4/2/2007 Westerlo-Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Eens curieus wat dat ging geven hier in Westel na de rit van Balen nog in m'n benen, awel 't ging beter dan 'k dacht.
Eerst even aanschuiven, wat een massa volk, maar 't ging redelijk goed vooruit. Lang geleden da'k nog zo in de file stond voor 't papierke.

Aanloopstukje was prettig, daarna enkele saaiere km's (eerste 10), toch wel goed om de beentjes warm te draaien. Daarna was 't wel in orde. Regelmatig leuke stukken erin. Bij de modderpassages goed geamuseerd om 't volk langs alle kanten trachten te passeren. Deed ook wel 'ns deugd om 't varken uit te hangen en recht door de modder, waar 't minste volk reed, te ploeteren. :-)

Bevoorrading 1 juist gepland na enkele klimmetjes. Wel een drukte hier.
Hierna volgden nog enkele keren stevig klimwerk, gevolgd door leuke stukken daalwerk. Vaak nog mooie paadjes ertussen zodat het nooit eentonig werd, afgewisseld met wat vlamstukken.

Bevoorrading 2 maar mee door gepakt, daarna nog 10km afgehaspeld om den Tongerlo in ontvangst te nemen. 54km totaal gebold 22.5 gem.

Op 't parkoers zelf weinig last gehad van de drukte !

Attentione : Na +- 7km computer gevonden (een madammeke met bijna overreden hondje had 't juist opgeraapt). Het betreft een Cateye. Heb deze na de TT afgegeven aan iemand achter den toog, deze zou het op de website v/d organiserende club zetten !
Duvelke
Mountainbiker

Post by Duvelke »

Vond de rit tot aan de bevoorrading vrij saai. De bevoorrading te Averbode bestond enkel uit een glas water en een koekje, hadden precies niet op zoveel volk gerekend ! Na de bevoorrading begon het leuker te worden met eindelijk wat beklimmingen en singletracks. De tweede bevoorrading was veel beter met sportrepen en isodrank. De bepijling was dik OK maar de borden bij de splitsingen van het parcours waren nauwelijks leesbaar, grotere letters en cijfers voortaan !
Heeft iemand een idee hoeveel deelnemers er waren ?
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Even kort een reactie,
we zijn ongelofelijk blij met de eerste reacties zowel op den tocht zelf als hier.
Voor zij die het zouden willen weten, we hebben ongeveer een kleine 2500 mensen aan de start gehad! dus 2500 mensen die effectief langs de start zijn gekomen.
Tel daar nog een aantal zwart rijders bij ...
Jongens toch, daar hadden wij absoluut niet aan durven denken.
we hebben proberen het beste uit de regio te halen.
We hebben een paar puntjes fout gedaan, daar geven we jullie gelijk in.
Maar als debuut TT was het toch wel in orde denk ik.
We zullen trachten zoveel mogelijk van onze foutjes te leren.
Het weer was natuurlijk al een goeie start!
Dus bij deze bedankt aan de 2500 starters en volgend jaar zeker meer van dat!
bedankt!
mtb westel!
w84me
Mountainbiker

Post by w84me »

Het grote aantal deelnemers lag dan aan de basis van de zeeeeeer povere bevoorrading. Om 10u30 aan de eerste stop (averbode) en enkel nog 1/8 ste van een appelsien te krijgen + een bekertje wel zeer flauwe sportdrank, sorry voor de organistaie maar dit was de poverste stop die ik dit jaar meemaakte.
Voor de rest dikke proficiat aan de organistaie en zeker aan de parcourbouwers, prima in orde met genoeg afwisseling.
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Wij hadden een goede 100 km parcours van de 60 + van en naar huis nog
een 40. Al bij al goede tocht en organisatie soms wel wat te druk maar daar is niet veel aan te doen wij zaten om 0815 het parcours reeds op en hoe later hoe drukker het werd.

Enkele minpuntjes

- geen fietsstalling jammer..
- sommige stroken waren niet bereidbaar en zelfs een stuk waar wij
tot onze enkels in het water zaten resultaat zeiknatte voeten

plus
- goede afpeiling en veel variatie voor die streek
- goede bevoorrading
jhz37
Mountainbiker

Post by jhz37 »

Ferme toertocht!!! :bounce:
Heb me goe geamuseerd :-)
En maar èèn keer op menne bek gegaan. #-o
Die stukken bloso daar zag er ook goed uit,nog nooit geweest.Binnekort eens gaan rijden.Ik verheug me al op dat slijkkot van mie maan. :drunk:
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

ben er geweest, parcour op zich zag er plat uit tot aan 1ste bevoorrading maar daarom verre van saai. De grote menigte zorgde spijtig genoeg her en der voor een kleine opstopping maar es niet veel aan te doen. Bevoorrading was maar povertjes, hierdoor kwam ik energie tekort voor de laatste 10km waar ik als ne papzak over ben gegaan.

Supertocht, spijtig van bevoorrading.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb hier de 60km ook gereden. Zoals reeds vermeld was het uitzonderlijk druk aan de inschrijving, maar toch ging het redelijk vlotjes vooruit.

Het parcour was goed afwisselend met enkele stevige klimmetjes. Enkele modderstroken , maar grotendeels zeer goed berijdbaar.

Aan de eerste bevoorrading was het ook al zeeeer druk. Gelukkig was er banaan, want ik had vandaag de energie nodig.
Nog een praatje gedaan met een forumlid (G-Works)
De 2de bevoorrading kwam voor mij te iets te laat (na ong. 50km). Deze had een 5 tal km vroeger mogen staan van mij. Ik had bijna een hongerklopke gekregen.

De drukte op het parcour viel heel hard mee. Eigenlijk nergens in de file gestaan.

De Tongerlo op het einde smaakte ook zeer goed. :drunk:
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Pech, pech, pech; Maar zo mag ik eigenlijk niet beginnen, want het was toch wel een prachtig parkoers.
Ge ziet toch wel dat is uitgetekend door MTBers, gebruiken wat men als MTBer plezant vindt =D> .
Over de pech: mijne maat achter mij valt, andere maat erover en overkop, uiteindelijk viel dat nog mee en wij voort, enkele km verder plat. Op km 35 valt er weer ene en na nog een km. achterder. in 't wiel #-o . Singlespeed van gemaakt en maar mee naar de aankomst gereden (via de baan). Spijtig we zaten net op de mooie stukken. De 60 km zal voor volgend jaar zijn!
Proficiat aan men vrouwke ze is van ons groepke de enige die uitgereden heeft =D> (48km), ze had dan ook geen PECH natuurlijk.
Goed ingericht, zeker voor een eerste keer!! =D> =D> =D> !!
dirk999
Mountainbiker

Post by dirk999 »

als een marathon een rit van meer dan 60 kilometer is , dan zit mijnen eerste erop , dat kwam eigenlijk omdat na de eerste bevoorrading bijna iedereen richting 48 kilometer ging dus heb ik maar voor de 60 gekozen ( ik denk wel dat het er meer dan 63 waren)
+ zeer mooie rit , beperkt in slijk , wel veel (gevaarlijke)oversteekplaatsen

- de bordjes aan de splitsingen waren echt te klein
- 2 spuiten( op één waterkoppeling) om 2500 fietsen af te spuiten is iets te weinig denk ik ( maar nu ze een budget bij elkaar hebben gesprokkeld zullen er volgend jaar wel 6 karchers afkunnen zeker :lol: )

- tot volgend jaar ...
Post Reply