Hoe breed zijn die?
De Big Apples en Big Apples on the beach (nu Super Moto) hebben een nagenoeg identiek profiel, maar de breedte is natuurlijk ook zeer belangrijk.
Bandendruk voor strandrace
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Miguel
- Mountainbiker
ik ben eens - tijdens de TT van De Panne - met Nobby Nics op het strand beland en moet zeggen dat het verschil met mijn Supermoto's enorm is. De NN vreetten zich in het zand, zelfs het hard.
Voor mij dus op het strand SM's met 1.5bar (weeg 84kg voor 1.88m)
Maar ik begrijp natuurlijk dat het niet goedkoop is om voor die ene keer een set SM's aan te schaffen. Maar aan de andere kant: steek er 4 bar in en je hebt - al dan niet in combinatie met een oud wielsetje - wieltjes om mee op baan te rijden (woon-werk/trainen...) Zo verslijt je je noppenbandjes niet zo vlug.
Voor mij dus op het strand SM's met 1.5bar (weeg 84kg voor 1.88m)
Maar ik begrijp natuurlijk dat het niet goedkoop is om voor die ene keer een set SM's aan te schaffen. Maar aan de andere kant: steek er 4 bar in en je hebt - al dan niet in combinatie met een oud wielsetje - wieltjes om mee op baan te rijden (woon-werk/trainen...) Zo verslijt je je noppenbandjes niet zo vlug.
- Bob de Biker
- Mountainbiker
-
s-works rider 336
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9
Post by s-works rider 336 »
Ik heb hier een setje Big Apples 2.35 staan. Mogen weg voor 30€ afgehaald. Zo goed als nieuw, 2x De Panne mee gereden (dus 80km zand) Een must voor beachbikers !!!!