Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Streets, er zijn alternatieven zat. Je moet misschien wel 'ns een paar km extra doen maar da's dan gratis en voor niks !

Bernard, waar werk je ergens in Brussel dan zal 'k 'ns zien in hoeverre dat die van mij in aanmerking komt en wat de nodige afwijkingen zijn...

Voor de rest zal 'k je wel eens pm'en....
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ah Bernard, gij moet goed kunnen klimmen als ge in Pollare woont. Daar ga 'k altijd wel een goed uurke klimmen en dalen voor een pittig trainingske (op de weg totnutoe maar ondertussen ken 'k daar een vies steil stukske offroad, 1 keer gedaan op een TT).

Als ge goesting hebt, nu zondag rij 'k ne TT in Heverlee, 65 km (het langste wat 'k deze maand nog kon vinden). Zaterdag rij 'k misschien een paar uurkes wat los op de weg (en dan kom 'k langs Pollare).

Voor de rest ben 'k eerder het type marathonrijder. Ge zegt maar èh, kunnen we ne keer zien of we misschien complementaire trainingsmakkers kunnen zijn...
Bernard
Mountainbiker

Post by Bernard »

'T is niet omdat er hier in Pollare een heuveltje is dat ik kan klimmen.
Maar ik kan wel denken op welk vies stukske steil ofroad ge dat hebt.
Dan nu terug on topic ik moet in Brussel aan het Fontainasplein zijn niet ver van de beurs.
Ik heb mij nu juist ne moto gekocht om in mijn belastingen te foefelen.
Maar ik moet terug beginnen trainen voor de marathons.
Ik ben ook van plan om mij zo'n Radon aan te schaffen, ben benieuwd over uw ervaringen.
Waarschijnlijk ga ik ook naar Heverlee maar dat moet ik nog vragen aan mijn mtb-compagnon.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Bernard wrote:
aan het Fontainasplein zijn niet ver van de beurs.
/quote]
das ni zo ver van bij mij
ik werk in de Marcqstraat, achter het pacheko instituut

Streets
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Tjorque wrote:
ivo wrote: Aha ligt dat daaraan. Ik heb onlangs mijn 26" wielen met Fly Weight banden vervangen door 28" Mavic Speedcity wielen met Schwalbe Marathonbanden. Ik dacht nu gaan we weer een beetje harder met die 28" wielen. Ik geraakte precies niet meer vooruit. Dacht al dat het aan het gewicht van die Mavics lag. Mens is dat stoempen zeg die banden.
hoe hard hebt ge die Marathons staan?
5 bar.
Maar het zal niet aan die banden gelegen hebben maar de medische feiten hebben, in mijn geval, de wetenschappelijke feiten bijgebeend.
Vorige week bloedonderzoek laten doen. Der was vanalles mis waaronder een groot ijzertekort. Dus nu zit ik 3 maand aan de pillen. :roll:
Had toch liever op een andere manier mijn gelijk gehaald :-D .
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Bernard wrote:'T is niet omdat er hier in Pollare een heuveltje is dat ik kan klimmen.
Maar ik kan wel denken op welk vies stukske steil ofroad ge dat hebt.
Dan nu terug on topic ik moet in Brussel aan het Fontainasplein zijn niet ver van de beurs.
Ik heb mij nu juist ne moto gekocht om in mijn belastingen te foefelen.
Maar ik moet terug beginnen trainen voor de marathons.
Ik ben ook van plan om mij zo'n Radon aan te schaffen, ben benieuwd over uw ervaringen.
Waarschijnlijk ga ik ook naar Heverlee maar dat moet ik nog vragen aan mijn mtb-compagnon.
Deze keer heb je echt pb...

