Oude spoorweg Passendale

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Motorgirl74
Mountainbiker

Oude spoorweg Passendale

Post by Motorgirl74 »

Zopas thuisgekomen van een toffe rit. Normaal volg ik het parcours van BLOSO die begint in Beselare. Daar zit op een bepaald moment een klein stukje in van de oude spoorweg in Passendale. Maar als je een beetje zoekt loopt die in feite nog een eindje aan weerskanten door. Dat zijn eigenlijk de tofste stukken. Als je de kant van de sportwinkel Sport'o'rama kiest ligt er naast die winkel een klein mtb-parcourtje. Het is niet groot maar wel fun. Pas op want soms crossen er kindjes op en als je juist volle petrol van de steile afdaling komt is dat niet ideaal.
H-rock
Mountainbiker
Location: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Post by H-rock »

Pff, zwijg me van dat stuk. Helemaal overgroeit met distels en doornen. Das ook de enige plek in heel België die er nog nat bijlag tijdens die warme dagen van de voorbije 2 weken.
En de bloso-route van Beselare, die pijltjes trekken op niets, ze hangen er wel maar ze hangen op de meest onmogelijke plaatsen. Tis juist gelijk fietszoektocht. K woon er praktisch naast en kende hem redelijk goed toen hij nog niet officieel was maar ben er toch in geslaagd om 2 keer serieus verkeerd te rijden op de uitgepijlde route.
Motogirl, je was toevallig vorige week vrijdag niet op toer in Beselare?
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

@ Motogirl74

Is dat het stukje, als je van Passendale richting Moorslede rijdt, aan je linker kant?

Thx

Tambar
Motorgirl74
Mountainbiker

repliek

Post by Motorgirl74 »

Ja, ik weet het, als je hem helemaal uitrijdt is er hier en daar een pijlke weg, maar dat heb je overal. (vb:Ruiselede is gewoon om zot van te worden.) Die smalle paadjes tussen het onkruid vind ik juist de max. Plassen ben ik jammer genoeg niet tegen gekomen behalve dan van diene sproeier, en ik kan er overal goed door(misschien ben je wa breder dan mij, kan ook.....) Ik denk dat je me niet begrepen hebt. Ik zei dat dat stuk (Aan de rechter kant inslaan, naast Sport'o'rama, als je van Moorslede naar Passendale gaat, maar je moet wat zoeken) juist toffer is en het behoort niet tot BLOSO route dus kunnen er geen pijlkes staan #-o . Yip, twas ekik waarschijnlijk die daar vrijdag zat rond te crossen met nog nen kater van de vorige dag in m'n kop :drunk: .
H-rock
Mountainbiker

Post by H-rock »

T was er inderdaad aan te zien dat je met een kater rondreed. Ben je 2 keer tegengekomen op hetzelfde stukje. (Denk dat je verkeerd gereden bent in Geluveld, juist voor een afdalingske op kiezeltjes). Ik was wel met de wagen.
En dat stukje naast de Sport 'o'rama wordt altijd opgenomen in de toertochten van Beselare en Moorslede, idd nog leuk... En volgens mij geeft dat uit op nog een stuk tussen Moorslede en Roeselare (kan zijn dak verkeerd ben), niet?
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Op dat terreintje naast Sport O Rama is er ook een klein venijnig scherp bergopke tussen het hoger gelegen deel en het lagere deel, meestal geraak je daar niet op, maar toch wel eens fun om te proberen en als erop niet gaat, er eens af te vlammen.
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Het parkoer van Zonnebeke of MTB route MAURICE BOURGOIS. Als ik vertrek, zeg ik altijd tegen mijn vrouw, "Ik ben naar Maurice". Zij weet dan altijd waarik naartoe ben :lol: :lol: .
Eigenlijk is dit mijn vast trainingsparkoer in de week. Meestal rij ik route de woensdagavond. Die spoorwegroute (vooral de eerste twee stukken) zijn de slechtste stukken. Vooral na regen. De Gemeente Zonnebeke zou er eens werk moeten van maken om die stukken deftig aan te leggen.
Om het lange stuk asfalt te vermijden, sla ik bij het uitkomen aan cafe De Meerlaer, links af ipv rechts. Ik rij dan terug een paar eerder gereden stukken in tegengestelde richting tot aan de doelbossen. Ik rij dan door de Doelbossen (is eigenlijk verboden voor fietsers) waarna ik terug inpik op de route. Zo heb ik altijd een 40 km of 1u30 à 1u45 training. Als ik nog tijd over heb (vooral tijdens de zomer) rij ik nog lus van de MTB route van Ieper bij. Zo kom ik aan een 60 km.
Trouwens ik woon in Geluveld.
H-rock
Mountainbiker

Post by H-rock »

@ the race-face

uit Geluveld, ben dan uw dorpsbuur. Ben uit Zandvoorde maar heb 12 jaar in Geluveld gewoont. Moeten es afspreken om een toerke te rijden :wink: .
Bertinus
Mountainbiker

Post by Bertinus »

The Raceface wrote:Het parkoer van Zonnebeke of MTB route MAURICE BOURGOIS. Als ik vertrek, zeg ik altijd tegen mijn vrouw, "Ik ben naar Maurice". Zij weet dan altijd waarik naartoe ben :lol: :lol: .
Eigenlijk is dit mijn vast trainingsparkoer in de week. Meestal rij ik route de woensdagavond. Die spoorwegroute (vooral de eerste twee stukken) zijn de slechtste stukken. Vooral na regen. De Gemeente Zonnebeke zou er eens werk moeten van maken om die stukken deftig aan te leggen.
Om het lange stuk asfalt te vermijden, sla ik bij het uitkomen aan cafe De Meerlaer, links af ipv rechts. Ik rij dan terug een paar eerder gereden stukken in tegengestelde richting tot aan de doelbossen. Ik rij dan door de Doelbossen (is eigenlijk verboden voor fietsers) waarna ik terug inpik op de route. Zo heb ik altijd een 40 km of 1u30 à 1u45 training. Als ik nog tijd over heb (vooral tijdens de zomer) rij ik nog lus van de MTB route van Ieper bij. Zo kom ik aan een 60 km.
Trouwens ik woon in Geluveld.
Vorige week reed ik de blauwe en rode zone van de Bloso-route Zonnebeke maar opeens was ik het spoor bijster voor de blauwe route.

Als je de rode route rijdt, heb je daar opeens een splitsing met de blauwe. Aan de baan van Beselare waar je linksweg de rode route en rechtsweg (en meteen baan over), de blauwe route volgt. Daarna sla je linksaf en rij je rechtdoor en heb je een stuk afdaling met veel stenen. Is een recht stuk maar waar je daar links mee kan draaien. Ik moest me concentreren op de weg (veel keien - en kon dus nie echt kijken naar volgend plakkaatje) en draaide links mee. Maar als ik boven kwam dan vond ik nergens nog een blauw bordje.

Kan iemand me helpen waar ik juist verkeerd gereden ben. Moet je ergens bij die afdaling rechts weg ofzo?
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Hoi,

Wat een laat antwoord, maar bij de afdaling moet je rechts weg, doe je ook een beklimming en kom je uit op de weg Beselare-Moorslede waar je vervolgens terug links moet ...

Heb de volledige route dan ook vandaag nog maar voor de eerste keer gereden ook ...
Post Reply