4/2/2007 Westerlo-Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

De eerste bevoorrading voor de 48 en 62 km is in de Abdij van Averbode. Het is niet de bedoeling dat daar een afspuit stand komt. Immers dan moet je ook al smeerspul mee nemen onderweg hé.
Dat is er dus niet voorzien.
Zoals al eerder gezegd is het verschil tussen de 48 en de 62 een paar extra lussen. Dus als je vb. de 62 aan't volgen bent, en aan de splitsing in Testelt zie je het niet meer zitten, dan pak je gewoon de 48, een paar km later komen ze terug bij elkaar. Dan mis je natuurlijk een paar leuke klimmetjes.
Hetzelfde als je altijd de 48 gevolgd hebt en in Herselt zit je nog fit, dan kan je nog een lusje van de 62 mee pikken aan de kapittel én onze befaamde put doorkruisen :-)
De twee parcours komen altijd terug samen.
De 25 begint en eindigt samen met de rest, maar gaat niet zo ver richting Averbode.
Je zal het wel zien. Als je kapot zit kan je altijd aan de splitsing kiezen.
Maar voor karakter-training is het natuurlijk beste om vol te houden hé!
succes en vooral veel plezier!
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Seg Spooky,

waar staat gij ergens van dienst? Dat we eens een goeiedag komen zeggen en u en mtb westel komen bedanken voor de tongerlo!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

wat is het exacte adres van de startplaats?

tnx
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Mij kan je vinden ergens tussen wolfsdonk en de 2e bevoorrading aan de dry eycken.

Geneinde in 2260 Tongerlo voor de mappy's en tomtoms
Er zullen pijlen hangen op de invalswegen.
Je kan het niet missen hoor.
Vanuit Vl Brabant kan je ofwel tot Westerlo komen en daar richting Tongerlo, (voor de nachtraven richting Reflex) ofwel in Herselt richting Herentals gaan en in Voortkapel rechts naar Tongerlo.
Maar de pijlen zullen jullie wel de weg wijzen!
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

@Maltje,

bedankt voor het antwoord,
ik kom af naar Westerlo! :-D

Tot zondag.
polepo
Mountainbiker

Post by polepo »

Spooky,

wat mogen we verwachten van jullie befaamde put?
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

wat een weer vandaag , morgen hetzelfde das super goe weer voor te bollen , ik kom zeker af .Ik heb kosten gedaan aan mijn bike en dat moet grondig getest worden, naar Westerlo afzakken is dan de beste keuze, daar ben ik van overtuigd
Fredrik
Mountainbiker

Post by Fredrik »

Headshot wrote:is er tijdens de bevoorrading ook een minieme afspuitmogelijkheid? als alles vol modder zit en je moet 62km doen met een slecht schakelende der is ook ni plezant
Jongens toch, afspuitmogelijkheid tijdens een bevoorrading, tegenwoordig kunnen ze niks meer af. :oops:
Heb jij ooit al eens een marathon gereden van meer dan 100 km, heb je daar een afspuitstand gezien tijdens de rit ????
Tegenwoordig moet het meer "een culinaire en liefst zonder een spatje modder en geen zweet tocht" zijn, want anders zien ze vuil. #-o
Ga op de baan fietsen....
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Fredrik wrote:
Headshot wrote:is er tijdens de bevoorrading ook een minieme afspuitmogelijkheid? als alles vol modder zit en je moet 62km doen met een slecht schakelende der is ook ni plezant
Jongens toch, afspuitmogelijkheid tijdens een bevoorrading, tegenwoordig kunnen ze niks meer af. :oops:
Heb jij ooit al eens een marathon gereden van meer dan 100 km, heb je daar een afspuitstand gezien tijdens de rit ????
Tegenwoordig moet het meer "een culinaire en liefst zonder een spatje modder en geen zweet tocht" zijn, want anders zien ze vuil. #-o
Het is nooit niet goed, de ene klaagt van de modder,de andere vind 20m modder al teveel, ga eens toertochten in de ardennen rijden daar kom je soms tien keer erger tegen, dat vind ik pas leuk, anders kan je beter op de baan of op rollen rijden
Zijn er niet dit of zijn er niet dat,misschien nog een massage onderweg, of een kachel voor als ze kou hebben :-D
Waar is de tijd van pakweg 8j geleden, gewoon water en een stuk appelsien en we waren kontent, en dan moesten we ons soms nog wassen in een klein parochiezaaltje met bidonnen water en hoeveel keer heb ik geen koude douche gehad, en de bike kuizen doe ik meestal thuis, met de emmer,spons,radiatorborstel,zo gaat de fiets en vooral de kogellagers veel langer mee !
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

cateye wrote:
Fredrik wrote:
Het is nooit niet goed, de ene klaagt van de modder,de andere vind 20m modder al teveel, ga eens toertochten in de ardennen rijden daar kom je soms tien keer erger tegen, dat vind ik pas leuk, anders kan je beter op de baan of op rollen rijden
Zijn er niet dit of zijn er niet dat,misschien nog een massage onderweg, of een kachel voor als ze kou hebben :-D
Waar is de tijd van pakweg 8j geleden, gewoon water en een stuk appelsien en we waren kontent, en dan moesten we ons soms nog wassen in een klein parochiezaaltje met bidonnen water en hoeveel keer heb ik geen koude douche gehad, en de bike kuizen doe ik meestal thuis, met de emmer,spons,radiatorborstel,zo gaat de fiets en vooral de kogellagers veel langer mee !
bevoorrading intereseert mij ook geen ballen hoor, vindt die sportkoeken ni lekker en met water en ne wafel ben ik al meer dan tevreden, als ge gaat trainen doet ge ook meer dan 40km zonder te stoppen

maar heb eens een toch gereden, zeer modderig en daar stond een kraan met e simel darmke aan, geen afspuitstand, was fijn om de modder tussen te voorder te verwijderen

ikzelf vind dat er op een 20km geen bevoorrading moet zijn, en op de 48 is 1 ook al voldoende, daar zult ge mij nooit iets over horen zeggen, maar vond da darmke gewoon handig, heb er hier precies een paar op hun tenen getrapt blijkbaar
Post Reply