buddybiker kristof wrote:Ik drink in plaats van red bull een blikje cola tijdens het fietsen.
Omdat als je een blikje red bull drinkt dan heb je meer energie maar het is slecht voor je hart.
Je hart begint harder te kloppen dan dat je bv cola drinkt.
Ik hoop dat ik julie kan overtuigen.
dat kloppen is niet van de cafeine zoals men beweert, want die dosis is verwaarloosbaar. de zeer hoge concentraties aan (gerafiuneerde) suikers is de boosdoener. en die energie das heel even.
-volgende klachten komen frequent voor :
-hoofdpijn, hartkloppingen - wat eigenlijk voortkomt van teveel suikeropname via de maag in de bloedsomloop, en niet van de 'cafeine' - bibberen, pijn achter de ogen en voorhoofd, misselijkheid, maagklachten, nadien flauwtes (suikers uin de bloedspiegel die nadien te fel zakken)/
vrijwel alles te wijten aan de hoge dosis suikers.
als je dit drinkt, lijk je wel roseille te drinken met een smaakse.
er zijn ook zogenaamlde 'energiedranken' met suikervervangers.
klachten zijn vrijwel identiek, al is de suikervervanger NOG schadelijker. (aspartaam is op lange termijn kankerverwekkend volgens de laatste grote studies.)
reken dat aspartaam HELAAS in erg veel voeding word verwerkt, en vooral siropen en confituurs. je zou verstelt straan wat je zo al binnenkrijgt PER DAG aan gerafineerde suikers en/of aspartaam.
diabetes is echt wel de grootste bedreiging voor de westerse mens (en vooral de Belg - waar de voeding gezoet word)