Red bull?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

buddybiker kristof wrote:Ik drink in plaats van red bull een blikje cola tijdens het fietsen.
Omdat als je een blikje red bull drinkt dan heb je meer energie maar het is slecht voor je hart.
Je hart begint harder te kloppen dan dat je bv cola drinkt.

Ik hoop dat ik julie kan overtuigen.

dat kloppen is niet van de cafeine zoals men beweert, want die dosis is verwaarloosbaar. de zeer hoge concentraties aan (gerafiuneerde) suikers is de boosdoener. en die energie das heel even.
-volgende klachten komen frequent voor :

-hoofdpijn, hartkloppingen - wat eigenlijk voortkomt van teveel suikeropname via de maag in de bloedsomloop, en niet van de 'cafeine' - bibberen, pijn achter de ogen en voorhoofd, misselijkheid, maagklachten, nadien flauwtes (suikers uin de bloedspiegel die nadien te fel zakken)/
vrijwel alles te wijten aan de hoge dosis suikers.
als je dit drinkt, lijk je wel roseille te drinken met een smaakse.
er zijn ook zogenaamlde 'energiedranken' met suikervervangers.
klachten zijn vrijwel identiek, al is de suikervervanger NOG schadelijker. (aspartaam is op lange termijn kankerverwekkend volgens de laatste grote studies.)
reken dat aspartaam HELAAS in erg veel voeding word verwerkt, en vooral siropen en confituurs. je zou verstelt straan wat je zo al binnenkrijgt PER DAG aan gerafineerde suikers en/of aspartaam.
diabetes is echt wel de grootste bedreiging voor de westerse mens (en vooral de Belg - waar de voeding gezoet word)
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

Ik drink wel red bull.

Als ik op stap ga en dan met ne goeie grote scheut vodka derbij :lol: :wink:
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

ge moet ook niet beginnen overdrijven hé
het is gewoon vocht dat je binnenneemt, we spreken hier van een blikje, niet van een pallet

ik drink dat zelden, kan op 1 hand tellen de redbulls die ik in een jaar drink, maar tijdens salzkammer trophy 200 kms heb ik er een paar naar binnen gedraaid, vocht heb je op dat moment nodig, en na 12 uren draait je maag vierkant van al die sportdranken ...
en van een redbull gade niet rapper, maar ook niet trager rijden
das een even zinloze discussie als " ik moet sportdrank hebben tijdens de bevoorrading op een TT van 40 kms", ge gaat daar ook niet sneller van rijden, integendeel , als je maag niet gewoon is van sportdranken op te nemen, kunde misschien wat rapper rijden om de pot te halen ... :-D
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

de bedoeling van een sportdrank is, dat je LANGER kan rijden, niet sneller.
langer door het vochtverlies te compenseren en de daaraan gebonden mineralen. als deze (in bepaalde vormen) ook wat energie bijgeven ter vervangen van vaste voeding, kan je dus zonder een oplawaai te krijgen, en een zware maag langer rijden. (fysiek moet je ook getraind zijn uiteraard)

wat drankjes als redbull veroorzaken, ligt helemaal anders. tijdens het sporten, heb je snel een 'vierkantdraaiende maag' omdat je al een zeer hoge concentratie aan gerafineerde suikers binnenkrijgt, of erger aspartaam. dan lijkt je een boost te krijgen (vandaar de vleugels) waarna je als een dode kip tegen de vlakte gaat. ja de man met de hamer is dan erg dichtbij.

de keuze in sportdranken is enorm, maar ieder moet voor zichzelf uitmaken met welk type/merk hij het beste is. sommigen hebben al maagpijn van een bepaalde merk te drionken, anderen helemaal niet.
maar sportdranken zijn totaal andere zaken als de dingen zoals Redbull en andere powerdrankjes.
Wittje
Mountainbiker

Post by Wittje »

Ik heb Redbull ook enkele keren getest en ge had mijne tikken moeten voelen, ik denk tegen 300 per uur. Dus voor mij zeker geen redbull meer.
Heeft er al iemand eens " LIFTOFF " uitgetest. Zit boordevol vitamine, en verwaarloosbare cafeine. 1 bruistablet in een drinkbus en bij regelmaat van de klok even drinken. Zeker om de 15 min. niet om het effect te behouden maar om uitdroging te vermijden. Voor wie het nog niet weet maar Redbull zou verboden zijn geworden in Italie. Gehoord op de radio, al een tijdje terug. Gratis testers te verkrijgen bij Wittje
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Wittje wrote: Heeft er al iemand eens " LIFTOFF " uitgetest.
Ja, ik voel er niks van... water veel goedkoper, of mengen met wat dextrose.
Wittje
Mountainbiker

Post by Wittje »

Joriz, Hoe hebt ge het aangelegt, met hoeveel vloeistof ?
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

2tabs in een halve liter water
Wittje
Mountainbiker

Post by Wittje »

Citroen of appelsien er zit namelijk een klein beetje verschil in.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Wittje wrote:Ik heb Redbull ook enkele keren getest en ge had mijne tikken moeten voelen, ik denk tegen 300 per uur. Dus voor mij zeker geen redbull meer.
Heeft er al iemand eens " LIFTOFF " uitgetest. Zit boordevol vitamine, en verwaarloosbare cafeine. 1 bruistablet in een drinkbus en bij regelmaat van de klok even drinken. Zeker om de 15 min. niet om het effect te behouden maar om uitdroging te vermijden. Voor wie het nog niet weet maar Redbull zou verboden zijn geworden in Italie. Gehoord op de radio, al een tijdje terug. Gratis testers te verkrijgen bij Wittje
van Redbull gaat je tikker niet tekeer door 'cafeine'. de dosis daarin is bijna verwaarloosbaar.
de dosis suiker erin (of verwante), is zo hoog dat het een aanslag op je maag is. en jke lichaam krijgt een boost, maar wel in je suikerspiegel...en dat kan bij een aantal mensen het sneller gaan van de tikker verklaren.
idem voor maagklachten, misselijkheid.
Post Reply