27/01/07 Jabbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Opnieuw in de morgen moeten rijden met ditmaal als bestemming Jabbeke. Samen met de forum-TGV vertrokken, maar bij de eerste offroadstrook voelde ik al dat ik niet goed zat en dat ik er ook niet aan moest denken om nog een tijdje in het wiel te blijven hangen.

Het eerste deel van de tocht was voor de streek gerust zwaar te noemen. De eerste strook was al meteen van het kaliber duwen en blijven stampen om recht te blijven. Daarna volgde een bijzonder gevarieerd parcours: enkele weide- en velddoorsteken, wat bos en boerenslagen en zelfs enkele technische stukjes die sommigen oversloegen! Memorabel was zeker dat ploeterstuk achter de weide met de paletten. Gewoonweg ondoenbaar voor 99% van de bikers, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Na de eerste bevoorrading begon de conditie weer wat te verbeteren en ook het parcours werd ietsje lichter. De zware stroken waren niet meer zo frequent aanwezig - wellicht tot jolijt van velen -, maar toch bleef variatie troef. De grote tocht kende nog verschillende singletracks in bossen, waaronder een bij Zevenkerken, wellicht de enige tocht die hierin mag. Ondertussen ook nog eens in bewondering gestaan voor Tillegem kasteel en bos, blijft altijd een aangenaam zicht tijdens de tocht. Net voor de tweede bevoorrading mochten we nog als jonge veulens door het manegeplein dartelen :bounce: . Mocht gerust nog veel langer geduurd hebben [-o< , maar mocht mss niet van de eigenaar?

Ook het derde deel bleef heel gevarieerd en aangenaam om rijden. Een zeer goede organisatie =D> =D> . Bepijling op een schoonheidsfoutje in het begin na quasi perfect, bevoorrading OK, bikewash niet gebruikt want te druk en ik sta niet graag lang in de koude. De uiterste smakelijke pizza was eens verademing na al die 'stuten met gekapt' en een binnenband is ook altijd mooi meegenomen. Verder nog een aangename après met heel wat forumbikers :-D .
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

HanZi wrote:Oei ,foutje,met zes.Lichterveldenaartje vergeten #-o #-o
Mijn bijdrage tot de forumtrein was dan ook héééééééél beperkt te noemen.

@ VTT'tje, veel beterschap hé.
Ervine
Mountainbiker

Post by Ervine »

het parcour =D> =D> =D>
organiesatie (bevoorrading) =D> =D> =D>
den aprés #-o #-o
wat mij betreft tot volgend jaar =D> =D> =D>
proficiat aan allen die deze tt gereden heeft =D> =D> =D>
aan allen een goe weekend :wink:
G-Unit
Mountainbiker

Post by G-Unit »

Had ook de fout gemaakt van in het begin min beste pijlen te verschieten, maar niet afgegeven en toch de 52 volmaakt,al was het tijdens de laatste 10 km langzaam sterven :-? Maar na nen lekkere pizza ging het al terug vele beter.
Mij toch ferm gejeund en het zonnetje deed erg veel deugd.
bleken (wacky racer)
Mountainbiker

Post by bleken (wacky racer) »

ook de 52 gedaan
voel bijna mn benen niet meer ;) toch mooie tocht, veel afwisseling, mooie technische stukjes
we waren met een 11 tal wacky racers aanwezig ;)
waaronder er 1 net voorbij de 2de bevoorrading zn ketting doorbrak :(
goeie bevoorrading en bepijling was uitermate zichtbaar [-o<
afspuitstand was ook ok, heb zo lang niet moeten wachten
de douches mochten een tikje warmer ;)
toch een mooie dag gehad, zeer aangenaam weer,
en een zalig stukje pizza op het einde (smaakte zo he na die rit ;)
en daar bovenop nog eens een verrassing ;)

tot volgend jaar !
B@rt
Mountainbiker

Post by B@rt »

toffe toer gereden deze morgen(28km) er zaten vettige stukjes tussen die al dan niet berijdbaar waren, iemand uit de gracht geholpen die tot aan zijn hoofd in het water lag, da was net na dat heelvettigonberijdbaar stuk, wel jammer dat diene gast nog zover moest rijden tot op de grote baan ( was wel beter zo bleef hij warm draaien.
=D> =D> =D> voor de organisatie, schitterend parcour, veel offroad ik heb mij geamuseerd en dat is het belangrijkste.
mightimax
Mountainbiker

