Dus met spa gaat het nog beter?peterponet wrote:fosforzuur is idd miniem aanwezig in cola, maar het is het koolzuur dat de oxidatievlekken verwijdert !
keukentruc met de ketting
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
WaterDr@gon
- Mountainbiker
Post by WaterDr@gon »
En wij zijn weer bij de coca-cola mythes aanbeland:
kijk hier eens naar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/MythBuster ... ola_Mythes
en hier
http://www.meertens.nl/volksverhalenban ... =TM%206001
er is zelfs een speciale naam voor coca-colalore
kijk hier eens naar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/MythBuster ... ola_Mythes
en hier
http://www.meertens.nl/volksverhalenban ... =TM%206001
er is zelfs een speciale naam voor coca-colalore
ja het is mij aangeraden om zelfs met 3 kettingen te werken, dus na elk ritje, verwissel je de ketting en leg je de andere in benzine. Ik ben dit dus nu aan het uitproberen... Het voordeel schijnt dat je minder snel je cassette gaat verslijten... ik heb net de hele transmissie mogen vervangen, dus ketting, cassette, 2 voorbladen, dus ik probeer dit eens.
- mtbn
- Mountainbiker
oke maar press jij dan telkens je ketting uitéén ?
Of werk je met een powerlink?
Die powerlink Vindt ik maar brol eigenlijk en mijn fietsenmaker verkocht mij deze met een lang gezicht
Maar ik wou het toch eens proberen resultaat half TT ketting uiteen geschoten
En telkens de ketting uiteen pressen lijkt mij nogal omslachtig?
En nie zo goe voor de ketting? Of hoe lost jij dit op wil ook wel eens proberen met meerdere kettingen rijden.
Of werk je met een powerlink?
Die powerlink Vindt ik maar brol eigenlijk en mijn fietsenmaker verkocht mij deze met een lang gezicht
Maar ik wou het toch eens proberen resultaat half TT ketting uiteen geschoten
En nie zo goe voor de ketting? Of hoe lost jij dit op wil ook wel eens proberen met meerdere kettingen rijden.
- Sjoerie
- Mountainbiker
Hier anders toch geen problemen met Powerlink ze en m'n eerste ketting van Sram heb ik gwn van elkaar gerede en daar zat geen powerlink in :D Dus tis nog sterk ookmtbn wrote:oke maar press jij dan telkens je ketting uitéén ?
Of werk je met een powerlink?![]()
Die powerlink Vindt ik maar brol eigenlijk en mijn fietsenmaker verkocht mij deze met een lang gezicht![]()
Maar ik wou het toch eens proberen resultaat half TT ketting uiteen geschoten![]()
- nebraz
- Mountainbiker
Ik werk met 3 kettingen. Elke week ligt er een andere op. (toch tijdens de winterperiode)
Ik ga als volgt te werk:
1) Ketting schoon maken met schuurborstel en water.
2) Ketting spoelen in ontvetter zodat alle resterende vuil er af is.
3) Ketting in oliebad tot ik hem terug nodig heb. (ik gebruik kettingzaagolie)
4) Ketting laten uitlekken en daarna afdrogen.
5) Ketting controleren op rek en terug plaatsen
6) Inspuiten met kettingspray (daarvoor gebruik ik Brunox turbo-spray.)
7) Eventueel bijstellen en controleren van alle versnellingen. (tandwielen zijn dan ook goed gesmeerd).
En dan de bike op....
Dit ritueel kost mij een tien minuten of eerder een kwartiertje maar het loont.
Ik ga als volgt te werk:
1) Ketting schoon maken met schuurborstel en water.
2) Ketting spoelen in ontvetter zodat alle resterende vuil er af is.
3) Ketting in oliebad tot ik hem terug nodig heb. (ik gebruik kettingzaagolie)
4) Ketting laten uitlekken en daarna afdrogen.
5) Ketting controleren op rek en terug plaatsen
6) Inspuiten met kettingspray (daarvoor gebruik ik Brunox turbo-spray.)
7) Eventueel bijstellen en controleren van alle versnellingen. (tandwielen zijn dan ook goed gesmeerd).
En dan de bike op....
Dit ritueel kost mij een tien minuten of eerder een kwartiertje maar het loont.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
@ Nebraz => ik ga dat ook eens proberen se... Merci
@mtbn => wat betreft die powerlink... Ik gebruik dat ook al een kleine 2 jaar en nog nooit geen problemen mee gehad... Is zeer makkelijk als je kettingproblemen hebt onderweg. Is ook zeer makkelijk om de ketting te kuisen en de (de)monteren.
@mtbn => wat betreft die powerlink... Ik gebruik dat ook al een kleine 2 jaar en nog nooit geen problemen mee gehad... Is zeer makkelijk als je kettingproblemen hebt onderweg. Is ook zeer makkelijk om de ketting te kuisen en de (de)monteren.
- Merlin
- Mountainbiker
Ik gebruik al ongeveer een 3-tal jaar een powerlink om de ketting te sluiten. Ik heb tot op heden slechts 1 keer kettingbreuk gehad... op een andere plaats dan de powerlink...mtbn wrote:oke maar press jij dan telkens je ketting uitéén ?
Of werk je met een powerlink?![]()
Die powerlink Vindt ik maar brol eigenlijk en mijn fietsenmaker verkocht mij deze met een lang gezicht![]()
Maar ik wou het toch eens proberen resultaat half TT ketting uiteen geschoten![]()