Wat bedoel je met goed berijdbaar? Nergens afstappen? Dikke modder ontwijkbaar? Of zwaar door de modder maar je kan geen verkeerd spoor nemen? We zullen morgen wel zien (en voelen amaai mijn kuiten)mot.40 wrote:Het is nu zaterdag 14.00'uur de afpijling is gedaan en we kunnen zeggen dat de parcours goed berijdbaar zijn ,natuurlijk is er hier en daar wat modder(veldwegen) maar daar kunnen wij niets aan verhelpen.Hopelijk tot zondag.
De organisatie.
28/01/2007 HULDENBERG
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BeeMWeke
- Mountainbiker
- Location: Epic Expert 07 / Specialized Allez 05 / + een ouwe Rockhopper om met de kids rond te rijden
28/01/2007 HULDENBERG
Net terug van Huldenberg, doordat ik gisteren onzacht met mijn staartbeen in aanraking gekomen ben met de bodem en mijn maat Specialleke wat te lang op een 70's party is blijven hangen hebben we de 40 gekozen, maar zelfs die heeft hij niet kunnen uitrijden (alcohol & cigarettes !)
Ook mijn gemiddelde was niet om over naar huis te schrijven, 17,2 kmh aan een avg hr van 151, geen echte topprestatie.
De bepijling ws dik in orde, met uitzondering misschien van het kleine lusje waar je door de modder moest ploeteren om 5' en 1 helling later op hetzelfde punt uit te komen, misschien was een stukje lint hier op zijn plaats geweest ?
Jammer van de bevoorrading, de eerste kwam pas op 25 km. gevolgd door een tweede slechts 6 km. later, beide met alleen maar banaan of sinaasappel als keuzemenu, als drank een zelfgefabriceerd sportdrankje (waar overigens niks mis mee is), maar al bij al magertjes, idem voor de afspuitstand, 1 (één) hogedruklans die je niet zelf mocht bedienen met een lange rij wachtenden als gevolg.
Ben dan maar met een vuile fiets naar huis gereden, ga hem nu een beurt geven met spons en shampoo.
Ook mijn gemiddelde was niet om over naar huis te schrijven, 17,2 kmh aan een avg hr van 151, geen echte topprestatie.
De bepijling ws dik in orde, met uitzondering misschien van het kleine lusje waar je door de modder moest ploeteren om 5' en 1 helling later op hetzelfde punt uit te komen, misschien was een stukje lint hier op zijn plaats geweest ?
Jammer van de bevoorrading, de eerste kwam pas op 25 km. gevolgd door een tweede slechts 6 km. later, beide met alleen maar banaan of sinaasappel als keuzemenu, als drank een zelfgefabriceerd sportdrankje (waar overigens niks mis mee is), maar al bij al magertjes, idem voor de afspuitstand, 1 (één) hogedruklans die je niet zelf mocht bedienen met een lange rij wachtenden als gevolg.
Ben dan maar met een vuile fiets naar huis gereden, ga hem nu een beurt geven met spons en shampoo.
- BeeMWeke
- Mountainbiker
- Location: Epic Expert 07 / Specialized Allez 05 / + een ouwe Rockhopper om met de kids rond te rijden
28/01/2007 HULDENBERG
Collega-bikers,
als er iemand een zwart zadeltasje "Scicon", zou vinden, graag een seintje, inhoud = 2 binnen banden + multi-toolset.
ik zal u eeuwig dankbaar zijn.
ik ben te bereiken op 0474/94.64.01
Dank bij voorbaat aan de eerlijke vinder.
mvg
als er iemand een zwart zadeltasje "Scicon", zou vinden, graag een seintje, inhoud = 2 binnen banden + multi-toolset.
ik zal u eeuwig dankbaar zijn.
ik ben te bereiken op 0474/94.64.01
Dank bij voorbaat aan de eerlijke vinder.
mvg
bangelijke tocht
dit was nu mijn derde tocht en ik heb nu ondervonden dat dat kleinste tandwiel vooraan dus dient om nen berg op te rijden,
puike organisatie , voldoende bevoorrading (suikerwafel bij inschrijving) + 2 bevoorradingen onderweg , zo moet het, alleen op het einde een cola zero (dus zonder suiker) is alleen goed voor de sponsor denk ik,
één kritiekpuntje : 2 karchers om 1600 man hunne fiets af te spuiten is toch iets te weinig ..;
mij zien ze zeker terug
ps : dien kasseistrook was volgens mij meer dan 10% stijging zenne ..
dit was nu mijn derde tocht en ik heb nu ondervonden dat dat kleinste tandwiel vooraan dus dient om nen berg op te rijden,
puike organisatie , voldoende bevoorrading (suikerwafel bij inschrijving) + 2 bevoorradingen onderweg , zo moet het, alleen op het einde een cola zero (dus zonder suiker) is alleen goed voor de sponsor denk ik,
één kritiekpuntje : 2 karchers om 1600 man hunne fiets af te spuiten is toch iets te weinig ..;
mij zien ze zeker terug
ps : dien kasseistrook was volgens mij meer dan 10% stijging zenne ..
