greetz,

Julien.
fets
Mountainbiker

Post by fets »

Wacko007 schreef:
Biologisch product van Abcon.
En waar kunt ge da geweldig product ergens vinden ?
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ok, maar heb je een referentie van de produkten, wij werken hier ook met abcon en ik kan dat via m'n werk bestellen, maar dan moetek wel een exacte produktnaam of produktnummer hebben, dus als ge me die zou kunnen bezorgen...
Thx :wink:
ridley86
Mountainbiker

Post by ridley86 »

de biocleaner van morgan blue is echt niet gezond voor gras en zo. Dus zo bio is hij volgens mij niet. Heb zo eens een fiets ingespoten met deze ontvetter om de volgende morgend zwarte stukken in de gazon te vinden (dood gras).
Post Reply