25/02/2007 Allennes-les-marais (Frankrijk)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
veeteeteetje
Kerstman

25/02/2007 Allennes-les-marais (Frankrijk)

Post by veeteeteetje »

7e raid des Zouaves

Afstanden : 15-30-40-50 km

Inschrijven kan van 8u-10u en bedraagt 3,5 euro

Plaats van het gebeuren : Salle Leo Lagrange,Rue de Verdun

Douches (!!) en bike-wash

Phone : 03.20.90.08.50
E-mail : fred.cavalier@wanadoo.fr
website : http://vttleszouaves.free.fr/
Last edited by veeteeteetje on Thu 08 Feb 2007 20:50, edited 1 time in total.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Wie heeft er info over deze TT???

En wie (vlamingen forumbikers) gaat allemaal naar deze TT???

Volgens kenners (lees:steenbakkers ) is dit een prachtige TT met heel veel off-road,het in de streek gekende "base des wingles" (naar ik vernomen heb een mountainbikeparadijs om in te biken)

Omwille van hun laaiend enthousiaste positieve kritiek van vorig jaar zijn wij van plan om deze tt die dag eens mee te maken.
Naar ik vernomen heb waren er vorig jaar veel "belges" aanwezig met mountainbikeclubs uit vlaanderen (zewieties,mountainbike sint-baafs,steenbakkers,raketmannen,...)

Misschien kunnen de bikers die deze TT al eens gedaan hebben best eens hun ervaring met deze tt hier neerpennen.

Ik wil hem dit jaar niet missen.
Last edited by veeteeteetje on Fri 02 Feb 2007 23:20, edited 1 time in total.
zanneis
Mountainbiker

Re: 25/02/2007 Allennes-les-marais (Frankrijk)

Post by zanneis »

veeteeteetje wrote:7e raid des Zouaves

Afstanden : 15-30-40-50 km

Inschrijven kan van 8u-10u en bedraagt 3,5 euro

Plaats van het gebeuren : Salle Leo Lagrange,Rue de Verdun

Douches (!!) en bike-wash

Phone : 03.20.90.08.50
E-mail : fred.cavalier@wanadoo.fr
website : vttleszouaves.free.fr
U vraagt wij draaien ... verslagje van vorig jaar :
Heb aan meneer de voorzitter van onze club beloofd om een verslagske te schrijven van de mountainbikerit van deze morgen. Hier gaan we !

Deze morgen heel vroeg om op te staan. Ne zondag en dezen was er al uit om 6u30. De zondagsplicht riep namelijk ... Afgesproken met een hele hoop Steenbakkers om 7u15 in Moen, dus moest ik er wel vroeg uit. Om 7u15 in Moen aangekomen bleek die hoop nog een grotere te zijn dan eerst gedacht. Er stonden maar liefst 10 Steenbakkers (Steven, Berre, Kommil Foo, The Beast en broer, Nick, Wouter, Filip, Dingootje en ik dus) klaar om naar Allennes les Marais te vertrekken, waar er ons nog twee anderen (Rik en Fredje Kubiek) zouden aansluiten. Enne, deze keer heel stipt om 7u15 kunnen vertrekken ! Het is niet alle weken van dadde ... En toch was er blijkbaar nog eentje niet helemaal wakker. Hé Steven ... De volgende keer je schoenen direct meenemen ...

Stipt op tijd in Moen vertrokken, en dus ook op tijd in Allennes les Marais aangekomen. Voor sommigen dus nog tijd over om een koffie binnen te spelen, waarna we zo rond 8u30 konden vertrekken.

En dat vertrekken was gelijk ne vliegende start ... hoe zeggen ze dat met " 't vier in 't gat ...". Allez, om te zeggen dat er al van in het begin heel, heel snel gereden werd. Er was onzen hond (Dingootje) beloofd dat er frolicskes aan de bevoorrading stonden. Het parcours tot aan de eerste bevoorrading was vlak, en voor 85-90% onverhard. De ene kriere in, direct en nieuwe binnen, met nu en dan een stukske asfalt en grove steenslag ertussen. Wel heel veel geluk gehad dat het de voorbije nacht gevroren was, 't zou anders een parcours geweest zijn waar de meesten al piepedood zouden gezeten hebben nog voor de eerste bevoorrading ... Nu was het precies een autostrade ... eentje die na een km of 15 begon tegen te steken, wegens eentonigheid. Maar zoals gezegd, was dit vooral te wijten aan de bevroren ondergrond die het parcours redelijk makkelijk maakte.

