Vermageren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
jsteeno
Mountainbiker

Post by jsteeno »

Dit is het dieet dat ik volg. Resultaat 15 kilo kwijt op 6-7 maand.

De basis is 1.5l à 2l water per dag drinken! Geen cola (tenzij heel af en toe cola light of cola zero), max 4 pintjes bier per week

's morgens: 1 snee bruin brood met een mager beleg
(confituur, magere kaas, hesp, kalkoensalami, gevogelte...)
zeker en vast geen sla's, zoals eiersla, krabsla, americain,...

Tussendoortje: een koek (geen vettige koeken) of een magere yoghurt
(zonder fruit). Ik eet meestal iets van Grany.

's middags: 2 sneden bruin brood met mager beleg

4 uurtje: een stuk fruit

avond eten: 5 aardappellen max de grote van een ei, groenten zoveel ge
wilt (probeer niet meer als 1 keer de week witte saus te
eten) en een stuk vlees (alles behalve op basis van gehakt,
dus geen worsten, ballekes ...).

Voor 20u mag je nog iets klein eten. Een stuk chocolade van 25 gram of
zo.

Je mag twee keer per week zondigen. Dus bv 1 keer de week een pak frit met vlees (maar neem als saus ketchup) en 1 keer de week ne spaghetti. Let op ne pizza geld direct als 2 keer zondigen.

De sporten die ik hierbij doen zijn: 1 x de week mountainbike en 2 x de week joggen (30 min)

In het begin zal je regelmatig een hongergevoel hebben omdat uw maag het gewoon is van meer te eten. Maar na een weekje of twee is uw maag aangepast en gaat dit gemakkelijk.

Als je nog vragen hebt.... :wink:
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

ik ben drie jaar geleden 20 kilo afgevallen op 4 maanden op de volgende wijze:
-eerst kocht ik mij een weegschaal waarop ik mijn vetpercentage zag, om zeker te zijn dat ik vooral vet zou verliezen;
-nadien kocht ik een hartslagmeter
-vervolgens ben ik beginnen trainen: vijf keer per week anderhalf uur op de hometrainer aan 65% max hartslag;
-tegelijk lette ik op mijn eten, ttz op de calorieën die ik innam (veel fruit en groenten eten, geen bier of frieten,...)
resultaat: het vet vloog er af.
nadien ben ik overhgeschakeld naar traning op een hogere hartslag om conditie op te bouwen en ben ik gewoon gaan eten.
resultaat: de kilo's zijn er afgebleven...
Ik moet wel bekennen dat het vier maanden ijzeren discipline was om elke avond in de winter op de hometrainer te zitten, maar ja...
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

ATHOS wrote:ik ben drie jaar geleden 20 kilo afgevallen op 4 maanden op de volgende wijze:
-eerst kocht ik mij een weegschaal waarop ik mijn vetpercentage zag, om zeker te zijn dat ik vooral vet zou verliezen;
-nadien kocht ik een hartslagmeter
-vervolgens ben ik beginnen trainen: vijf keer per week anderhalf uur op de hometrainer aan 65% max hartslag;
-tegelijk lette ik op mijn eten, ttz op de calorieën die ik innam (veel fruit en groenten eten, geen bier of frieten,...)
resultaat: het vet vloog er af.
nadien ben ik overhgeschakeld naar traning op een hogere hartslag om conditie op te bouwen en ben ik gewoon gaan eten.
resultaat: de kilo's zijn er afgebleven...
Ik moet wel bekennen dat het vier maanden ijzeren discipline was om elke avond in de winter op de hometrainer te zitten, maar ja...
Proficiat voor het karakter dagge hier laten zien hebt, maar het is wel de manier die je moet gebruiken om op een korrekte manier gewicht verliezen. Ik heb jammer genoeg niet zoveel karakter als gij maar ik vermager ook al is het iet zo vlug als gij. Vorig jaar op 16 weken 16 kg verloren. Ben nu onlangs terug herbegonnen Ik ben op 6 maand 2kg bijgekomen valt mee dacht ik. Periode rond nieuwjaar is er wel nog een extra 3kg bigekomen maar die zijn er weer af. Nu bouwen we verder op waar we gestrand waren. Mijn doel is elke week 0,5 kg deraf, dit tot waneer ik begin te voelen dat ik aan kracht verlies en dan blijft ik terug wat op hetzelfde gewicht.

Groeten
Robby
Wittje
Mountainbiker

Post by Wittje »

Qube,

Sorry als je dit zo opneemt, maar iedereen doet zijn verhaal hoe hij het doet om af te slanken, nu ik kom er eerlijk voor uit en als ik deze voeding gebruik wil dit nog niet zeggen dat ik ze ook verkoop.
wannesvda
Mountainbiker

Post by wannesvda »

Wittje wrote:Qube,

Sorry als je dit zo opneemt, maar iedereen doet zijn verhaal hoe hij het doet om af te slanken, nu ik kom er eerlijk voor uit en als ik deze voeding gebruik wil dit nog niet zeggen dat ik ze ook verkoop.

