W.K Veldrijden Hooglede-Gits

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

SPECI wrote:
Rikske wrote: De trui kan misschien gewonnen worden in één cross, maar voor het respect moet je een héél seizoen werken.
Alsof Vervecken,Wellens, enz.... geen gans seizoen ervoor werken. Ze trainen even hard hoor,als je niet beter kan valt er weinig aan te doen eh.
En op het WK kan dan plotseling wel dat "beetje" extra gepresteerd worden ?
Het is nu toch géén geheim meer dat Vervecken alleen maar piekt naar het WK en dat de rest hem bijzonder weinig kan schelen, dat hij hier ook een héél seizoen voor moet trainen geef ik toe, maar voor de rest beperkt hij zich toch héél dikwijls tot in iemands wiel blijven hangen en dan in de laatste ronde toe te slaan, wat naar mijn mening géén mooie manier van winnnen is, maar ieder zijn goesting hé.
Joybiker
Mountainbiker

W.K Veldrijden Hooglede-Gits

Post by Joybiker »

Ik begrijp (denk 'k) de Wellens wel, als je ziet dat 'm na zijn val (waar 'm zelf zeker nie verantwoordelijk voor is) bijna 1 minuut achterstand had, (terwijl Nijs na 20" al terug op de bike zat) en dan eindigt op zowat 25" van de winnaar, dan vind 'k hem toch ook wel duidelijk de sterkste man in de koers, om van z'n gebroken pols nog maar te zwijgen.....

Dat 't hem diep zit kan 'k heel goed begrijpen;
- 1: omdat 'm geen enkele schuld treft bij die valpartij, als 'm zou uitgegleden hebben of zo, da hoort bij de koers, maar zoals hier 't geval was......kompleet machteloos was hij.
- 2: die WK-trui zou zijn seizoen een heel pak opgefleurd hebben, want zo vet was 't ook niet......

Zonder die aanrijding, Wellens en Nijs die gaan voor de overwinning, en Vervecken op de 3e plaats.....'t zou ook mooi geweest zijn....

Voila mijn gedacht :wink:
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

Als Wellens gelijk krijgt en zijn schadevergoeding ontvangt, dan is het elke week wel prijs. Moet Tom steels dan ook schadevergoeding vragen aan Brown?
Ik vind dit een gevaarlijke evolutie: wie aan competitiesport doet, neemt dergelijke risico's en is allicht ook verzekerd.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Pfff,

Neem nu, al die zelfstandigen die de kans lopen om te vallen op een toertocht. Ze zouden eventueel hun inkomsten kunnen verliezen omwille van het feit dat ze hier gekwetst raken.
Kunnen ze dan ook beginnen met schadevergoeding te eisen aan diegenen die hen deden vallen, de organisatie, de parcoursbouwers...

Waar gaan we naartoe?

Ik las gisteren nog een artikel van Nys waarin stond dat hij inderdaad ook liever die trui gehad had. Daarbij vermelde hij wel duidelijk dat hij het Vervecken ook ten volle gunde, maar dat hij daar zelf ook niets mee is... Hij durfde ook toegeven dat hij volledig gekraakt was na al die valpartijen. Hij had het dus liever zelf gehad, maar gunt het een ander... Een heel andere ingesteldheid...
edse
Mountainbiker

Post by edse »

[/quote]Willy D schreef:
edse schreef:
inderdaad Veeeeel respect voor die kerel.

zou je nie beter respect hebben voor al die renners: de 2 besten van het seizoen zijn gevallen, jammer...maar Vervecken heeft wel de rest van de bende achter zich gehouden

Ben ik helemaal mee eens
Ik heb er niets meer aan toe te voegen

Tuurlijk heb ik ook respect voor die andere mannen.
Tenslotte is Erwin wereldkampioen hé.
Mijn reactie gaat meer uit over het feit dat sven een gans seizoen sterk was,thats it.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

ATHOS wrote:Als Wellens gelijk krijgt en zijn schadevergoeding ontvangt, dan is het elke week wel prijs. Moet Tom steels dan ook schadevergoeding vragen aan Brown?
Ik vind dit een gevaarlijke evolutie: wie aan competitiesport doet, neemt dergelijke risico's en is allicht ook verzekerd.
Leuk,een eindeloze discussie.
Ik vind dat Bart gelijk heeft,maar ja ik ben dan ook een fan.
Als het echt duidelijk te zien is dat die Brown in de fout is gegaan,waarom dan niet?
Als ik op een toertocht zwaar ten val kom en het wel degelijk de schuld van iemand anders,dan ga ik dat toch ook zomaar niet laten voorbij gaan hoor.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Rock Rider wrote:Pfff,

Neem nu, al die zelfstandigen die de kans lopen om te vallen op een toertocht. Ze zouden eventueel hun inkomsten kunnen verliezen omwille van het feit dat ze hier gekwetst raken.
Kunnen ze dan ook beginnen met schadevergoeding te eisen aan diegenen die hen deden vallen, de organisatie, de parcoursbouwers...