Na de eerste bevoorrading begon in feite het echte mountainbikewerk. Met eerst een doortocht door een mountainbikeparcours (Wingle ?), en nadien een lange passage door een bos. Redelijk technisch dus. Constant op en af, korte venijnige klimmetjes, heel steile en glibberige afdalingen, bijna onmogelijke hellingen, draaien en keren, ... kortom alles erop en eraan. Toen we deze technische passage gepasseerd waren, zaten we al aan de tweede bevoorrading (na ongeveer 30 km). Opnieuw op zijn Frans. Grenadine, muntwater, chocolade, snoep (stukskes pure suiker), ... meer moet dat niet zijn. Ze kunnen er op vele plaatsen in Vlaanderen nog een voorbeeld aan nemen.

De zone na de tweede bevoorrading was het opnieuw van dadde. Het tweede deel van de technische zone. Toen we eruit reden bleek het nog altijd hetzelfde boske te zijn waarin we gecrossd hadden als dat voor de bevoorrading ... Heel plezante strook dus, eentje waar je alleen al voor zeker deze TT zou moeten rijden.

Na deze boszone was het parcours opnieuw te vergelijken met de zone uit het begin van de TT. Constant off-road maar dan wel (door het vriesweer) heel goed berijdbaar, afgewisseld met nu en dan een beetje asfalt, en een strook kasseien. Een goede voorbereiding op Parijs-Roubaix voor MTB op 8 april ek.

Na de TT mochten we nog een broodje, uisoep en een drank nuttigen (inbegrepen in de 3 € inschrijvingsgeld !!), hetgeen de meesten dan ook deden, om daarna opnieuw naar ons belgenlandje te vertrekken.
De doortocht door de Base de Wingles moet een tiental km geweest zijn ...

Kan er dit jaar wel niet bijzijn, weekendje aan zee ... #-o #-o
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Vooral de voornoemde technische passage's spreken tot de verbeelding. Waar ligt dit dorp ergens?
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

motorbiker wrote:Vooral de voornoemde technische passage's spreken tot de verbeelding. Waar ligt dit dorp ergens?
Ik heb al ne keer mijn gps-ke geraadpleegd en van bij mij thuis is het 59,5 km en 1u02 minuten rijden.
Ik denk dat het iets over Rijsel is en je de arfrit Seclin moet nemen.
Naar het schijnt echt wel de moeite om deze eens mee te maken zulle,motorbiker.

Je kunt je route of de exacte situatie ook eens opzoeken via :

Google : tik in Allennes-les-marais en dan op "kaart allennes-les-marais"

Zo kun je ook de route tot ginder terugvinden.
patje
Mountainbiker

Post by patje »

Heb die 2 jaar geleden gereden voor de helft in de sneeeuw. Heel prachtige toer. Op de basis in Wingles neem ik elk jaar deel aan de Pyramidale. Dit is een 4 uur durende wedstrijd in relais waar alles heel technisch is.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel tof.
Ik zou niet aarzelen om naar ginder te gaan.

Veel bikeplezier
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

:lol: :roll: Moonrider doet niks anders dan boffen met TT in de France(op het werkhééé)
dat ik serieus denk om eens daar te gaan rijden :P :P
:roll: nog een probleem,zal nog ergens aan vervoer moeten geraken,want dienstvoertuig en Frankrijk gaan niet goe samen( enkel benelux)

sy
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Signer wrote::lol: :roll: Moonrider doet niks anders dan boffen met TT in de France(op het werkhééé)
dat ik serieus denk om eens daar te gaan rijden :P :P
:roll: nog een probleem,zal nog ergens aan vervoer moeten geraken,want dienstvoertuig en Frankrijk gaan niet goe samen( enkel benelux)

sy
Zijt ge dat zeker ? Heb er nog anders geweten zunne ... :roll: :roll:
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

Zijt ge dat zeker ? Heb er nog anders geweten zunne ... :roll: :roll:

Ahaaaaaaa,da kan dan moar den Moonrider zijn hééééééé.[-X [-X
Maaaar jullie guy's wonen ook op den grens Héééé.
Wij van de kust moeten dat al in twee dagen rijden!!!!!(met uitslapen en lunchpakket en zo)
Grtz aan alle Steenbakkers,toffe bende
malfieboy
Mountainbiker

Post by malfieboy »

Hoezeer ik hier ook zou willen bij zijn (zeker na mijn avonturen vandaag in Oignies), ik zal toch moeten passen, want terwijl jullie lekker aan het rondrijden zullen zijn, zal ik in een vliegtuig richting Finland zitten (jammergenoeg zonder MTB).

Have fun there en kzal jullie verslagskes lezen, zodak eventueel volgend jaar meekan.

Greetz
Post Reply