25/02/2007 Allennes-les-marais (Frankrijk)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

doeme ... zal deze tocht moeten missen, zit de avond voordien op het feest van het werk (superia)

zal beernem worden als het niet te laat wordt

greetzzzzzzz
moviestar 8)
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Jow VTT,
Ik ga zeker mee, kheb de site eens bekeken en de laatste keer ook met Traxer bezig geweest over deze rit.
We gaan ginder ons hartje kunnen ophalen zo te zien.
Van bij mij is het 82 km, iets meer of een uur rijden.
We kunnen met de bende nog een keer een uur afspreken om te vertrekken é.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

We gaan deze thread zeker wakker houden.

ZANNEIS.
Wat moeten we ons voorstellen van de streek aldaar.
Heuvelig, bossen, ....
Wat bedoel je met een bestaand mtb parcour in Wingles en de technische passage's?

Vooruit jongens, hou de soep warm.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

motorbiker wrote:We gaan deze thread zeker wakker houden.

ZANNEIS.
Wat moeten we ons voorstellen van de streek aldaar.
Heuvelig, bossen, ....
Wat bedoel je met een bestaand mtb parcour in Wingles en de technische passage's?

Verslagske van vorig jaar zegt waarschijnlijk genoeg...
:wink:

Verslag TT Allenes-les-Marais

Vandaag op weg voor den tweeden TT van 't weekend! Gisteren avond volk gehad en vandaag tegen 7u00 afgesproken met Wouter om hem thuis te gaan ophalen. We zouden dan samen met een 10-tal andere steenbakkers den toer ginder gaan rijden. De verwachtingen waren hoog gespannen... We hadden zeer veel positiefs gehoord van dezen tocht dus...
Om 7u00 bij Wouter aangekomen en vlug den vélo op het dak van den otto gezet en dan richting Moen. Daar aangekomen konden we direct vertrekken, want iedereen was er al tegen dan. Dus vertrekken geblazen. Onderweg nog effen stoppen bij Steven (aka casper) thuis omdat die nog zijn pistolekes moest afleveren. Effen verder viel het hem plots in dat hij zijn schoenen vergeten had, dus weer effen stoppen. Na een vijftal minuten wachten konden we dan uiteindelijk weer vertrekken. Na een perfecte copilotering van Steven in de wagen bij Bert, kwamen we aan waar we moesten zijn... Dankzij het wreed gemakkelijk inschrijven via een groepslijst, konden we algauw weer vertrekken. Samen met Freddy (Fredje Kubiek), Wouter, Steven (Casper), Rudy (Dark Dingo), Koen (The Beast) en broer, John (Zanneis), Kurt (Kommil Foo), Rik, Filip VWB en Bert vertrokken voor nen prachtigen tocht. Het bleek algauw dat we zouden vliegen vandaag... Maar of we dat zouden volhouden, dat was een andere vraag... Den Dingo was waarschijnlijk brokskes beloofd aan den arrivée want hij vloog! Nen vliegenden hond! Bert volgde zonder problemen, samen met Wouter die toch ook wel goede benen had en dat na gans de week druk te zijn bezig geweest. Ik kon nog net aanklampen. Toen ik ze toch effen moest laten gaan, was het alles of niets om er weer bij te komen. De koude en de wind waren echt onverbiddelijk! Na een kasseistrook, met wind in de rug kon ik erbij komen en kon ik weer volgen.
De volgende strook echter was er één met niets anders dan steenbrokken en plots hoorde ik mijn voorband sissen. Dan maar achtergebleven en samen met Bert, The Beast en Kommil Foo den band vervangen. Merci om te wachten gasten...
De rest was ondertussen reeds verder gereden. Nog efkes bij Kurt, The Beast en zijn broer gebleven om dan alle registers open te trekken om weer aansluiting proberen te krijgen met de "kopgroep". Tja, de wind had gans onze groep uit elkaar gereten... De eerste die ik tegenkwam was de broer van Koen, daarna raapte ik Freddy, Steven en Rik op om via enkele andere bikers dan weer tot bij Rudy, John, Filip, Bert en Wouter te komen. Ja, inderdaad, Bert had ook de sprong gewaagd en ik kon niet in zijn wiel blijven, het ging iets te rap...
Zo kwamen we dan aan de eerste bevoorrading. Het eerste stuk van de tocht zat erop en was niet helemaal spectaculair te noemen. Het werd een beetje eentonig, maar dat had vooral te maken met het feit dat de stroken onverhard al even hard lagen door de vorst dan de stroken verhard... Moest het geregend hebben, amaai zunne, dan gingen we ons "peren" gezien hebben denk ik...

Na de bevoorrading ging het via nog enkele stroken onverhard en enkele stroken kasseien naar een bos om U tegen te zeggen. Wingle bleek het aards paradijs te zijn voor mountainbikers! Nie te doen! Er zijn gewoon geen woorden voor! Via een trapje waar je langs kon rijden efkes omhoog en dan begon het!
Gedurende enkele kilometers aan een stuk was het niets anders dan draaien, keren, omhoog, omlaag,... op een singletrack om je vingers van af te likken! Daar ga ik, zoals velen die ik achteraf hoorde, zeker nog eens naartoe! Jammer dat er bij ons o zo weinig zulke stukken te vinden zijn. De reactie aan de tweede bevoorrading was van iederen dezelfde: Jammer dat het stuk gedaan was en chapeau voor de organisatie! Alle gevaarlijke takken, stenen,... waren aangeduid met fluo-oranje verf zodat je echt niet anders kon dan ze te zien. De pijltjes waren zeer goed zichtbaar!
Maar niet getreurd, na de tweede bevoorrading zagen we bijna niets anders meer dan zo'n stukken. Gans de tijd bos in bos uit, draaien, keren, op en neer... Leuk, heel leuk!
Het eerste stuk was Freddy er nog in geslaagd om errond te rijden, maar het tweede moest hij wel mee... "Go with the flow" zoals ze da zeggen... Schitterend gewoon, ook Freddy amuseerde zich kostelijk.

