Ik ben eens in een afdaling tegen 70 per uur voorbijgestoken -jawel, voorbijgestoken - door zo'n hertenbeest...christo wrote:twee herten sprongen op zo'n 10 meter plots voor mij de weg over in het bos, is wel effe schrikken hoor.
Hebben jullie al rare dingen tegegekomen tijdens het biken?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
heb wel al eens een duif gehad die tegen mijn hoofd vloog, da was ne bonk.
voor de rest wel eens in een afdaling een paard gehad die mij volgde in zijn wij, tot aan de afsluiting, en daar besliste die van er over te springen
een paard achter mij verdomme
en dan natuurlijk het eeuwige probleem van de mountainbiker is het opeens achtervolgd worden door een niet zo goed gezinde hond

voor de rest wel eens in een afdaling een paard gehad die mij volgde in zijn wij, tot aan de afsluiting, en daar besliste die van er over te springen
een paard achter mij verdomme
en dan natuurlijk het eeuwige probleem van de mountainbiker is het opeens achtervolgd worden door een niet zo goed gezinde hond
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
heb zo eens rond den kluisberg op nen zeer schone zomerdag ne pipo z'n haag zien scheren in zen blootje da was lachen met z'n electrisch machientje.
En rond westrozebeke zag ik eens twee fietsen in een boerewegel liggen en vroeg mij al af waar de fietsers waren en z'n 15meter verder wast van datte madam bovenop meneer in hun koerstenue
of toch een deel dervan is toch wel effe slikken als je passeert.
Ah ja op den rit in poperinge ook eens een kakje moeten doen en je kent dat eerst een gazet gezocht da viel goe mee na 5km a kik papier en dan een maisveldje in broek naar beneden hoor ik wel nie da den boer daar in z'n veldje rondloopt zeker kem nog nooit zo stil gezeten als toen
Heb ook eens aan de lichten naast een auto gestaan en ge kent da eens kijken wie dat ter inzit zag der een schoon meiske inzitten en keek nog eens rond dan nog eens in den auto en het enige dat ik toen zag waren een ferm koppel borsten amaai
men dag was goe gelanceerd hele dag met flannellen benen 
En rond westrozebeke zag ik eens twee fietsen in een boerewegel liggen en vroeg mij al af waar de fietsers waren en z'n 15meter verder wast van datte madam bovenop meneer in hun koerstenue
Ah ja op den rit in poperinge ook eens een kakje moeten doen en je kent dat eerst een gazet gezocht da viel goe mee na 5km a kik papier en dan een maisveldje in broek naar beneden hoor ik wel nie da den boer daar in z'n veldje rondloopt zeker kem nog nooit zo stil gezeten als toen
Heb ook eens aan de lichten naast een auto gestaan en ge kent da eens kijken wie dat ter inzit zag der een schoon meiske inzitten en keek nog eens rond dan nog eens in den auto en het enige dat ik toen zag waren een ferm koppel borsten amaai
- focus_wrc
- Mountainbiker
- Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude
In de zomer als de mais hoog staat, staan er dikwijls onbewaakte fietsen in de keuneleute (klein bos) in WRB. Maar in het bosje zelf is er niemand te bespeurenden wakkere bakker gits wrote:
En rond westrozebeke zag ik eens twee fietsen in een boerewegel liggen en vroeg mij al af waar de fietsers waren en z'n 15meter verder wast van datte madam bovenop meneer in hun koerstenue![]()
of toch een deel dervan is toch wel effe slikken als je passeert.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Den Zanneis en ik zijn eens samen gaan biken met onze jongere broer... Reed die wel geen kip halfdood
Zanneis kon ze nog ontwijken, ikzelf ook, maar de jongsten vloog erover...
Zanneis kon ze nog ontwijken, ikzelf ook, maar de jongsten vloog erover...
Ik word elke week voorbij gestoken doormtb grietje wrote:Ik ben eens in een afdaling tegen 70 per uur voorbijgestoken -jawel, voorbijgestoken - door zo'n hertenbeest...christo wrote:twee herten sprongen op zo'n 10 meter plots voor mij de weg over in het bos, is wel effe schrikken hoor.![]()
andere mountainbikers.
- nebraz
- Mountainbiker
De grappigste anekdote die ik ooit meemaakte was toen mijn bikepartner onder een overhellende boom wou door rijden.
