27/01/07 Jabbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen opnieuw een zeeeer leuke :bounce: tocht gereden met een beetje van alles in;boswegels,velden,weiden,technishe stukken,rechte stukken,single-tracks,modderbaden :bounce: ,stoempslagen,glijbanen,Waregem paardekoersparcourske,blokkageputten #-o ,fietsafspuitplassen,.......

Zeer goeie bepijling,prima bevoorradingen,goeie druk op de afspuiplaats(slangen misschien wel iets aan de korte kant),lekker warme douche. =D>

Ons weer prima "gejeunt" op den tocht en erna met de forumbende.

Den pizza was overheerlijk. en nog een verassingspakketje en een zeer vlotte bediening.Ge ziet dat er hier "ervaring" in de club steekt.

Nog een zeer leuke foto van de forumwagon1 als aandenken mee naar huis.

ps:cowboy peter;hebt ge dan nog over diene waterput gesprongen op dat paardeparcourske? :wink: #-o

Aan de inrichters:dikke proficiat =D> =D> =D> =D> en tot volgend jaar.(maar 'k deze zomer ook naar jullie prima zomertocht!!)
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

vanmorgen een toffe tocht gereden samen met motocrosser Steven Vandenbranden, om hem te blijven vergezellen een relaxe rit gereden. Het parkoer mocht er best zijn, de stevige (vettige) stukken incluis. Mooi was ook de jumpingweide waar de tweede controle was op de 52 km, nog nooit daar gereden.

De bepijling was prima, de bike-wash niet gedaan wegens te grote drukte. goeie organisatie =D>

Op den aprés de forumtafel begroet en m'n lekker stuk pizza binnen gespeeld en daarna terug met de fiets naar huis met het gekregen geschenk onder de trui :wink: totaal 75 km vandaag.

verslag volgt op onze site

greetzzzzzzzz
moviestar 8)
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

nee jongens, 'k heb gene waterbak meer gezien, trouwens met de benen van vandaag was het zeker dat het in den waterbak ging zijn ipv erover.
toch twee positieve punten vandaag: nie gevallen, en nergens afgestapt. Trouwens , heeft er niemand een paar goeie benen gevonden in die strook na de paletten ? Ik ben erdoor gereden, maar dat was dan ook het laatste wapenfeit van de dag. Gewoon moeten lossen als de rest nog op 't gemak aan 't rijden was :oops: . Nog een sjans dat ik klein plateautje en superfanneke tegenkwam, eindelijk een tempo op mijn maat.
Na de bevoorrading nog efkens aangeklampt en totaal gedemotiveerd afgeslagen voor de 28km. Max snelheid na de splitsing ± 20km/h? :oops:
Jammer dat ik de mooiste gedeeltes van het parcours nie gezien heb,'t zal voor volgend jaar zijn.
thuisgekomen rap een groot biefstuk binnengespeeld en nu hopen dat de benen morgen beter zijn.
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

ik ben pas tegen de middag vertrokken en ik moet toch zeggen dat de eerste 15km niet echt mtb-waardig waren zulle.... ipv een bosrijke omloop mogen ze hier beter van een modderrijk veldlopen spreken... ben geen modderfan en was dus serieus teleurgesteld; en het was ofwel modder ofwel asfalt

veel stukken waren totaal onberijdbaar (er waren al een paar duizenden doorgeploeterd 's morgens); als organisatie kon ge dit toch wel voorspellen als er veel neerslag in de laatste weken geweest was

vanaf na de eerste bevoorrading was het wel een zeer mooi parcours, behalve dan dat er toch veel asfalt in voor kwam maar de bosstukken en de slingerstukken maakten dat ruimschoots goed; wel nie zo slim van de organisatie om de mooiste stukken op de 52km te zetten

al bij al toch tevreden naar huis gegaan totaal 80km gedaan en voor 2,50euro veel in de plaats gekregen (binnenband, pizza, 2 bevoorradingen)
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

Het plan om om 09:00 te vertrekken was deftig mislukt door zoontje die beetje ziekskes was. Uiteindelijke ben ik in Mariakerke vertrokken om 10:20 met de MTB richting Oudenburg-Jabbeke. Heb vollegas doorgereden omdat ik dacht dat de inschrijvingen afsloten om 11:00 (ben er na 20,3km aangekomen om 10:58, had wind in de rug en benen zaten sterk).

