3/02/2007 Sijsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
moviestar
Mountainbiker

3/02/2007 Sijsele

Post by moviestar »

Iemand info over deze tocht, of een link?

Alvast bedankt

Greetzzzzzzzz
moviestar 8)
Herder Scubaluc
Kerstman

Re: 3/02/2007 Sijsele

Post by Herder Scubaluc »

moviestar wrote:Iemand info over deze tocht, of een link?

Alvast bedankt

Greetzzzzzzzz
moviestar 8)
Uitreksel uit de site Deze site

VTT De Acht van Sijsele

KW Flanders Off-road mountainbike cup

Grof geschetst beschrijft de omloop zowat een lus rond Sijsele en is zeer afwisselend door de ligging van Sijsele op de grens tussen de polders en de zandstreek. Voor de lange afstand start men in noordelijke richting met als stevige opwarmer een lange rechte dreef met een paar plaatsen waar enige behendigheid van pas komt. Daarna gaat het west naar de omgeving van Male. De kortere afstanden starten meteen in de richting van het bosgebied rond Rijkevelde waar alles weer samen komt. Men verlaat het bosgebied aan zijn zuidwestelijke uithoek en gaat het richting oost naar Oedelem Berg, waarvan de naam meer laat vermoeden dan het in werkelijkheid is. Even verder zorgt de bevoorrading voor een welkome onderbreking. Dan gaat het noordoost naar de omgeving van Donk waar de moeilijkheidsgraad sterk afhangt van het weer in voorbije weken. De meest lastige stukken blijven voorbehouden voor de deelnemers aan de lange afstand. Daarmee zit het er dan zowat op en rijdt men dan gezamenlijk langs goed berijdbare paden terug naar Sijsele waar een warme ontvangst wacht

En hier vindt je nog het topic van vorig jaar
m-biker
Mountainbiker
Location: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Post by m-biker »

ik herinner me deze als een mooie rit, hoewel ik besef dat mijn visie wat gekleurd kan zijn : ik heb de laatste keer deze rit gereden (wel enkele jaren geleden) in de sneeuw (magnifiek!)

ik zal er normaal weer zijn dit jaar.
moviestar
Mountainbiker

Re: 3/02/2007 Sijsele

Post by moviestar »

scubaluc wrote: Uitreksel uit de site Deze site

VTT De Acht van Sijsele

bedankt scubaluc

greetzzzzzz
moviestar 8)
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Gelezen in het Brugsch Handelsblad
Er wordt gestart aan de turnzaal op de markt in Sijsele. Het parcours is gekenmerkt door een afwisseling en een uitstekend uitgepijld parcours. Er wordt gestart nabij der oude spoorwegbedding en op het traject bevinden zich leuke plaatsen zoals de doortocht van de Bollewallekes, De Geite, Oedelemberg,'t maandagse en het bosgebied Ryckvelde. Speciaal voor de "Acht van Sijsele" stellen eigenaars hun privè eigendom open. De organisatoren trachten de mountainbikers te verwennen met een maximaal aanbod aan bos- en veldwegels die toch goed berijdbaar zijn.
Halfweg is een bevoorrading voorzien waar de mountainbikers zich weer kunnen opkrikken met warme soep,een sportdrank en een hapje. Tot zover de info over het parcours gelezen in de krant.
Deze TT zit eigenlijk een beetje tss de toertochten van Assebroek, Moerkerke en Maldegem-Donk en is zonder twijfel een aanrader. 8)

De St Rita Trappers zullen zeker met een grote dèlègatie aanwezig zijn op deze TT. =D> =D>
Onze groep zal zowat tss 8h30-9h00 vertrekken. :bounce: :drunk:

Groeten
geertje :wink:
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Deze rit staat al jaren op mijn kalender. Geen reden dus om te veranderen. Tot zaterdag!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Traxer wrote:Deze rit staat al jaren op mijn kalender. Geen reden dus om te veranderen. Tot zaterdag!
Ja,en als ik me niet vergis,hebt ge daar vorig jaar een record gemiddelde gehaald. :wink:

Wat wordt het dit jaar???
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

veeteeteetje wrote:
Traxer wrote:Deze rit staat al jaren op mijn kalender. Geen reden dus om te veranderen. Tot zaterdag!
Ja,en als ik me niet vergis,hebt ge daar vorig jaar een record gemiddelde gehaald. :wink:

Wat wordt het dit jaar???
Misschien de helft??? #-o #-o #-o
2Luna
Mountainbiker

Post by 2Luna »

Heb ik vorig jaar gereden...

was héél schone en kan ik maar aanbevelen. Dus 'k probeer ook weer van de partij te zijn...

2Luna
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Ziet er goe uit, ik kom ook af.

Greetings the voltman
Post Reply