Je moet weten dat hij de grens van de 50kg net overschrijdt. Nu, het moment dat hij onder die boom wil door rijden blijft die zijn camelbak aan een uitstekende tak hangen.
Ikzelf kwam net uit een bocht gereden waar ik mijn makker aan die boom zie bengelen en zijn bike die een 10-tal meter de gracht langs de weg induikt.
Echt ik kwam niet meer bij van t'lachen. Gelukkig is hij er met de schrik van afgekomen.
Wat ikzelf nog heb meegemaakt is ook nogal lachwekkend.
Ik rij op een zomerse dag langs de leie op het jaagpad waar ik met zo'n 30 km/u richting Kortrijk rij.
Opeens voor mij zie ik aan de linkerkant van het jaagpad een oude man staan kijken richting leie. Ik lokte zijn aandacht door eventjes mijn fietsbel te laten weerklinken. Het oogcontact gaf me voldoende garantie dat hij mij zag aankomen en ik mijn snelheid niet hoefde te reduceren maar net voordat ik hem wil passeren zie ik hem angstvallig grijpen achter een touwtje dat zich ineens over het ganse wegdek strekt.
Ontwijken was geen optie meer. Hij stak in een reflex zijn arm omhoog waardoor het touwtje net onder mijn stuur bleef haken. Het touwtje bleek een leiband te zijn en enkele meters later toen ik tot stilstand kwam met een hels kabaal bleek dat zijn pekineesje in mijn wielen was meegedraait.
Het arme hondje hing te spartelen ter hoogte van mijn achterderailleur en na wat knutselen kon ik het alsnog bevrijden uit zijn benarde situatie. Het hondje liep wel te manken maar verder zag het er goed uit.
Je moet weten dat hij de grens van de 50kg net overschrijdt. Nu, het moment dat hij onder die boom wil door rijden blijft die zijn camelbak aan een uitstekende tak hangen.
Ikzelf kwam net uit een bocht gereden waar ik mijn makker aan die boom zie bengelen en zijn bike die een 10-tal meter de gracht langs de weg induikt.
Echt ik kwam niet meer bij van t'lachen. Gelukkig is hij er met de schrik van afgekomen.
Ik rij op een zomerse dag langs de leie op het jaagpad waar ik met zo'n 30 km/u richting Kortrijk rij.
Opeens voor mij zie ik aan de linkerkant van het jaagpad een oude man staan kijken richting leie. Ik lokte zijn aandacht door eventjes mijn fietsbel te laten weerklinken. Het oogcontact gaf me voldoende garantie dat hij mij zag aankomen en ik mijn snelheid niet hoefde te reduceren maar net voordat ik hem wil passeren zie ik hem angstvallig grijpen achter een touwtje dat zich ineens over het ganse wegdek strekt.
Ontwijken was geen optie meer. Hij stak in een reflex zijn arm omhoog waardoor het touwtje net onder mijn stuur bleef haken. Het touwtje bleek een leiband te zijn en enkele meters later toen ik tot stilstand kwam met een hels kabaal bleek dat zijn pekineesje in mijn wielen was meegedraait.
Het arme hondje hing te spartelen ter hoogte van mijn achterderailleur en na wat knutselen kon ik het alsnog bevrijden uit zijn benarde situatie. Het hondje liep wel te manken maar verder zag het er goed uit.
nebraz M/29j. wrote:De grappigste anekdote die ik ooit meemaakte was toen mijn bikepartner onder een overhellende boom wou door rijden.
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Re: Hebben jullie al rare dingen tegegekomen tijdens het bik
Broek vol goesting?daikinbiker wrote:Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt, zag al van ver koppeltje staan vrijen tegen de auto.Handige Harry wrote:Ik wel , zo heb ik eens een koppeltje betrapt!! ik kwam aangereden en zag een auto met de koffer omhoog! toen ik erlangs reed zag ik dat er een koppeltje "goed bezig"![]()
was en ze trokken zich er blijbaar niet veel van aan want ze deden gewoon voort!!!! en twas nog begot een ferm ook!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toen ik dichter kwam zag ik meisje rustig op en neer gaan.![]()
Pas toen ik vlakbij was zag ik dat haar rok omhoog was en dat jongen zijn broek open had.
Ben stilletjes voorbijgereden en heb hen laten genieten.
Dan vol gas naar huis gereden![]()
![]()