Hebben jullie al rare dingen tegegekomen tijdens het biken?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

zork wrote:Twee weken geleden langs mijn trainingsroute met de koersfiets gestopt aan nen automaat vo een blikje cola, het was zondagavond en dr stond ne pée iedereen uit te wuiven die langsreed. Ik vroeg hem of hij dat regelmatig deed en hij antwoordde: "iedere zondag sta ik hier, ik ken zoveel mensen hier in wambeek dat ik naar iedereen moet wuiven".
Ik vroeg hem of het een hobby was, hij verklaarde mij voor zot, maar beweerde dat het zijn sociale verplichting was. Hij stond daar al een paar uur. #-o En effectief, de mensen waren hem al gewoon en wuifden allen terug.
Heb mij kunnen inhouden, ma dan nadien op de fiets toch nekeer goed nagelachen zenne.
In de gloria int echt ! :-D
Dan zijde gij André, excuseer Meneer André, tegengekomen. Een van de 3 of 4 dorpsgekken die de streek van Ternat rijk is. Dan moogt ge van geluk spreken die hij tegen u nie begonnen is over de planeten...want daar weet hij veel van. Staat op het ocmw. Hij doet misschien zot, maar hij is toch nie zo zot van te gaan werken (zegt hij trouwens zelf). Staat iedere zondagmorgen aan de deur van den bakker. Azo wordt hij dan es getrakteerd op ne koffiekoek of zo... Btw, is een aantal jaren geleden nog in Jambers geweest...nen echten BV dus. Was het beste wat je kon doen, gewoon verderrijden...
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ah, Dréken, vriendelijke mens. Passeerde vroeger iedere dag aan mijn deur. Hele slimme mens, maar der scheelt ergens iets aan #-o .
Hij is best grappig, heeft altijd zijn koffertje bij, krijgt gratis frieten bij frituur André, woont in een krotje en ge komt hem over heel Ternat tegen, altijd te voet.
Vriendelijk terugwuiven, 'ja, goeiedag' zeggen, net voor ge hem helemaal gepasseerd zijt, da doet hij ook, en als ge eens tijd hebt is mee babbelen. Geeft best een goed gevoel.
Let ook op voor Jezus, die komt ge in Ternat en Lombeek ook wel eens tegen..
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

In een afdaling ineens zo een Jack Russell voor mij , heb er nog net over kunnen springen , was me da verschieten !!! Dienen hond liep dan wel weg met zijn oren naar beneden !!

Ook nog eens in een natuurpark ( waar je normaal niet mag rijden )
een koppelje gezien volledig in hun naakie , lagen een beetje verscholen in het lange gras , maar had het toch wel gezien en gehoord !!

En ook nog een hond achter mij gehad en die wou precies niet afgeven , en ik ook niet , was me da crossen !!
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

ooit eens een koppel bezig gezien in een renault express zij in de laadruimte en hij achter de auto en maar geven ook toen ik voorbij kwam :drunk: ik wist toen echt niet wat ik zag het tempo was er meteen uit :wink:
beebap
Mountainbiker

Post by beebap »

doe me denken aan een jaar of 2 - 3 geleden

was met de mountainbike gaan rijden en plots liep er ne kleine hond achter me
ik wat rapper beginnen fietsen, uiteindelijk die hond me toch ingehaald en liep die me direkt voorbij :-? pas een paar tellen later besefte dat er nog een grotere hond was die die kleine hond voorbij stak, en ik maar denken dat die hond achter mij zat, pff kwas kapot van het verschot, ma achterna toch nog ferm kunnen lachen #-o :lol:
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

Heb al eens de pitbull va nde overburen 3 straten ver achter me aan gehad... Ni plezierig als je nog eens alles moet geven omdat een hond achter je zit... En snelheid dat die beeste halen... Ook eens ooit een hond voor me gespronge in een beklimming. Da beest maakte ze tande bloot en wou juist springe toen een man uit de struike sprong en dat beest kalmeerde...
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

jaar of drie geleden een toertje aan het rijden met een vriend op een wegeltje (misreden).
Toen plots een boerin stond te zwaaien naar ons (vanuit boerderij).
Ik terug zwaaien, van achter de boerderij komt er daar wel een duitse herder af.
Mijn vriend sneller dan ik gedraaid en wij maar spurten(hopeloos vanuit stilstand en draaien)
Die hond mijn kuit volgen (de dikste) tanden in aanslag ...max 10cm.
Net voor hij bijt sla ik vol op zijn muile..SORRY VOOR TAALGEBRUIK
Waarna hij letterlijk in het zand beet...en uitgeteld was.
Bij deze verontschulig ik me bij de herder en de boerin

de volgende weken nog twee honden achter me gehad maar niet van zo dichtbij
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Afgelopen zomer met onze club, tijdens een trainingtocht aan een stevig tempo, komt er plots van achter een muur een hond (zwarte Retriever) met leiband en wandelaar.

