Mont Ventoux via Sporta

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

merci mtb grietje. ik zal het er eens met met de gaste over hebben om er volgend jaar ne keer te vertoeven. want voor dit jaar zal mijn (en die van sommige andere) fysiek en techniek nog niet op punt zijn. om een ganse week te biken.
mtb grietje

Post by mtb grietje »

@Ief: de mtb stages zijn pas in het najaar hoor, en als je in maart-april begint te trainen geraak je er wel.

Techniek... ben ik zelf ook geen krak in, maar 't is net dààr dat je 't leert...

Een ding is zeker: de streek is prachtig om te mtb-en!!! =P~ =P~ :drunk:
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Ief wrote:het is wel off topic maar ik post het toch

ik heb om hier in belgië om op asvalt te rijden de CityContact 1.5 van Continental. is en lek vrije band en dus iedeaal vind ik. voor de mont ventoux is hij wel wat te te dik en te zwaar eigenlijk. mor kan mss nog wel een tweedehands setje 1.1 vast krijgen van ne maat.
Sliks zetten op een mtb is volgens mij doodzonde.
Bij een snelheid van 15 km per uur is er bijna geen verschil tussen sliks en noppen banden.
Als het gemakkelijk of sneller moet gaan dan neem ik mijne koersfiets wel.

Image
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Voor de snelheid zal er inderdaad niet echt veel verschil opzitten, maar op asfalt hebben slicks wel duidelijk meer grip vind ik. allesinds is dat bij mijn marathon slicks het geval...
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

als ik met mijne band de mont ventoux moet op rijden zal het niet echt vlot gaan. want de noppen zijn te hoog en te smal en geven (buigen) dus te veel mee. ook zal het met sliks veel beter aanvoelen als je de afdaling doet. en zeker als je de drie kanten wil beklimmen en afdalen.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

The OM wrote:Voor de snelheid zal er inderdaad niet echt veel verschil opzitten, maar op asfalt hebben slicks wel duidelijk meer grip vind ik. allesinds is dat bij mijn marathon slicks het geval...
En minder weerstand.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Afdaling lijkt me wel veiliger op slicks dan op noppenbandjes :)
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

XC-SjoerieMoerie wrote:Afdaling lijkt me wel veiliger op slicks dan op noppenbandjes :)
Ja dat is zeer zeker waar. Maar als ik met de mtb een col zoals de Ventoux op fiets dan wil ik hem nadien liever met de mtb " off root " weer af gaan als dat mogelijk is. En er zijn heel wat cols waar dat je vanaf de top nog heel wat verder kan fietsen en klimmen met een mtb. Daar begint de fun pas.

voorbeeld: Les Deux alp in de Alpen.

Je kan daar met een mtb fietsen tot in de sneeuw.
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

:bounce: vergeet niet dat je de Ventoux ook Off-road opkan (behalve de laatste 6km dan) en daar kan je alle noppen op je band gebruiken :lol:
Bikerkf
Mountainbiker

Post by Bikerkf »

In het kader van Sporta ga ik met enkele collega's op 9 juni de Ventoux met de racefiets oprijden. Ik blijf echter een volledige week in Carpentras en wil ervan profiteren om met de mtb eveneens de ventoux op te rijden. Heeft er iemand een idee waar ik de kaarten kan vinden van de 3 mtb-routes?
Post Reply