"Sneeuwbiken"

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Vorig jaar enkele dagen in de ardennen gaan sneeuwbiken. Dit is echt een heel leuke ervaring.
Ik was vooral verwondert hoeveel grip je nog hebt op de sneeuw.
Ik reed toen met geax barro marathon 2.1.
Ik kijk al terug uit naar het witte tapijt. :-D
Davyke
Mountainbiker

Post by Davyke »

Ik denk dat dit topic nu van toepassing is :-)

Zouden mijn standaard Specialized banden (toch met redelijke noppen) voldoende zijn in de sneeuw? Ik heb een Rockhopper Pro
Last edited by Davyke on Thu 08 Feb 2007 13:47, edited 1 time in total.
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Hier in't centrum van Brussel had ge da zeker 10 min. kunnen doen.......

:-D :-D :-D
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Twee weekends terug in Duitsland/buurt van Winterberg geweest. Groen toen we aankwamen, groen toen we vertrokken maar de zraterdagmorgen lag er een lekker tapijtje. De bossen/heuvels ingetrokken (waar al sneeuw lag) met continentals met spikes. Die spikes zijn dus geen echte pinnen en 'k denk niet dat die echt geschikt zijn voor bvb ijs. 'k Denk wel dat zre nut

Tip : wat je wil afdalen klim dat eerst naar boven via dezelfde weg. Je komt zo te weten waar er eventueel ijs onder de sneeuw ligt waar uiteindelijk je band op steunt. Zo heb 'k toch minstens één valpartij vermeden door ijs in een S-bocht.

En wat onder de sneeuw zit kan ook op 10 cm verschillen natuurlijk. Zo nam 'k bij het dalen de binnenkant van een bocht (lijkt logisch) die 'k bij 't klimmen aan de buitenkant had gepakt. Hop m'n voorwiel schoot gewoon weg. Kunnen corrigeren.

Maar 't is echt wel te gek, zeker als iedereen met z'n snowboard of ski's vertrekt en jij hen even later voorbijpeddelt met je bike. 'k Vermoed dat het sneeuwbiken binnenkort populair gaat worden, ook ten gevolge van de klimaatsverandering....
-= isimo
Mountainbiker

Post by -= isimo »

hmm, sneeuwbiken (althans als die knerpend droog is)
s'morgens opstaan en je fietsen zo vinden :

Image

jummy :P

-=mo
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

en dan naar uwe PC lopen en een topic openen met "Mijn kabels zijn bevroren, mijn remmen werken niet,...." #-o
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

pvandebe wrote:en dan naar uwe PC lopen en een topic openen met "Mijn kabels zijn bevroren, mijn remmen werken niet,...." #-o
Lol :-D

Hier in Westvlaanderen lag er deze morgen een mooi tapijtje. De adrenaline begon al te stromen om deze vooravond een tochtje te doen maar spijtig genoeg is nu alles reeds verdwenen. :-?
Davyke
Mountainbiker

Post by Davyke »

nebraz M/29j. wrote:
pvandebe wrote:en dan naar uwe PC lopen en een topic openen met "Mijn kabels zijn bevroren, mijn remmen werken niet,...." #-o
Lol :-D

Hier in Westvlaanderen lag er deze morgen een mooi tapijtje. De adrenaline begon al te stromen om deze vooravond een tochtje te doen maar spijtig genoeg is nu alles reeds verdwenen. :-?
Hier ligt het meeste nog, maar het begint reeds te verdwijnen (Herentals -kempen)
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Het zal voor een andere keer zijn, als je nu gaat rijden is het in het ijswater, niet bepaald prettig!
DERAILLEURKE
Mountainbiker

Post by DERAILLEURKE »

Post Reply