Waar gaan we naartoe?
Zelfstandigen kunnen geen schadevergoeding eisen omdat die toertocht niet bij hun beroep hoort, niemand verplicht ze om die toertocht te rijden. Als ze nu bvb in hun winkel aangevallen worden en werkonbekwaam zijn zullen ze wel een schadevergoeding kunnen eisen van die persoon.

Een crosser die tijdens de cross valt door iets van buitenaf (zoals die quad) kan dan ook schadevergoeding eisen. Die quad reed daar niets te doen (toch niet in functie van het koersverloop). Goeie TV-beelden zijn bijzaak voor de crossers.
Weet je nog met Nys en dat dranghekken, toen een dronken supporter opeens voor zijn neus stond. Hij ging toen ook klacht indienen maar omdat het geen verschil maakte voor de uitslag heeft hij het zo gelaten. Stond vandaag trouwens nog in de krant, Nys' manager haalde daar dat voorbeeld aan en gaf Wellens nu ook gelijk in zijn eis.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Wellens heeft volgens mij groot gelijk om die schadevergoeding te vragen. Rij je als crosser zelf tegen een dranghekken, dan betaal je zelf de schade. Dus ook minder beroepsinkomsten. Gooien ze echter, onderweg, dat dranghekken voor je fiets, dan kan je best een schadevergoeding vragen aan de schuldige.
Hier is dat dranghekken een zogenaamd 'amsterdammerke'.
Het blijft cross, met alle risico's. Valpartijen, uitwijken, enz...
Als het ook nog toegestaan is om onderweg met plasticbakken te gooien...
Nog een geluk dat hij niet, een tweede keer, over die gebroken omheining (inclusief suporters) gevallen is of hij had geen polsen meer over... #-o
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Sven Nys heeft zich herpakt in Maldegem: [-o<

Sven Nijs heeft in Maldegem de zogenaamde parkcross
gewonnen =D> .De zondag nog onfortuinlijke Balenaar zat
comfortabel in een groepje van vier leiders.Daarbij ook Niels
Albert,Klaas Van Tornhout en Sven Van thourenhout. #-o
Laatstgenoemde moest in de derde ronde echter afhaken met
matriaalpech.Wereld kampioen Erwin Vervecken had wellicht
door de vele festiviteiten de afgelopen dagen de goede trein
gemist.Hij volgde in de eerste achtervolgende groep.Bij de
leiders ging het ondertussen ook te snel voor Klaas Van Tornhout.
In de finale wist Nijs dan ook nog de maat te meten van Niels
Albert en boekte meteen zijn 25 ste zege (o) van het seizoen.Albert
werd nog tweede,een sterk uit achtergrond teruggkeerde
David Willemsens behaalde een knap derde plaats

''Erwin Vervecken'' behaalde de zesde plaats

:roll:
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

den mountenbiker wrote:Sven Nys heeft zich herpakt in Maldegem: [-o<

Sven Nijs heeft in Maldegem de zogenaamde parkcross
gewonnen =D> .De zondag nog onfortuinlijke Balenaar zat
comfortabel in een groepje van vier leiders.Daarbij ook Niels
Albert,Klaas Van Tornhout en Sven Van thourenhout. #-o
Laatstgenoemde moest in de derde ronde echter afhaken met
matriaalpech.Wereld kampioen Erwin Vervecken had wellicht
door de vele festiviteiten de afgelopen dagen de goede trein
gemist.Hij volgde in de eerste achtervolgende groep.Bij de
leiders ging het ondertussen ook te snel voor Klaas Van Tornhout.
In de finale wist Nijs dan ook nog de maat te meten van Niels
Albert en boekte meteen zijn 25 ste zege (o) van het seizoen.Albert
werd nog tweede,een sterk uit achtergrond teruggkeerde
David Willemsens behaalde een knap derde plaats

''Erwin Vervecken'' behaalde de zesde plaats

:roll:
Met andere woorden, het seizoen gaat terug zijn gangetje zoals voor het WK :-D .

P.S. het is Nys, niet Nijs :wink: .
Post Reply