Hebben jullie al rare dingen tegegekomen tijdens het biken?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
stresskip
- Mountainbiker
In de ardennen in november. De jacht is dan open en in Vielsalm-dorp hangt een plakkaat waar op staat dat sommige delen zijn afgesloten omwille van de jacht. Ik als keikop toch gaan biken daar en plots sta ik oog in oog met ne jager die zegt:van mij mag je doorrijden maar op eigen risico . Ik zeg gij zijt ne toffe hebde gij al eens gezien welk fietjasje ik aan heb?? Het was er namelijk een van REEBOK toen ben ik maar wijselijk teruggereden.
-
Handige Harry
- Mountainbiker
Post by Handige Harry »
ik was ne keer in blankenberge op een camping en ik vertrek daar om een ritje te doen en ik rij daar het hoekje om en blijkbaar had daar ne kleine zijne frit laten vallen ik daar los over mijne bike hing vol frit en mayonnaise!
Twee weken geleden langs mijn trainingsroute met de koersfiets gestopt aan nen automaat vo een blikje cola, het was zondagavond en dr stond ne pée iedereen uit te wuiven die langsreed. Ik vroeg hem of hij dat regelmatig deed en hij antwoordde: "iedere zondag sta ik hier, ik ken zoveel mensen hier in wambeek dat ik naar iedereen moet wuiven".
Ik vroeg hem of het een hobby was, hij verklaarde mij voor zot, maar beweerde dat het zijn sociale verplichting was. Hij stond daar al een paar uur.
En effectief, de mensen waren hem al gewoon en wuifden allen terug.
Heb mij kunnen inhouden, ma dan nadien op de fiets toch nekeer goed nagelachen zenne.
In de gloria int echt !
Ik vroeg hem of het een hobby was, hij verklaarde mij voor zot, maar beweerde dat het zijn sociale verplichting was. Hij stond daar al een paar uur.
Heb mij kunnen inhouden, ma dan nadien op de fiets toch nekeer goed nagelachen zenne.
In de gloria int echt !
Begin februari 2006 was ik tegen valavond aan het biken in het Meerdaelwoud,
Het was toen lekker mistig daar in het bos...
Ik was op BLOSO rood in het Mollendaalbos dat schuilhuisje gepasseerd toen ik iemand in de verte hoorde roepen.
Bleek een oude man te zijn, alleen op stap midden in het bos (geen telefoon bij...) die daar lag met een gebroken enkel.
Hij was uitgegleden in de modder en kon echt geen kanten meer uit...
Hij was beginnen rondkruipen in de modder en zag er proper uit.
Een vriendelijk jong koppel dat daar toen ook nog wandelde heeft hem dan maar naar het ziekenhuis gebracht.
(We dachten eraan om een ambulance te bellen, maar tegen dat die dat daar ging gevonden hebben, kon je al lang zelf naar het ziekenhuis gereden zijn...)
Gelukkig dat er iemand hem gevonden had, was toch zeer mistig en al aan het schemeren (al na 17u) en hij lag daar al bijna een uur...
Mag er niet aan denken moest hij maar de volgende morgen gevonden worden...
Heb toen nog een vriendelijk bedankbriefje gekregen van zijn vrouw. Ik had die toen gebeld om haar de situatie uit te leggen. Toen ik vertelde dat haar man onderweg was naar Gasthuisberg heb ik haar wat moeten kalmeren...
Het was toen lekker mistig daar in het bos...
Ik was op BLOSO rood in het Mollendaalbos dat schuilhuisje gepasseerd toen ik iemand in de verte hoorde roepen.
Bleek een oude man te zijn, alleen op stap midden in het bos (geen telefoon bij...) die daar lag met een gebroken enkel.
Hij was uitgegleden in de modder en kon echt geen kanten meer uit...
Hij was beginnen rondkruipen in de modder en zag er proper uit.
Een vriendelijk jong koppel dat daar toen ook nog wandelde heeft hem dan maar naar het ziekenhuis gebracht.
(We dachten eraan om een ambulance te bellen, maar tegen dat die dat daar ging gevonden hebben, kon je al lang zelf naar het ziekenhuis gereden zijn...)
Gelukkig dat er iemand hem gevonden had, was toch zeer mistig en al aan het schemeren (al na 17u) en hij lag daar al bijna een uur...
Mag er niet aan denken moest hij maar de volgende morgen gevonden worden...
Heb toen nog een vriendelijk bedankbriefje gekregen van zijn vrouw. Ik had die toen gebeld om haar de situatie uit te leggen. Toen ik vertelde dat haar man onderweg was naar Gasthuisberg heb ik haar wat moeten kalmeren...