Je kan ook de fiets op de trein meenemen 's morgens!
En, die trainingen tellen zeker!
Als prof zijn er betere methodes, maar, voor mij is het 100% winst!
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Miguel
- Mountainbiker
Ik ga ook vaak met de fiets naar het werk (als het maar geen ouwe wijven regent). 16km enkel en vroege en late ploeg. Voor mij scheelt dat 10min vroeger opstaan, dus zeker niet onoverkomelijk, ook al begin ik om 5:00. En de fietsvergoeding is een aangename extra. Wij krijgen 14,8ct/km.
En wat er ook verteld wordt, het helpt de conditie ferm vooruit. Gewoon de kms rond de 65% van maxHR afhaspelen.
En wat er ook verteld wordt, het helpt de conditie ferm vooruit. Gewoon de kms rond de 65% van maxHR afhaspelen.
Tip : neem de fiets mee in de auto. 's Avond terug naar huis en 's Morgens goed uitgerust terug een ritje. Zo verdeel je de inspanning anders kan de vermoeidheid wel eens toeslaan...Maorten wrote:ik ben aan het overwegen om ook 1 keer in de week met de fiets te gaan, is 45km enkel, zou het vooral als extra training doen, maar blijkbaar zijn hier vele die dit geen ideale training vinden? denk als ik 2maal 45km op 1 dag rijd, dit toch wel mijn conditie te goede gaat komen. en als het meevalt na een tijdje zal ik miss overwegen om 2 keer in de week te doen, maar die 1e keer moet nog komen, ben alt maar aan het uitstellen, denk dat ik ga wachten tot smorgens beetje lichter is.
Marathon Plus: vond ik echt een heel hoge rolweerstand hebben (maar inderdaad wel tanks van banden). Ben naar Conti Top Touring overgeschakeld: een wereld van verschil ...Tjorque wrote:Schwalbe Marathon Plus steken... Ni zo'n goeiekope bandjes, maar wel heel lek bestendig...Black MTBer wrote:Voor degene die 20km en meer enkel naar het werk doen met de fiets nog ni veel plat gereden?
Ik heb er ook al eens aan gedacht om de fiets te nemen voor woon/werk verkeer .(als wa extra training)
Maar mijn grootste zorg is om plat te rijden onderweg niet dak ik dit niet gemaakt zou kunnen krijgen maar vooral het idee om s'morgens om 5 uur halfweg een andere binnenband te moeten steken.
Dit is geen leuke gedachte en di kans zit er wel in .
Of kunnen hier extra handige voorzorgen voor genomen worden??
hehe die ervaring heb ik ook een beetje, maar een kameraad van mij rijdt ermee op 7 bar (smalle versie) en die klaagt er niet van :)pirati wrote:
Marathon Plus: vond ik echt een heel hoge rolweerstand hebben (maar inderdaad wel tanks van banden). Ben naar Conti Top Touring overgeschakeld: een wereld van verschil ...
- TJ!
- Mountainbiker
Deed ik vorig jaar ook af en toe.nothing 's impossible wrote:Je kan ook de fiets op de trein meenemen 's morgens!
En, die trainingen tellen zeker!
Als prof zijn er betere methodes, maar, voor mij is het 100% winst!
Fiets de trein op, en 's avonds van Brussel naar Gent (60km).
Vooral plezant als de wind goed zit
Nu ik verhuisd ben (op 30km van Brussel) ben ik nog niet met de fiets geweest. 'k Ga wel eens zoeken of ik niet voornamelijk offroad van Brussel naar Dendermonde kan geraken.
...mocht er iemand een route kennen...
-
bunnybiker
- Mountainbiker
Post by bunnybiker »
zeg mannekes nu ook nie overdrijven in de angst om lek te rijden he, ik rij met mijn ouwe koersfiets met koersbandjes en heb gemiddeld 2 lekke banden per jaar
, altijd hout vasthouden natuurlijk he
koersbandjes van 3 euro per stuk, bollen slecht maar rijden niet lek en gaan een jaar mee hehe