28/01/07 Brasschaat

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Door onvoorziene omstandigheden niet aanwezig kunnen zijn en dus ook geen prachtfiets kunnen proberen :cry:
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

Volgens mij een mooie vlakke, snelle gevarieerde omloop, bevatte alles voor een mooie tt, al vond ik wel dat we iets teveel asfalt (beton) voor de wielen kregen.
Groeten
€NIGM@
Mountainbiker

Post by €NIGM@ »

Was een mooie tocht.
Heb gekozen voor de grote toer en heb er geen spijt van gehad.
Na vorige week had ik toch een beetje een twijfelend gevoel daar aan het anti-tankkanaal.
Links of rechts draaien ?
Maar de wegen rond het fort en vliegveld lagen er véél beter bij dan vorige week.
En volgens mij hadden ze ook enkele slechte stukjes eruit genomen.
Toch was het soms gewoon verstand op nul en proberen zo snel mogelijk door het slijk te snijden.
Maar inderdaad er waren meer verharde stukken dan vorige week.
Tot volgende keer.

Cy@ €nigm@...
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

1ste deel vooral brede bosdreven in het Peerdsbos, weinig technisch uitdagend wel mooi voor de natuur en de gezondheid maar wel eentonig. Naar de bevoorrading toe enkele kleine speelse stukken. Redelijk wat asfaltstukken tussenin.

Na de bevoorrading werd het wel wat beter, met het militaire domein als uitdaging, waarin het mooiste stuk v/d tocht in die heide zat, genieten was het wel. Hierna nog mooie paadjes in dit domein om er vermoeid genoeg uit te komen. Na deze nog regelmatig leuke stukjes.

Naar het einde toe saai over den asfalt hoofdzakelijk om de finish te bereiken.

Al bij al een goed gevarieerde en geen slechte tocht, doch als je 'm al een paar keer gedaan hebt, heb je 't wel gezien. Eerste deel te weinig aktie. 47 km à 23.8 gem.
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

Moddercrosser,

waar ben jij verkeerd gereden?

Ik had namelijk maar 42Km op de teller!
Nastie Jaco
Mountainbiker

Post by Nastie Jaco »

Ook ik moet toegeven dat deze tocht bijna dag en nacht verschil was met deze van vorige week in Brasschaat. Zeker wat betreft aantal deelnemers want op sommige single tracks was het soms drummen van de snelle jongens die ondanks alles voorbij wilden :oops:.

Soms hunkerde ik toch naar vorige week waar we serieus wat meer modder onder de wielen kregen, vooral het eerst deel voor de bevoorrading was redelijk saai, daarna was het zeker beter.

En ja Stan 1, ik had ook 42,07 KM op de teller staan.

Volgende week Kalmthout ! (was vorig jaar 1 van de leukste tochten die ik gereden had en mag ik dus niet missen)
Mr_Proper
Mountainbiker

brasschaat

Post by Mr_Proper »

De Idawagui trein was ook aanwezig.
We hebben vandaag voor de kids toer gekozen !
Man man wat hebben als kindekes ervan genoten, het waren precies al beroeps.
Jammer dat ons klein Guidoke plat gereden is :cry:, maar met Mr Proper :P en met de hulp van de andere 2 rakkertjes was het zo geflikt.
De tocht was aangenaam bollen in het prachtige bos; en de bepijling in orde.
We hebben de zondag met zen allen weer goed verteerd. De mannekens zijn moe en te vree, en zullen wel snurken deze avond :drunk: ;
Tot de volgende tocht mannen :-D
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

:cry: ik heb de kleine rit 30 en grote 42km gereden. wel een aantal leuke stukjes in zoals de 'modderwei'. enkele single tracks. maar véél teveel verhard, soms reed je km's over een fietspad terwijl je wel tss de bossen reed. de bevoorrading was ok. weinig afwisseling.

reactie: in stekene kun je héél goed een onverhard parcour rijden zoals op de tt 11 november. het is de organisatie en de parcour kennis die daar voor zorgt. groetjes aan de greenbikers :-D
Last edited by Rode Kogel on Mon 29 Jan 2007 19:55, edited 2 times in total.
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Te veel verhard - te weinig verhard, het is soms bediscuteerbaar. Misschien een tip voor de organisatoren om het vooraf op te meten. Zaterdag in Stekene gereden en mijn commentaar was daar dat er zeer veel verhard in het parcours zat. De reacties waren navenant, de meesten vonden dat het gehalte off road heel hoog was. Zondag in Brasschaat geweest, waar ik de verhouding verhard/onverhard wel OK vond, en wat lees ik : teveel verhard in Brasschaat. Wat moeten die mannen dan denken van een TT als die van Stekene ? Ik ga de verhouding verhard/onverhard in elk geval opmeten voor onze eigen toertochten.
Wat TT Brasschaat betreft : Greenbikers waren met 21 man aan de start en we vonden het OK. Op de hoogtemeters na was alles aanwezig : singles, dreven, verhouding nattigheid versus 'droogigheid' best te doen, verhouding verhard/onverhard ook OK (100% onverhard is natuurlijk te prefereren). Bevoorrading, accomodatie en pijlen ook OK.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Murdock wrote:De reacties waren navenant, de meesten vonden dat het gehalte off road heel hoog was
??? was het dan geen mtb-tocht ???
Post Reply