ON TOPIC:

@Sunn xtreme

Kun je je vinden in mijn vorige post? Ik heb de indruk dat je toch heel wat ervaring hebt ivm voeding en training, dus ik vroeg me af wat je ervan dacht...
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

vanavond om 10 uur is er op bbc 2 the truth about food, deze keer 'how to be slim'

ps: duursporters zouden veel vet (wel onverzadigde veronderstel ik) moeten eten, tenzij ze topprestaties moeten leveren, dan zijn koolhydraten aangewezen

door veel te trainen aan lage intensiteit leer je je lichaam om veel vetten te verbruiken, maar ook door veel vetten te eten (op voorwaarde dat je traint)

ik denk echter dat een mtbiker al snel te intensief bezig is en dus meer koolhydraten verbruikt dan vetten

Wanneer je niet competitief bent en vooral fietst om overtollige vetten kwijt te spelen dan moet je - hoe onlogisch ook - vetten eten om meer vetten te kunnen verbranden
http://www.wielernieuws.be/algemeen/ver ... raten.html
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

heb het niet helemaal gezien, maar een van de mechanismen om vet te verliezen is veel magere melk drinken (calcium helpt vet af te drijven), zou tot 2 kg schelen per jaar, verder is soep heel goed om het hongergevoel tegen te gaan (bij een test bleken personen die een maaltijd aten die tot een soep gemixt was een uur later honger te krijgen dan personen die dezelfde maaltijd in vaste vorm aten) en loont het ook om bij te houden wat je eet (armstrong zei ook dat hij pas gewicht begon te verliezen toen hij zijn eten begon te wegen op een mm weegschaal)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Wittje wrote:Qube,

ik begrijp je wel. kijk, ik erger me een beetje aan het soort mensen dat 'plotseling' het licht ziet en promotie maakt voor Herbalife produkten.
dat ligt NIET altijd aan de mens die het vertegenwoordigd, wel vooral aan de manier waarop men hun vertegenwoordigers vaak in de doeken doet.
ik bedoel dan de mensen hogerop, waarvoor jullie dan weer verkopen.
en sommige verkopers laten zich echt blind maken, slikken de grootste nonsens van hogerop, en doen niet eens de moeite om hun echt te verdiepen in homeopatie, sport en geneeskunde oa.
Het ergste is dat ze hogerop, enkel wat papiertjes oppervlakkig hebben gelezen en zich amper verdiepen in de echte materie....en dan gaan ze hun vertegenwoordigers veelal lucht inblazen. niet de juiste manier dus.

wat ik bedoel is, dat je ook als vertegenwoordiger toch wel nuchter moet blijven en hun dingen niet als het wondermiddel moet zien.
er zijn zaken bij die goed zijn, er zijn helaas ook zaken bij die zuiver placebo zijn en dat ruikt een beetje naar ..... (vul zelf maar in)

pas op : kheb zeker respekt voor de mensen die dat vertegenwoordigen en zich wel degelijk diepgaand in die materie buigen, om er kristisch over te zijn en het kaf van het koren te scheiden.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

@Wannes VDa : ja eiwit is een zeer belangrijk element. maar niet het enige.
en voor de gemiddelde sporter is het niet nodig extra te consumeren. dan bedoel ik, dat de gemiddelde spôrter te weinig, doelbewuust en intensief gericht sport. vaak is er amper sprake van, 'training'

de mensen die wel doelgericht en vaak trainen, en ook intensief, kunnen inderdaad noodzaak hebben op een bepaald moment om extra eiwitten te consumeren.
maar enkel eiwit is vaak niet genoeg op termijn. daar behoord dan ook foliumzuur (bevorderd opname) en een amino-complex toe, om de spieraanmaak te bevorderen.
van eiwitten, zijn vaak de SOJA- eiwitten het voordeligst.
waarom??
bij dierlijke eiwitten (van eieren) moet je ze rauw benutten voor optimale opname. groot probleem dus, want de kans dat je zo Salmonella oploopt is wel heel erg groot.
bedenk dat deze bacterie 3 maanden !!!! lang in uw lichaam blijft en je parten speelt.

soja eiwitten, zijn plantaardig, hebben een hogere waarde en zijn zuiver. de kans op bacteries is vrijwel 0 %, en de opname gaat veel makkelijker, alsook het omzetten.
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Na week 01 ??? Laten we zeggen dat er wel wat bijkwam.
Na week 2 91,4 kg.[/quote]
Na week 3 89,8 kg
Na week 4 89,7 Kg het is maar 100 gr maar wat het is is het hé.
Na week 5 88,7 Kg
Na week 6 88,7 Kg
Na week 7 88,9 Kg

Hier hebt ge zo wat ik al verloor dit jaar na mijn escapades van vorig jaar. Vorig jaar kwam ik van 103 en ging naar mijnen top deze zomer van 86,5. Deze zomer aan we nog net iets verder, maar nie forceren he mannen.
Post Reply