biologisch afbreekbare ontvetter
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
biologisch afbreekbare ontvetter
Heeft er iemand ervaring met biologisch afbreekbare ontvetter om de fiets proper te maken (vooral ketting, cassette en derailleur). Nu werk ik nog met petrol om alles proper te maken. werkt perfect maar is niet erg vriendelijk voor het milieu. wat gebruiken jullie en waar haal je het.
- Wacko007
- Mountainbiker
Biologisch product van Abcon. Nog niet echt bekend, maar gewoon duidzend keer beter dan een Bio Cleander van Pedro's. En dat wilt al wat zeggen.
De ontvetter laat zich ook heel gemakkelijk wegspoelen door water. Iets wat met petroleum niet zo gemakkelijk lukt. Als je dus je ketting opnieuw invet heb je kans dat de petroleum die er nog in zit ook die nieuwe olie gaat afbreken...
Greetz,
Julien.
De ontvetter laat zich ook heel gemakkelijk wegspoelen door water. Iets wat met petroleum niet zo gemakkelijk lukt. Als je dus je ketting opnieuw invet heb je kans dat de petroleum die er nog in zit ook die nieuwe olie gaat afbreken...
Greetz,
Julien.
-
stef78
- Mountainbiker
ik heb ook die van blue morgan (overigens te verkrijgen id 'euroshop') en ben daar heel tevreden over. na rit op cassette spuiten (overvloedig) 10 min laten inwerken en afspuiten en gelijk nieuw, bij eventueel veel modder opspuiten met borsteltje wat proper wrijven , inwrijven en dan laten inwerken en afspuiten.
- Wacko007
- Mountainbiker
Gebruikt door het hele Trek-LG Team vorig jaar.
Ook de mechanieker hier (Verschueren Sport) is verzot op die producten van Abcon. Hij heeft ondertussen al vanalles geprobeerd, maar als hij echt topkwaliteit wilt, dan valt hij daar telkens op terug.
Voor mijn fietske wil ik ook liefst het beste en dan mag ik Abcon olie en ontreiniger zeker vertrouwen.
Greetz,
Julien.
Ook de mechanieker hier (Verschueren Sport) is verzot op die producten van Abcon. Hij heeft ondertussen al vanalles geprobeerd, maar als hij echt topkwaliteit wilt, dan valt hij daar telkens op terug.
Voor mijn fietske wil ik ook liefst het beste en dan mag ik Abcon olie en ontreiniger zeker vertrouwen.
Greetz,
Julien.