Heb een draadloze bc 1200. Eigenlijk geen problemen tot nu toe (anderhalf jaar in gebruik). Vorige week wel batterij vervangen van ontvanger, maar dat lijkt me ook niet overdreven na anderhalf jaar.
Van storingen nooit last gehad ook geen interferentie met andere tellerkes.
Op http://www.sigmasport.com/ staat een filmpke hoe ge uwe teller gemakkelijk op uwe fiets zet.
fietscomputer sigma bc 1200 ( rds)
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- cube biker
- Mountainbiker
Ik rijd ondertussen al 6 jaar met Sigma RDS (draadloos) rond en het werkt bij mij altijd. Enkel bij vriestemperaturen werkt hij soms niet ...
Ligt misschien aan de batterijkes. Wel opletten ... ik weet niet of de BC 1200 te combineren is met RDS. Ik heb zelf een BC 1200 aangeschaft een tweetal jaar terug, met het oog op die trapfrequentie functie. Maar mijn RDS bleek niet compatibel te zijn met de trapfrequentiesensor (die wel met draad aan de meter/RDS verbonden moet zijn) ...
Heb toen geprobeerd iets in elkaar te bricoleren, maar ... hopeloos. Enige oplossing die ik zie, is de draadjes van de trapfrequentiesensor aan de BC 1200 te solderen ... maar dan kun je hem wel niet meer van je stuur halen (is in principe ook 'niet' nodig, maar soit)