Ge moogt de Radon altijd ne keer uitproberen, no problem ('t is m'n backup, maar dan wel een goeie)...
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

ivo wrote:
Tjorque wrote:
ivo wrote: Aha ligt dat daaraan. Ik heb onlangs mijn 26" wielen met Fly Weight banden vervangen door 28" Mavic Speedcity wielen met Schwalbe Marathonbanden. Ik dacht nu gaan we weer een beetje harder met die 28" wielen. Ik geraakte precies niet meer vooruit. Dacht al dat het aan het gewicht van die Mavics lag. Mens is dat stoempen zeg die banden.
hoe hard hebt ge die Marathons staan?
5 bar.
Maar het zal niet aan die banden gelegen hebben maar de medische feiten hebben, in mijn geval, de wetenschappelijke feiten bijgebeend.
Vorige week bloedonderzoek laten doen. Der was vanalles mis waaronder een groot ijzertekort. Dus nu zit ik 3 maand aan de pillen. :roll:
Had toch liever op een andere manier mijn gelijk gehaald :-D .
allez laten we dan tot een compromis komen, de marathon plus zijn een beetje trage banden, en gij ook op de moment :lol:

Sterkte met de pillenwinkel en een spoedig herstel gewenst ;)
Als ge terug in orde bent, probeer ze eens op de uiterste maximum druk (als uw velgen dat aankunnen!, misschien lopen ze dan beter)
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

Ik overweeg om af en toe ook eens met de MTB van en naar het werk te komen. Kent er iemand een 'veilige' weg voor het traject Oud-Heverlee - Brussel centrum en terug?
wimpel
Mountainbiker

Post by wimpel »

Elke dag 47km heen en terug.
Ik heb de kans om 80% van men route op een mooi aangelegd fietspad te rijden. Je weet wel, van die in rode klinkers met rechts een open veld of huizen en links een rij struiken en dan pas de rijbaan. Op dat vlak ben ik met men gat in de boter gevallen. Enkel de laatste drie kilometer is een stevige lange klim in drie stukken, waarvan het steilste stuk 10% en 500m lang is, ik ben er dagelijks toch een dikke tien minuten zoet mee met dat omhoog rijden. Dat kan 's morgends vroeg wel zwaar in de benen hangen hoor. Maar om naar huis te rijden is het maar al te plezant, baaibaai auto's...
Ik doe dit reeds drie jaar met een Cannondale F600 (een race fiets is echt men ding niet) Al verschillende bandentypes heb ik geprobeerd, tot nu toe de beste ervaring mee: hutchinson top slick (droog seizoen) en michelin transcity (nat seizoen)
Begin vorig jaar heb ik de 28" ofte 700 wielen een kans gegeven, met ritchy zmax banden. Op rechte stukken en eens je een tempo opgebouwd hebt haal je hier voordeel uit, maar als je aan 40 à 50 per uur afdaalt en dan een rond punt moet nemen gaat hiermee niet, een F600 zijn geometrie breekt uit in een bocht met grote wielen. Dan maar terug 26" gemonteerd.
Nog een laatste puntje, op dagen met sneeuw (zoals gisteren) is het prachtig om met de fiets naar werk te gaan, ma bedenk wel dat er een hele hoop mobilisten zijn die hun wagen op zulke momenten niet meer de baas kunnen, denk dus aan je eigen veiligheid en neem het openbaar vervoer ofzo!
willem
Last edited by wimpel on Tue 13 Feb 2007 11:25, edited 1 time in total.
filipke
Mountainbiker

Post by filipke »

Ik rijd nu zelf al jaren 25 km enkele rit (dus 50 per dag!) op en af naar mijn werk. Na een serieus ongeval altijd met de valhelm, en sinds enkele tijd met het hesje. De koerskleren drogen dan op de radiator in een aparte ruimte. Alleen bij regen 's morgens neem ik de wagen. Vorig jaar zo'n 6000 km.
Mijn conditie vaart er wel bij, dat ervaar/denk ik tenminste. Ik rijd wel dikwijls lek (sinds 1/1/7 al tweemaal), en af en toe moet ik zwaar in de remmen voor autobestuurders die ook het fietspad als parkeerstrook of extra-rijvak gebruiken (weg Menen-Roeselare, met al die autohandelaren...). Regent het in het weekend, dan blijf ik lekker thuis. Ik hoef dan niet koste wat het kost de fiets op. Mijn Gazelle hybride heeft er nu 24.000 km op zitten, en rijdt nog altijd heel goed. Is het een indruk, maar de laatste tijd meen ik toch meer fietsers te zien die naar hun werk gaan. Een mens bespaart er in elk geval heel wat autokilometers mee. Het gat in de ozon is er steeds minder door mijn schuld. Een troostende gedachte als je weer uitgewaaid en uitgeregend thuis komt...
Post Reply