Post by mightimax »

vanmorge om 8,30 vertrokken samen met mijn broertje rijdt diene jongen wel nie plat na 14km zeker, geen probleem nieuwen band derin en weer verder, zijn we nog geen 5 km verder rijdt die jongen wel weer plat zeker, deze keer bleek dat zijn buitenband nogal een groot gat vertoonde de binnenband in het geschenkje was dus heel welkom :lol:

en uit noodzaak 28km moeten doen, vond et wel een spijtig zaak want ik keek der nogal naar uit om dartel veulen te spelen :bounce:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Vandaag samen met Kommil Foo op baan voor dezen tocht... Petanker ook tegengekomen aan de start, net zoals de rest van de Forumtrein.
Mooie tocht!
Sommige stroken redelijk drassig en lastig. Net als Hanzi het stuk na de paletten te voet gedaan om krachten te sparen #-o
Daarna alle stukken kunnen op de bike doen, terwijl ik er toch wel veeeeeel te voet heb zien gaan.
Hier en daar eens de gashendel opengezet op de schone offroad stukken met als gevolg dat Kommil de rol moest lossen... Hier en daar effen gewacht en op een 12 tal kilometer van den arrivée dan mijn gang gegaan en mij in het wiel gezet van een duidelijk meer ervaren baanrenner... Op de baan moest ik stoempen om bij te blijven en in de offroadstukken kon ik heel makkelijk in het wiel blijven...

Trouwens, was dat den Cowboy die ik gezien heb in die zand(water)bak waar hij ging over springen? Of nie? :lol: :lol:

Na de tocht de bike niet afgespoten want veel te veel volk veel te dicht op elkaar (was het enige minpunt).
Na de douches nog het heerlijke stuk pizza gegeten, was inderdaad ne keer wat anders dan al die "stuten met gekapt". Nog ne Leffe of twee en dan naar huis...

Den bike is ondertussen al klaar voor de volgende rit... :wink:
malfieboy
Mountainbiker

Post by malfieboy »

Den dezen was ook uit zijn bed geraakt om naar Jabbeke te komen uit het verre zuid-west-vlaanderen. Zij het dan wel iets later dan normaal, gezien ik ne copain meehad die het niet zag zitten om heel vroeg op te staan.
Rond 9u30 dan vertrokken, voor wat de 28 of 38 km ging worden (we zouden onderweg beslissen, naargelang mijne copain zich goed voelde of niet, hij had reeds lang niet gereden)
Uiteindelijk was de tocht van begin tot einde gewoon genieten, man man, waren me dat zo even een indrukwekkend aantal "eenmalige doorgangen" die we voor de wielen geschoven kregen!! En als je op bepaalde stukken tot aan je naaf in de modder zit, dan kan je met het hand op het hart zeggen dat het wel een zwaar tochtje was. Uiteindelijk toch nog de 38 gedaan (mijne copain voelde zich nog goed) en opt einde de Kommil Foo nog tegengekomen die de 52 aant rijden was. Even doorgegeven en al gauw was Kommil alsook mijne maat op een achterstandje gezet. Dat veranderde algauw weer, aangezien ik moest wachten op mijn copain, waarvan zijn licht uitgegaan was de laatste 5 km.
Uiteindelijk kwam dan toch de sporthal in zicht en zat de mooie maar lastige tocht erop! De bike afgespoten (ja er stond veel volk) en ondertussen door een madameke die daar stond bijna volledig gedoesjt geweest, die stond echt alle kanten uit te spuiten, en tbeste was dat ze het niet eens door had #-o #-o #-o
Daarna de sporthal binnen, want ik had wel zin in een stukje pizza. In de sporthal onthaald op applaus door de forumtafel (ik heb geen idee waarom, do you like me so much? 8) :lol: :lol: :lol: Nog enen gedronken en wa bijgepraat en dan moe maar tevreden terug huiswaarts gekeerd!

Dit is een tochtje dat ik volgend jaar zeker opnieuw zal doen, nogmaals een pluim voor de organisatie!
Een punt van kritiek (zij het niet op de organisatie): het is me vandaag weer eens opgevallen hoeveel mensen er rondrijden ZONDER HELM!! En het zijn dan nog meestal zij die je met allerlei halsbrekende toeren proberen in te halen op een goedlopende strook (en je haalt ze dan net zo gemakkelijk terug in op de volgende technische strook 8) :P :P )

Greetz en tot de volgende
Federico
Mountainbiker

Post by Federico »

Straf, heel straf dienen poldergrond... :-D Da plakt beter dan sommige lijm :-D

Heb er vele zien doodgaan, misschien omdat ik daar ook aan het tjolen was :lol:

Maar twas goed en twas fun. =D> =D> En dat blijft ons bij ....
Post Reply