Schandalige tarieven van de BBR

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Re: Schandalige tarieven van de BBR

Post by Barbeque »

kenny wrote:Ik kreeg vandaag de Oost-Vlaamse mountainbikekalender voor zomer 2007 en daarin staan de gegevens van de verschillende bonden.
Bij de BBR lees ik dat niet leden €3 inschrijvingsgeld moeten betalen en daarbovenop nog eens €1.25 om verzekerd te zijn. Schandalig [-X [-X
Amaai, ik vraag me dan eigenlijk af wat het verschil is buiten het
geld tussen die 1.25 en 3 euro.
Ik weet wel zeker dat, als ze ooit zeggen tegen me dat ik de volle pot
moet betalen met m'n kaart, ik de rit 'dan ook IN HET ZWART" ga rijden.
BikingBrecht
Mountainbiker

Re: Schandalige tarieven van de BBR

Post by BikingBrecht »

Barbeque wrote:
kenny wrote:Ik kreeg vandaag de Oost-Vlaamse mountainbikekalender voor zomer 2007 en daarin staan de gegevens van de verschillende bonden.
Bij de BBR lees ik dat niet leden €3 inschrijvingsgeld moeten betalen en daarbovenop nog eens €1.25 om verzekerd te zijn. Schandalig [-X [-X
Amaai, ik vraag me dan eigenlijk af wat het verschil is buiten het
geld tussen die 1.25 en 3 euro.
Ik weet wel zeker dat, als ze ooit zeggen tegen me dat ik de volle pot
moet betalen met m'n kaart, ik de rit 'dan ook IN HET ZWART" ga rijden.
Is inderdaad bizar.
Ik neem aan dat op de vermelde TT de leden maar 1,75€ betalen.
En niet leden zouden dus 4,25 moeten betalen terwijl de verzekering slecht een meerprijs van 1,25€ is???

En ik die dacht dat de meerprijs tussen aangeslotenen en niet-aangeslotene voornamelijk de verzekering is.
Als lid van de WBV betaal ik bij een BBR rit, gewoon de prijs van een aangeslotene. Ik vind dit maar goed ook.
de cascadeur
Mountainbiker

Post by de cascadeur »

Deze prijs disccuties vind ik allemaal zeer mooi maar dat geld dat er meer gevraagd wordt dient volgens mij enkel om het kaske te spijzen.
Wat mij de laatste tijd wat opvalt is dat andere landen met het geld die binnen komt van dit soort recreatie (mtb)ze er voor zorgen dat je in de nabije toekomst nog kunt gaan mtb en.
Ik betwijfel dat dit in ons prijzen land zal afnemen mooie baantjes in Vlaamse ardennen en andere gelievde mtb stekjes worden uitgebuit aan €4 en meer en wat krijgt de mooie natuur weer? niets dan uitgeholde wegjes die binnen kort niet meer berijdbaar zijn.
Alle om kort samen te vatten ik ben akkoord met hogere prijzen als het niet alleen is om de kas te spijzen.
marge
Mountainbiker

Post by marge »

kenny wrote:...maar in dit geval zegt de BBR duidelijk dat waneer je GEEN lid bent van een bond je €3 inschrijving moet betalen MAAR als je wilt verzekerd zijn nog eens € 1.25 moet bijbetalen. Dus voor die €3 ben je zelfs niet verzekerd. Ik vind dit absoluut niet kunnen. En de organiserende clubs zullen deze regelgeving moeten volgen.
Voor alle duidelijk (zie cyclo nr 1 2007 - het BBR infomagazine)
De MAXIMUMtarieven voor de VTT
afstand / leden* / niet leden
0-25 km / 1,25 / 2,5
26-50 / 1,75 / 3,0
51-100 / 2,5 / 3,75
< 100 / 3,25 / 5

jonger (<15 jaar) = gratis
* leden zijn al die gene aangesloten bij BBR maar ook bij VWB, WBV, FCWB.
De niet-leden betalen dus de prijs 'niet-leden' en krijgen automatisch een ééndagsverzekering BA.

Ieder Niet-lid is dus wel degelijk verzekerd voor 'Derden'. M.a.w. schade veroorzaak door uw fout aan iemand anders is gedekt. Maar je eigen lichamelijke schade niet. Wens je voor dit laatste je ook te verzekeren dan kun je nog een bijkomende ééndagsverzekering nemen (1,25 €). Dus dan betaal je als niet-lid maximum 4,25 € voor een tocht van vb 40 km.
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Ik denk dat dit prijsverschil te wijten is aan de twee veschillende formule's om een vergunning te nemen. Je kan namelijk kiezen voor een vergunning met B.A. verzekering en een vergunning met B.A.verzekering +individuele verzekering. Dus wanneer je enkel voor de verzekering B.A kiest moet je dan 1.25 Euro bij betalen. Het was zelfs enkele jaren terug al zo dat je met een BBR vergunning zonder ind. verzekering en dagvegunning moest nemen bij een rit bij de WBV want ze aanvaardden geen vergunning zonder Ind.verzekering. Ik denk dat dit de jiuste uitleg is maar verbeter mij maar indien niet.
Post Reply