Amai, ik was ook content dat mijn klein verzet zo klein is! 't Mocht zelfs nog kleiner!
Man, wat een pokkezwaar parcours me dat! Met mijn vermoeide benen, heb ik maar rap gekozen voor de 30 km!
Maar 't was heel mooi!
Minpunten:
* Niks van drank of eten meer aan de bevoorrading als wij daar doorkwamen.
* Blijkbaar kreegde ne wafel bij inschrijving... Niks van gezien.
* 2 spuiten...: file!
We zijn wel net tegen sluitingstijd (om 10.30u) vertrokken, da zal de reden zijn dat de bevoorrading 'uitverkocht' was en dat wij gene wafel gekregen hebben, maar da's nie echt een geldige reden.
Maar 't was heel mooi!
Minpunten:
* Niks van drank of eten meer aan de bevoorrading als wij daar doorkwamen.
* Blijkbaar kreegde ne wafel bij inschrijving... Niks van gezien.
* 2 spuiten...: file!
We zijn wel net tegen sluitingstijd (om 10.30u) vertrokken, da zal de reden zijn dat de bevoorrading 'uitverkocht' was en dat wij gene wafel gekregen hebben, maar da's nie echt een geldige reden.
de % van d ehellingen klopte volgens mij nergens.
Eerst had je een helling van 8% die mega-steil was. de volgend eklim van 8% reedik zeer vlotjes naar boven. Zoals altijd weer veel te snel gestard en die laatste 5km kon ik niet veel meer. Een toffe biker die me had verteld dat het nog maar 5 km was vlak voor de laatste steile asfaltklim heeft me de moed opgeholpen. Maar het was toch kalmpjes aan. echt leuk tochtje, niet veel op de kleine geweest, op 2 hellinkjes denk ik. Ik heb er velen zien vastrijden met hun noppenbandjes waar ik met mijn racing ralph achteraan geen problemen mee had.
wel povere bevoorradingen met sportdrank die naar bruistabletten smaakte.
en volgend jaar mag er ook een koekje aanwezig zijn. dit miste ik (en vele anderen dnek ik) hier wel. maar mij zie je volgend jaar terug. Zelfs perfect bereidbaar met vaste vork! 
Al van 12 u thuis en nu toch een beetje bekomen ,ik wist nie dat er in huldenberg zo veel bergoppen waren , begonnen aan de 40 en na de bevoorading wijselijk voor de 30 gekozen , resultaat 34 km en het was genoeg voor mij .
Onderweg nog voorbijgevlogen door een wielerploeg van pervelo ,volgens mij zijn dat bijna profs.
Volgende keer komen wij zeker terug en ik zal dan mijn benen meebrengen.
Onderweg nog voorbijgevlogen door een wielerploeg van pervelo ,volgens mij zijn dat bijna profs.
Volgende keer komen wij zeker terug en ik zal dan mijn benen meebrengen.
Voor Huldenberg kom ik graag van Bachten de Kupe. Dit was trouwens mijn 7de deelname!
Om 5.30u opgestaan, en om 8.00u was ik al aan het fietsen. Ik probeer telkens de overbevolking een beetje voor te zijn.
Na de vele 'platte' ritten hier in de polders is het serieus aanpassen aan de eindeloze rij steile hellingen, maar dat geeft niet: wat een prachtig parcours!
De bepijling was perfect. De bevoorrading eenvoudig maar voldoende. Ik ga om te fietsen, niet om te fretten.
Ik had 847 hoogtemeters op de 48 km.
Om 5.30u opgestaan, en om 8.00u was ik al aan het fietsen. Ik probeer telkens de overbevolking een beetje voor te zijn.
Na de vele 'platte' ritten hier in de polders is het serieus aanpassen aan de eindeloze rij steile hellingen, maar dat geeft niet: wat een prachtig parcours!
De bepijling was perfect. De bevoorrading eenvoudig maar voldoende. Ik ga om te fietsen, niet om te fretten.
Ik had 847 hoogtemeters op de 48 km.
ook geweest en t'blijft een van mijn favoriete parcoursen (winter
). Veel te laat vertrokken...veel volk aan de inschrijving maar onderweg geen enkel probleem. 1 keer voet aan grond voor 5 meter stappen
.
Veel fun beleefd, stevig windje dat naarmate de tocht vorderde kouder en kouder werd.
594 hoogtemeters voor 50,5 km, gem. hartslag 154: geen dosering...gewoon schitterend en onbeperkt spelen

Veel fun beleefd, stevig windje dat naarmate de tocht vorderde kouder en kouder werd.
594 hoogtemeters voor 50,5 km, gem. hartslag 154: geen dosering...gewoon schitterend en onbeperkt spelen