Specialized Epic Marathon 2007, Fox 2008 p24, 9,98kg!

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Waw. Voor een eerste projectje helemaal niet mis :P .
Nee, k'vind hem prachtig. =D> Vooral de kleurcombinatie van vork frame en de afwerking met hope-onderdelen zijn fantastisch.
Wat weegt deze racemachien?
En welke remmen ga je er dan opzetten?
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Dankje :-D

Hij zal denk ik best zwaar zijn, laatste keer dat ik hem woog zat ie op 11,4kg.
En de remmen ga ik waarschijnlijk vervangen voor Avid Juicy Ultimates, hebben ook van die mooie rode accenten :drunk:
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Super schoon fietske!
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

Mooi MOOI mooi

ga voor de mijne ook rode hopespulletjes kopen, was er een beetje bang van, omdat ik niet goed wist of het wel bij de chrome kleur zou passen, maar nu ik de jouwe zien ben ik overtuigd!!

Is 11,4 kg voor een fully zwaar?? en ik d8 dat ik net goed zat met mn 11,7 ;-) (maar ik heb wel UST banden van 700 gr/stuk)

grtz en veel plezier ermee!!

Nico
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Ik heb ook lang getwijfeld over welke kleur ik zou nemen, maar rood was toch wel de goede keuze denk ik :-D Komt straks nog meer rood, paar boutjes, afdekstopjes, kettingbladboutjes en de Juicy Ultimates.

Qua gewicht denk ik dat ik straks over je heen kom. Er moet namelijk nog een Polar CS200 op een een Elite Patao carbon bidonhouder. Denk dat ik zelfs wel rond de 12 uitkom, weet alleen niet precies hoeveel ik bespaar op de Ultimates tov de Carbons.

Ik heb geen idee hoe zwaar deze banden zijn, die zaten er namelijk standaard al op. Heb het frame volledig gestript op het balhoofd, voorderailleur en wielen/banden na. De rest is allemaal vervangen.

Maar ik zal hem eens wegen als ik alles binnen heb :bounce:
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Sp33dFr34k wrote:weet alleen niet precies hoeveel ik bespaar op de Ultimates tov de Carbons.
Rond de 50-60gr per rem dacht ik
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

Sp33dFr34k wrote:Qua gewicht denk ik dat ik straks over je heen kom. Er moet namelijk nog een Polar CS200 op een een Elite Patao carbon bidonhouder. Denk dat ik zelfs wel rond de 12 uitkom, weet alleen niet precies hoeveel ik bespaar op de Ultimates tov de Carbons.
Maar ik zal hem eens wegen als ik alles binnen heb :bounce:
een cs200cad weegt compleet 75/80 gram (zelf gewogen), heb er ook nog 1, maar is nu vervangen door een S725X tour edition

Verder zeker mooie onderdelen!!!
waarom ga je de remmen vervangen? zijn ze niet goed??

Moet eerlijk zeggen dat ik soms spijt heb van mijn schijfremmen, veel te veel onderhoud, ik word van tijd zot(ter van het gesleep in die remklauw, mijn volgende word trg een kader dat geschilt is voor velgremmen...

grtz

Nico
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Die teller weegt dan niet veel, dan heb ik de bidonhouder en teller er qua gewicht met de remmen weer uit :drunk:

Ik had graag Ultimates vanwege de looks en het gewicht, niet zozeer vanwege de werking, want die zal niet veel verschillen denk ik. De Ultimates hebben dan wel 180/160 schijven en die zijn cleansweep.

De carbons heb ik geeneens ingeremd dus ze zijn nog gewoon nieuw. Het onderhoud is inderdaad wat meer, maar dat valt toch allemaal redelijk af te stellen?

Misschien zijn Hope floating discs wel een oplossing daarvoor? Was aan het kijken voor deze in het rood, maar dat kostte me dan €100 de 2 zonder verzending #-o

Wel jammer dat je dan een Marathon hebt, die heeft inderdaad geen v-brakenokken. Scheelt deze trouwens in gewicht tov de comp? Heb er wel een Marathon demper op. Nice bike heb je, frame lijkt inderdaad veel op het mijne, alleen heb jij witte decals en de mijne heeft zwarte.
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Ahoi,

ik had prijs laten maken voor de nieuwe Hope Mini met floating disc rood
en met steelflex leidingen. De prijs hiervoor geplaatst kwam op 500 euro.

Denk dat ik eerst iets anders ga kopen (Apple) want ben nu zeker tevreden van m'n Epic..

Oja, heb je de nieuwe xtr velgen al gezien ?? Die nippels zijn ook rood.... maar m'n gezicht ook als ik de officiele prijs zie.. #-o #-o
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Idd mooi, kort je remleidingen toch maar al in om lakbeschadigingen te vermijden. Vooral die aan je vorkboog, wat zand of modder en een kabel die heen en weer wiebelt ... 't is van datte.

Die nieuw wielen van Mavic, Crossmax SLR (?), heeft ook rode accentjes. :drunk:
Post Reply