Q-rings
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Eerste TT gedaan met Q-Rings met E-type derr. Kettingbreuk gehad. Ook de eerste keer trouwens. Het grote blad is niet het probleem maar het middenblad. De tanden duwen tegen de onderkant vd beugel. Ik heb het middenblad terug vervangen door een klassiek rond van 32. Volgens de mannen van Shimano die daar waren met hun XTR test bikes. is dat de enige oplossing met een e-type. De ovale blokjes moet je wel omdraaien.
Het rijden zelf was zeer goed. Meestal rij ik in Bierbeek en omgeving veel op mijn middenblad. Vandaag op één klim na alles op groot blad. Acceleratie, recuperatie en klimmen gaan veel beter.
Het rijden zelf was zeer goed. Meestal rij ik in Bierbeek en omgeving veel op mijn middenblad. Vandaag op één klim na alles op groot blad. Acceleratie, recuperatie en klimmen gaan veel beter.
Eerste TT gedaan met Q-Rings met E-type derr. Kettingbreuk gehad. Ook de eerste keer trouwens. Het grote blad is niet het probleem maar het middenblad. De tanden duwen tegen de onderkant vd beugel. Ik heb het middenblad terug vervangen door een klassiek rond van 32. Volgens de mannen van Shimano die daar waren met hun XTR test bikes. is dat de enige oplossing met een e-type. De ovale blokjes moet je wel omdraaien.
Re: Q-rings
Dingeske wrote:Heb ze vorige week op XT crank gemonteerd en ze kraken verschrikkelijk! Heb de bouten goed ingevet en aangedraaid.
Overweeg om ze er terug af te gooien.
Ge moet wel zien hoe ge ze hebt gemonteerd he ,de mijn zijn in positie 2 gemonteerd
Q-rings
Vraagje aan diegene die ondertussen met Q-rings rijden; hoeveel hoger dien je je versnelling te plaatsen, is dat 'n paar mm of spreken we al vlug van 10mm of nog meer ?? Ik ben van plan de set 23/33/45 te plaatsen, die past op de XTR 2006 cranks.....Nu is het grootste tandwiel dus 'n 44.
Alvast merci he,
Joybiker
Alvast merci he,
Joybiker
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Heeft er iemand tijden. Vaak vind je een nieuw product beter, maar als ik het hier lees scheelt het veel.
Is er niet iemand die op basis van een paar ritten een verschil kan aangeven liefst op de weg.
CSC rijd er toch mee en als je ze bij de profs ziet is het voornamelijk bij tijdritten, dat lijkt me ook veel te schelen
Is er niet iemand die op basis van een paar ritten een verschil kan aangeven liefst op de weg.
CSC rijd er toch mee en als je ze bij de profs ziet is het voornamelijk bij tijdritten, dat lijkt me ook veel te schelen
CSC reed (ondertussen niet meer) met O'symetric, das nog iets anders.wasbeer2006 wrote:Heeft er iemand tijden. Vaak vind je een nieuw product beter, maar als ik het hier lees scheelt het veel.