Crossmax SL : SKF lager referenties

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

ahoi, ik weer.
In de body van een SL zit ook een lager. Is het mogelijk die eruit te krijgen? als je in de body kijkt, dan lijkt die lager mij groter dan het gat waar hij door moet. Aan de andere kant zit dan weer iets wat je met een sleutel mss open kunt draaien, maar daar ben ik iig nog niet in geslaagd. Iemand raad?
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Splenter wrote:ahoi, ik weer.
In de body van een SL zit ook een lager. Is het mogelijk die eruit te krijgen? als je in de body kijkt, dan lijkt die lager mij groter dan het gat waar hij door moet. Aan de andere kant zit dan weer iets wat je met een sleutel mss open kunt draaien, maar daar ben ik iig nog niet in geslaagd. Iemand raad?
Yep eerst die zeskant lossen en dan kan je de lager er uit tikken :wink:
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

en die zeskant, gewoon tegenwijzerzin losdraaien gelijk een ordinaire vijs? Bij mij zit dat nogal vast heb ik de indruk... tips? (evt met cassette op de body, maar dan zonder de lockring op de cassette en de cassette tegenhouden met de tool waarmee je de cassette blokkeert?) Andere methodes?
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

problem solved. Het was wel degelijk tegenwijzerzin trouwens.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

heeft er iemand de referenties voor een specialized fsr xc van 2005 fiets, ik zou de lagers willen vervangen door skf,
mischien dat er iemand deze nummers al heeft
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

jonathan wrote:heeft er iemand de referenties voor een specialized fsr xc van 2005 fiets, ik zou de lagers willen vervangen door skf,
mischien dat er iemand deze nummers al heeft
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/pdf ... _05rev.pdf
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

ok bedankt
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Als jij opzoekt welke afmetingen de lagers hebben, kan ik je altijd de SKF referenties opzoeken... :wink:
johnson
Mountainbiker

Post by johnson »

al is geprobeert om wiel in warmte te plaatsen,alu zet meer uit dan stalen lager en kan helpen om makkelijker uit te tikken
om te plaatsen lagers paar uren in diepvries en wiel in warmte laten staan.
heb deze methode al gebruikt om lagers te vervangenin versnellingsbak van motor.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Kurt wrote:De lagers voor van voren zijn : 61903-2RS of de -2RZ (deze is iets minder vrijvingsgevoelig, maar de 2RS dicht nog iets beter af maar geeft wel een beetje meer weerstand

Nummerkes voor het achterwiel:

Grote lager achteraan: 61903-2RS1
Kleine lager achteraan: 608 2RSH

Info gevonden op de XC bikers hun forum
Ik heb zonet SKF lagers gekocht type 61903-2RS1. Maar die zijn veel te groot voor het voorwiel. Is dit wel het juiste type. Voor achteraan geen probleem. Vooraan zou de lager kleiner moeten zijn.
Post Reply