Na deze stroken werd de groep weer uit elkaar geblazen door de sterke en koude wind. Filip, Wouter, Berre, Rudy en ikzelf kwamen vooraan te zitten, gevolgd door de anderen. Filip kwam een tweetal keren ten val en zakte daardoor af...
Vooraan kwamen Berre, Rudy, Wouter en ikzelf aan de splitsing tussen de 45 en de 55. Wouter en ik kozen voor de 45 en Dingo en Berre gingen voor de 55. Na dan nog wat uibollen kwamen we moe, maar meer dan content aan in Allenes Les Marais. Daar konden we nog genieten van een ajuinsoepke, een broodje en een gratis consumatie en dat allemaal voor maar 3€!

Als dat geen organisatie was die af was, amaai zunne! Dan weet ik het ook niet meer! Schitterend gewoon, ik kom echt woorden te kort! Volgend jaar kom ik zeker terug... Het moet zelfs zo lang niet meer duren, op 19 maart naar Gondecourt, een gemeente op een 5 tal kilometer hiervan... Hopelijk weer zo'n mooie tocht hé...

Dit was dan de afsluiter van een meer dan geslaagd bike-weekend! Twee mooie tochten na elkaar, wat moet een mens zich nog meer wensen?
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

zanneis wrote:
Signer wrote::lol: :roll: Moonrider doet niks anders dan boffen met TT in de France(op het werkhééé)
dat ik serieus denk om eens daar te gaan rijden :P :P
:roll: nog een probleem,zal nog ergens aan vervoer moeten geraken,want dienstvoertuig en Frankrijk gaan niet goe samen( enkel benelux)

sy
Zijt ge dat zeker ? Heb er nog anders geweten zunne ... :roll: :roll:

Ja kweet het , kmoe zeggen we hebben heel goede ( Wissant , Pérulwez, Orchies =D> ) gedaan in Frankrijk maar ook slechte ( oa Blandain , Pérulwez kidstour #-o ... ) .

Deze ziet er in ieder geval sjiek uit , en idd. ik kan ook niet met de firmawagen buiten Benelux ( Orchies wel illegaal binnengereden :oops: ).
Hopelijk mag ik met nen collega Steenbakker meerijden als ik tot in Sint-Denijs kom [-o< :wink: aangezien mijn buur Rock Rider niet kan .
Desnoods met de trein :^o :lol: :lol:

Ciao
de P
Mountainbiker

Post by de P »

signer, makker ikke kan nie mee, heb me ne wk getrampeerd van wachtdienst, dju 'k had der wel zin in voe je ne ké los te rijen 8) 8) , 't zal voe ne anderen keer zien wé.
grtz
P
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

de P wrote:signer, makker ikke kan nie mee, heb me ne wk getrampeerd van wachtdienst, dju 'k had der wel zin in voe je ne ké los te rijen 8) 8) , 't zal voe ne anderen keer zien wé.
grtz
P
Hé P , spijtig dat ge niet kunt , anders den Maarten zal wel overpakken :lol: :wink: .

En zeg ge zijt gulder met jullie Chouffekes bende naar de Zoo geweest zekers , aan ulder avaters te zien :lol: :lol: :lol:
@ Signer , welkom op het forum =D>

Ciao
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Na Orchies, Roubaix, en Oignies wordt dit waarschijnlijk mijn vierde tocht over de grens deze winter. In Oignies hebben de Steenbakkers het massaal laten afweten (onterecht maar men kan maar op 1 TT tegelijk zijn hé) maar ik vrees dat ze dat hier zullen compenseren. Ik zal daar in de région Nord/Pas de Calais wel weer een stukje van mijn bikers hart verliezen vrees ik.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

motorbiker wrote:We gaan deze thread zeker wakker houden.

Motorbiker,gij die liefhebber zijt van veel off-road en mooie parcours!!!! 8) 8)
Ewel,gij moogt hier zeker niet ontbreken. :-D :-D
Heb de tocht zelf nog niet gereden maar ik zit hier te watertanden tot het 25 februari is.
En ge moet niet gaan naar de "vergaderinge" van de Mandelfietsers de 25ste.Ze zullen U daar nie missen "weie".Wij daarentegen wel.
Kom gij maar lekker af naar Allennes-les-marais om te starten met het forumtreintje.En ge moet nie bang zijn,we maken er die dag weer een boemeltreintje van.Een tochtje om van te genieten,nu en dan ne keer een fotootje maken en we maken er een gezellig "samen uit,samen thuis"-ritje van.Achteraf moeten we natuurlijk ne keer de "franse uiensoep" proeven,hé. :wink:

Geloof me Chriske,het zal zeker de verplaatsing waard zijn!!!!!
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

kan er jammer genoeg niet bij zijn omdat ik op 24 febr. (de avond ervoor) een feest heb te verteren van het werk (superia) :( dus zal het noppes worden of misschien toch beernem als het niet te laat wordt (lees 's morgens)
greetzzzz
moviestar 8)
Post Reply