1 van de onzen kon de aanrijding onmogelijk vermijden : d'er los over !
Hond maakte "raar" lawaai, maar verder niet gewond - biker enkel wat schaafwonden.

Iedereen kon zijn weg vervolgen.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

stresskip wrote:Enkele jaren geleden droeg ik een zwarte helm en ik kom op een toertocht en er zat een kraai vlakbij.Die kraai begint als gek rond mij te vliegen en gaat enkele keren gewoonweg op mijn helm zitten.Zag ze in mij een zielsverwant ????
hm de film 'the crow' ooit gezien?
zork
Mountainbiker

Post by zork »

stevenvde wrote:
zork wrote:Twee weken geleden langs mijn trainingsroute met de koersfiets gestopt aan nen automaat vo een blikje cola, het was zondagavond en dr stond ne pée iedereen uit te wuiven die langsreed. Ik vroeg hem of hij dat regelmatig deed en hij antwoordde: "iedere zondag sta ik hier, ik ken zoveel mensen hier in wambeek dat ik naar iedereen moet wuiven".
Ik vroeg hem of het een hobby was, hij verklaarde mij voor zot, maar beweerde dat het zijn sociale verplichting was. Hij stond daar al een paar uur. #-o En effectief, de mensen waren hem al gewoon en wuifden allen terug.
Heb mij kunnen inhouden, ma dan nadien op de fiets toch nekeer goed nagelachen zenne.
In de gloria int echt ! :-D
Dan zijde gij André, excuseer Meneer André, tegengekomen. Een van de 3 of 4 dorpsgekken die de streek van Ternat rijk is. Dan moogt ge van geluk spreken die hij tegen u nie begonnen is over de planeten...want daar weet hij veel van. Staat op het ocmw. Hij doet misschien zot, maar hij is toch nie zo zot van te gaan werken (zegt hij trouwens zelf). Staat iedere zondagmorgen aan de deur van den bakker. Azo wordt hij dan es getrakteerd op ne koffiekoek of zo... Btw, is een aantal jaren geleden nog in Jambers geweest...nen echten BV dus. Was het beste wat je kon doen, gewoon verderrijden...
Hubertje wrote: Ah, Dréken, vriendelijke mens. Passeerde vroeger iedere dag aan mijn deur. Hele slimme mens, maar der scheelt ergens iets aan .
Hij is best grappig, heeft altijd zijn koffertje bij, krijgt gratis frieten bij frituur André, woont in een krotje en ge komt hem over heel Ternat tegen, altijd te voet.
Vriendelijk terugwuiven, 'ja, goeiedag' zeggen, net voor ge hem helemaal gepasseerd zijt, da doet hij ook, en als ge eens tijd hebt is mee babbelen. Geeft best een goed gevoel.
Let ook op voor Jezus, die komt ge in Ternat en Lombeek ook wel eens tegen..
jah, die dorpsgekken toch. Best sociale mensen die meestal geen vlieg kwaad doen en op hun eigen manier hun steentje bijdragen tot de maatschappij. Bij ons zit er ook zo ene, nen echten "kasjoubbereir" zoals we hier zeggen (iemand die zoekt achter waardevolle voorwerpen op vuilbakdag en groot vuil enzo). Die gast rijdt constant met de fiets rond. Ik vertelde hem eens dat ik ne koersfiets aan het samenstellen was.
De week nadien komt hem aanbellen, hij had wielen bij, capa record naven met mavic velgen waar niks aan was!! =D> =P~ "Hierzie, cadeau!" zei hij.
Ik bol nog steeds met die wielen rond. =D> (ben trouwens op die wielen den andré tegen gekomen. #-o )
Post Reply