De tocht zelf :
Zoal anderen al voor me stelden => het eerste gedeelte was zeer zwaar. Enkele keren moeten afstappe omdat versleten Racing-Ralphkes echt geen modderbanden zijn en de "prut" toch wel te diep was om er door te kunnen rijden. Het plakte er gewoon te fel aan. Een beetje voor de 1ste bevoorrading was de laatste "zware" strook. De rest van de toch liep over goed bereidbare veldwegen, bospaden (ken geen enkele tocht i/d buurt met zoveel bos, waarvoor een dikke pluim voor de organizatie). Het jumping parkoers vond ik een aangename en welkome afwisseling smane met wat bulten etc... Stond terug a/d start na 54 km in 2hr12. De file aan de bikewash was veel te lang om op te wachten, wilde niet riskeren af te koelen vooraleer ik terug naar Oostende mocht fietsen, dus terug op de fiets gesprongen en huiswaarts gereden via de vaart. Dit heeft echter het spijtige gevolg gehad : geen pizza, geen cadeau (en het was ne dan nog ne binnenband, dikke toch...)

Op weg terug naar huis via Jabbeke -> Vaart -> Zandvoorde -> Oostende -> mariakerke tegen de wind in. Deze 26,1km heb ik in exact 1:00 rond kunnen afhaspelen. Doodmoe en licht verzuurde benen nog de fiets gekuisd (alle afgespoten) en dan een heerlijk lange en warme douche genomen.

Totalen v/d dag :
100,4 km
3hr:50 rijtijd
4221 kCal
3liter drank en 4 energie-gels
Sharkie
Mountainbiker

Post by Sharkie »

102 km op de teller: vanuit Veurne vertrokken + TT van 52 km + Jabbeke -->Sint-Andries. M'n bovenbenen waren serieus aan 't verzuren in de laatste km's :-D . Mooi georganiseerde TT! De eerste km's waren wel niet van de poes. Het was ploeteren geblazen, waar ik na de paletten ook wijselijk, éénmalig vandaag, een stuk te voet heb gedaan. Daarna goed berijdbaar op bekend parcours. Prima bevoorrading. Daarna een pizza en een binnenband, chapeau voor de organisatie, heb ik namelijk op een TT nog niet meegemaakt =D> . Bikewash was overbevolkt, dus maar bij m'n schoonouders gedaan.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Deze middag vertrokken voor de 52 km. Daar ik in het begin verkeerd reed, werden het 58 km. Opgepast, geen kritiek aan de organisatie...de bepijling was zeer goed...mijn opmerkzaamheid in het begin wat minder. De tocht zelf was prima. Voor de eerste bevoorrading lagen er enkele stroken voor mij wel onberijdbaar bij, maar ik blijf oefenen. :wink: Na de eerste bevoorrading ging het een stuk vlotter. Dit was waarschijnlijk de invloed van de acquarius. :-D Voor de rest een mooi, afwisselende tocht met heel wat privéstukken. =D>
Bij aankomst was de grote drukte aan de afspuitstand voorbij. Nog een stukje pizza verorberd, doorgespoeld met een deugddoende Leffe. Ook zorgden de organisatoren nog voor een leuk verrassingspakket. Zo eindigt een aangename zaterdagnamiddag. Hartelijk dank aan de mensen die hier voor zorgden. =D> =D> =D> =D>
kommil foo
Mountainbiker

Post by kommil foo »

Vandaag samen met rock rider de 52 km gereden en kheb weer aaaafgezien amai al die modder het was weer stoempen en stoempen #-o
De organisatie was dik in orde bepijling ,bevoorradingen afspuitplaats douches alles was perfect en voor 2,5 euro een lekker stuk pizza nen binnenband en nog wat energiegel chapeau [-o< [-o< [-o<
Tot volgende week in sijsele of yvegem hopelijk met betere benen

kommil
Bouwerke Ed
Mountainbiker

Post by Bouwerke Ed »

Gunter wrote:ik ben pas tegen de middag vertrokken en ik moet toch zeggen dat de eerste 15km niet echt mtb-waardig waren zulle.... ipv een bosrijke omloop mogen ze hier beter van een modderrijk veldlopen spreken... ben geen modderfan en was dus serieus teleurgesteld; en het was ofwel modder ofwel asfalt
Het was zwaar,maar zo moet een tt zijn!Geen enkele organisatie heeft dit ooit voorgedaan!Zoveel nieuwe privè-stukken in de streek Zerkegem-Bekegem-Jabbeke.Het is dan ook meer dan logisch dat de nooit eerder bereden stukken moeilijker rijden,soms inzakken en drassig liggen.Velen weten niet hoeveel uren werk er steken in het bouwen van al die private stukken.WTC-Jabbeke nogmaals bedankt, dat ik vrijdag na het pijlen de tt mocht verkennen.Het was prachtig!Genoten van begin tot het einde!Proficiat! =D> =D> =D>
Last edited by Bouwerke Ed on Thu 15 Feb 2007 23:39, edited 1 time in total.
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

In de nammidag samen met de brigandsbikers gestart, allen voor de 52 km, hele mooie off-road stroken, lekkere pizza nadien en een heel mooi verrasingspakket met 2 energiegells,speculoos en een binnenband.

Doe zo verder.

Greetings the voltman
Post Reply