met de zon erbij ...
perfecte tocht.
3/2/2007 MTB-tocht Keiheuvel Balen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
pelter bos biker
- Mountainbiker
- moddercrosser
- Mountainbiker
Post by moddercrosser »
Voila se, Balen zit weeral in de benen. 49km gebold en 49 km genoten van een superparkoers ! 1ste helft inderdaad draaien en keren dat het een lieve lust was over smalle paadjes, mini-bergskes, hangbochtjes. Pure fun. Superbevoorrading ook met Red-Blast erbij. Wat smaakt dat toch goed na zo'n inspanning. Hier ook nog d'n broer van Tom Boonen gezien denk ik.
Na de bevoorrading vond ik het zeker niet saai. Bleef regelmatig hoog st-gehalte houden en mooie speelstukjes. De zeer minieme asfaltstukjes ertussen waren welkom om een beetje terug orientatie-gevoel te krijgen en te recupereren, want als ik op singletracks rijd, rijd ik meestal met meer inspanning dan op de baan.
Juist voor 't einde nog de Cola Zero geproefd, best lekker eigenlijk (zoals 't meiske dat 't uitdeelde). Laatste avontuurlijk stukske hierna nog om dan over den asfalt de laatste 3 km uit te bollen.
TopTT ! gem. 23.21
Na de bevoorrading vond ik het zeker niet saai. Bleef regelmatig hoog st-gehalte houden en mooie speelstukjes. De zeer minieme asfaltstukjes ertussen waren welkom om een beetje terug orientatie-gevoel te krijgen en te recupereren, want als ik op singletracks rijd, rijd ik meestal met meer inspanning dan op de baan.
Juist voor 't einde nog de Cola Zero geproefd, best lekker eigenlijk (zoals 't meiske dat 't uitdeelde). Laatste avontuurlijk stukske hierna nog om dan over den asfalt de laatste 3 km uit te bollen.
TopTT ! gem. 23.21
- pacobike
- Mountainbiker
- Location: Minerva Outback ALU7500 full LX - Merida TFS 900 Magura - Ridley Ignite
hello, hello bikers van Balen en omstreken ... wat een prachtig stukske natuur hebben jullie daar ... wij kwamen van het "verre" Gent omdat we door de motorcross de omgeving een beetje kennen ... en wij hadden grote verwachtingen ... wij rijden graag op de zanderige bodem net voorbij het Antwerpse (Lille, Welcherderzande, Oelegem, Zandhoven ...) ... Balen is natuurlijk wat verder ... maar wat we vandaag onder de wielen geschoven kregen was werkelijk buitengewoon ... de eerste 20 kilometer was het een draaien en keren, met korte kleine klimmetjes, nu en dan ware zandstroken, hoeveel dennebomen staan daar wel zeg ? Voor fans van singletracks (inderdaad van start tot finish, ongezien voor ons) is dit een niet te missen VTT ... een draaimolen
heeft er niets aan ...
Organisatie, bepijling, bevoorrading zijn zeer goed en netjes ! Ook goed zijn de gevarenbordjes want je zou bijna vergeten dat er nog asfalt en gewone wegen bestaan als je kilometers aan één stuk slingert tussen al dat groen ...
Wat ook gezegd mag worden is de sportiviteit tussen de deelnemers ... nergens gezien dat medebikers andere bikers van het pad drummen ... heb het ooit al anders meegemaakt in Oost-Vlaanderen ... zeker bij de WBV waar heel wat wielertoeristen in de winter op de MTB kruipen om dan met een pelotonneke iedereen van de baan te rijden
...
Balen, wij gaan zeker publiciteit maken in Oost-Vlaanderen voor deze VTT, dit is een absolute aanrader !!! Het was mountainbike met een grote M ...
Thanks, CU next year !
Organisatie, bepijling, bevoorrading zijn zeer goed en netjes ! Ook goed zijn de gevarenbordjes want je zou bijna vergeten dat er nog asfalt en gewone wegen bestaan als je kilometers aan één stuk slingert tussen al dat groen ...
Wat ook gezegd mag worden is de sportiviteit tussen de deelnemers ... nergens gezien dat medebikers andere bikers van het pad drummen ... heb het ooit al anders meegemaakt in Oost-Vlaanderen ... zeker bij de WBV waar heel wat wielertoeristen in de winter op de MTB kruipen om dan met een pelotonneke iedereen van de baan te rijden
Balen, wij gaan zeker publiciteit maken in Oost-Vlaanderen voor deze VTT, dit is een absolute aanrader !!! Het was mountainbike met een grote M ...
Thanks, CU next year !
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
Wij hebben zelfs achter een man met paard gehangen op een singletrack, en konden er direkt nog niet voorbij. En schijten dat dat beest deed!!
Wat ik wil zeggen is dit: geen enkel minpunt op deze tocht, uitgezonderd het voorgaande natuurlijk.
Wat ik wil zeggen is dit: geen enkel minpunt op deze tocht, uitgezonderd het voorgaande natuurlijk.
2 woorden : geweldig knap ! Deze is met stipt genoteerd in mijn agenda voor de volgende keer.
Na diverse zware weken (eindejaar) terug gestart met biken en in het eerste gedeelte mij natuurlijk weer niet kunnen inhouden. Wat wil je met zo een prachtige streek.
Ik heb een hele tijd achter 2 gasten van Tessenderlo gehangen (truitjes van de Oude Post en Grand Café) en die reden wel iets te rap voor mij maar toch bleef ik aanklampen ne ganse tijd.
Dus heb ik dat in het 2e gedeelte moeten bekopen. De laatste 10 kms zat ik er toch door.
Ma ik heb der toch van genoten zunne.
(kms 46.7 - avg 19.2)
Na diverse zware weken (eindejaar) terug gestart met biken en in het eerste gedeelte mij natuurlijk weer niet kunnen inhouden. Wat wil je met zo een prachtige streek.
Ik heb een hele tijd achter 2 gasten van Tessenderlo gehangen (truitjes van de Oude Post en Grand Café) en die reden wel iets te rap voor mij maar toch bleef ik aanklampen ne ganse tijd.
Dus heb ik dat in het 2e gedeelte moeten bekopen. De laatste 10 kms zat ik er toch door.
Ma ik heb der toch van genoten zunne.
(kms 46.7 - avg 19.2)
2 februariStrikybart wrote:Ja wadde, wa was da seg!!Zoiets hebbek nog nooit meegemaakt.
![]()
Singletrack van start tot finish. Elk paadje kende ik uit vorige tt's en trainingen hier maar toch heb ik van elke meter genoten.
Kheb zelfs de 45 én de 25km gedaan om zeker te zijn dat k overal geweest was
Bevoorrading: zeer uitgebreid en er was meer dan genoeg.
Bepijling: piekfijn in orde.
Geen minpuntje te bespeuren=D>
![]()
Wanneer ist volgend jaar?
Grtz