Onderdelen tunen

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

focus_wrc wrote:Met het middenblad alleen kan je mss al een bracket van 107mm monteren. Mijn volgende project is een singlespeed :bounce: Ben nog op zoek naar geschikt frame
binnenblad staat dan nog op de plaats van de grote, dus ik ga eens kijken, ik zou wel eens een heel korte as kunnen nemen (als die bestaan in octalink).
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

daelman wrote:gewicht gewonnen volgens bike2build:
klein blad: 38gr
midden blad: ? ik schat een 50gram
voorder deore: 167gr
1 shifter lx: 125gr?
en dan nog paar gram aan kabels
dat is: 420gram ongeveer. =D> =D> =D>
Niet slecht hé! :wink:
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Neem toch gewoon een zadelklem met een boutje ipv met een hendeltje..... dan hoef je al dat werk er niet in te steken :P
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Der Gertus wrote:Neem toch gewoon een zadelklem met een boutje ipv met een hendeltje..... dan hoef je al dat werk er niet in te steken :P
Net daarom nemen we géén zadelpen met boutje =D>
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

pieterp wrote:daelman, de scherpe hoek op de voorkant kan je ook nog verder afronden.
Op de laatste foto kan je zien wat bedoel, het geheel is wat afgeronder.
...
Als je het hele 'scherpe' hoekje bedoelt; daar moet een vijsje in om die 2 dekseltjes opeen te houden. Of zou dit gaan met maar 2 boutjes? weeral gewicht gewonnen en dan kan ik de hoek mooi afvijlen.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

ik zou de 3 vijsjes zeker houden, kwestie van het geheel nog wat stijf te houden terwijl je schakelt.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Hubertje wrote:
focus_wrc wrote:Met het middenblad alleen kan je mss al een bracket van 107mm monteren. Mijn volgende project is een singlespeed :bounce: Ben nog op zoek naar geschikt frame
binnenblad staat dan nog op de plaats van de grote, dus ik ga eens kijken, ik zou wel eens een heel korte as kunnen nemen (als die bestaan in octalink).
Heb mn middenblad terug gezet op de plaats waar het thuishoort, en de ketting loopt er niet af, tenzij bij de iets ruwere afdalingen (motocross circuit). Ik ga nog een kettinggeleider fabriceren.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

mtb arno wrote:ik zou de 3 vijsjes zeker houden, kwestie van het geheel nog wat stijf te houden terwijl je schakelt.
te laat. 8) giet er wel een druppeltje locktite tussen.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

het zal zo ook wel houden, maar twas beter geweest met 3 volgens mij :bounce:
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

Hubertje wrote:Tutorial zal er van gemaakt worden, zelfs als het niet lukt.
Maar je moet wel nog even geduld hebben, ik heb pas de 25e gedaan met de examens, en tzal pas voor daarna zijn ;)
eventjes een reminder posten :oops:
Post Reply