Vermageren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik ben ook aan't vermageren :-) Begonnen 2 januari en voorlopig is er 1,5 kg af.
Ik ben ook terug vrij intensief begonnen met fietsen, 90% D1 (128-145)
Ik let goed op mijn voeding, donker brood,mager vlees,pasta, rijst, vis, groenen, fruit, ....
Ik had wel gehoopt dat de kg's er iets sneller zouden afvliegen maar ik blijf volhouden. Voorlopig gaat het redelijk goed want het gezonde eten bevalt me wel eigenlijk.
Ik heb wel bedenkingen bij bepaalde producten die ik eet tussendoor.
bv; Sultana koekjes, zijn deze gezond om tussendoor te eten? Ik weet dat fruit het beste is maar af en toe moet er toch eens iets anders in.
peperkoek? veel koolhydraten maar wordt ge er dik van?
Tonijn? eet ik nu bij men pasta's maar ik dacht dat witte vis beter was?
Verder zou ik graag enkele recepten krijgen want ik heb niet zo veel inspiratie meer.

past en rijst recepten zijn zeer welkom alsook enkele gezonde en vooral lekkere drankjes.
Ik drink nu 1 tot 1,5l water per dag en dan nog wat troebel appelsap en af en toe een AA drink.
nog tips zijn zeer welkom maar het moet realistich blijven, ik wil niet dieten maar gezond eten.

alvast bedankt
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Kijk es op volgend topic. Meer dan 40 paginas over wat te doen om te vermageren.

http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... &start=430
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

@SPECI : dat komt later. eerst moet je je vetreservers opgebruiken, daarna begint de opbouw van het lichaam weer en dan gaat het metabolisme op volle toeren draaien.
bekijk afvallen NOOIT op korte termijn. dat worden problemen.

blijf volhouden, vanaf week 4 begint het metabolisme al wat hoger te draaien, tussen week 6 en 8 begin je duidelijkere resultaten te zien.
ook gaat je lichaam enerzijds veel wetten enz verbranden en afvallen, en anderziujds word de spieraanmaak bevorderd.
1kg vet is een hoop, 1 kg spieren zie je vrijwel niet. dus als je na maanden in verhouding niet echt veel bent afgevallen, niet wanhopen want 9/10 heeft de spiermassa terreinwinst gemaakt en het gewicht wat gecompenseerd.

ook ga je tussen week 4 en 8 al meer automatisch naar gezonder eten nemen, zonder dat je erbij stilstaat...het word beetje bij beetje een gewoonte.

voor degegen die willen afvallen en toch hun alledaagse voeding willen behouden :
NIET meer snoepen, en alle limonades (cola, fanta enz nez) bannen.
gewoon hierdoor al kan je 3 tot 7 a 8 kg afvallen (naargelang de hoeveelheid overgewicht je hebt)
gonewild
Mountainbiker

Post by gonewild »

Mijn topic, mtb of recreant handelt een beetje over hetzelfde.

2 jaar terug heb ik zo'n beetje schoon schip gemaakt, woog toen 110 kg.

In één jaar tij ben ik toen 12 à 13 kg vermagerd.

Ban dan ongeveer één jaar een beetje hetzelfde gebleven.

Door nu wat intensiever bezig te zijn met fietsen en mtb hoop ik de rest eraf te krijgen.
gonewild
Mountainbiker

Post by gonewild »

Mijn topic, mtb of recreant handelt een beetje over hetzelfde.

2 jaar terug heb ik zo'n beetje schoon schip gemaakt, woog toen 110 kg.

In één jaar tij ben ik toen 12 à 13 kg vermagerd.

Ban dan ongeveer één jaar een beetje hetzelfde gebleven.

Door nu wat intensiever bezig te zijn met fietsen en mtb hoop ik de rest eraf te krijgen.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Waar ik vooral de fou mee inga is het volgende.

Ik heb deze zomer op de mountainbike 8-10 uur per week gereden met ongeveer gem tussen de 28-32km/h (op de weg)

Ik wilde ook een paar kilo kwijt en mijn vetpercentage 3% omlaag brangen. Ik had toen 13% vet.

Vervolgens at ik vrij weinig tijdens de lange duurtraining in het weekend van 4 a 5uur ik kwam dan thuis en kreeg een vreselijke honger aanval en at met helemaal suf.

Mijn tip! kijk uit dat je jezelf niet uithongerd! en eet ook tijdens het fietsen het meeste verbrand je erna. ook een korte zeer hoge intensiteit training werkt goed, hiervan krijg jew grotere spieren die meer calorien gebruiken ook overdag en 's nachts
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Sunn xtreme wrote:dat noemen ze een vet-training. is een methode uit de oude doos, die vooral de broers De Vlaminck toepasten.
vooral bij hun looptrainingen smorgens tussen 5.30 en 6.30u.

al moet je dan na zo een vettraining wel opletten en zien wat je eet. anders ga je onherroepelijk stapelen.
verder is dit soort trainingen, NIET aangewezen bij mensen die niet goed getraind zijn, snel appelflauwtes hebben, lichte vorm diabetes of aankomend, ....

de doowinterde wielrenner past ze maar af en toe toe, omdat dit niet altijd zonder risico is. en eer je dit doet, moet je voordien je lichaam al is regelmatig gewoon maken van smorgens met weinig toe te komen.
stel u maar is voor dat je een oplawaai krijgt met lege maag en je bent nog een stuk van huis.... dat blijft de ganse dag hangen, en dat kan niet de bedoeling zijn.

eigenlijk is het veel bneter, om bv s'morgens een banaan, en versgeperst appelsiensap met 1 cirtroen naar binnen te werken.
of nog beter banaan, en een roze pompelmoes opeten. en een glas water.

bied enkele voordelen : je hebt geen honger, je gaat geen oplawaai krijgen onderweg, en de zuren uit de pompelmoes bevorderen de spijsvertering, remmen de honger en verbranden in hogere mate de vetten.

dat uitzuiveren op deze manier is een utopie.
werd door enkelen verzonnen en de wereld ingestuurd. zo was de 2 dagen nuchter trainen 'uitzuiveringstechniek' (vasten) bij hun erg in gebruik. intussen is gelukkig gebleken dat dit pure larie is.
Dat nuchter fietsen is maar een kwestie van gewoonte hoor, dat is niets speciaal als je het gewoon bent. Ik rij iedere morgen een uur op de fiets op nuchtere maag (naar het werk). En het eerste hongergevoel of appelflauwte moet ik nog tegenkomen na 2 jaar.
En dat vasten zuiverend werk is wel degelijk zo weet ik uit ondervinding.
En moeilijk is dat ook weer niet. De eerste 2 dagen heb je honger ja, zoals iemand die een dag niet gegeten heeft. Ongeveer de derde dag ben je zo misselijk dat je niet meer weet waar je het hebt. Dat zijn de giftstoffen die zich uit je lichaam aan het werken zijn (en die er anders vrolijk blijven inzitten), een soort ontwenningsverschijnselen dus.
Maar daarna is dat over en word je dag na dag higher. Na een tiental dagen moet je dan je echt al verplichten om terug beginnen te eten.
Dan zweef je wel een tijdje.
Of het gezond is is weer iets anders, maar niet ongezonder dan jaar in jaar uit troep binnenspelen neem ik aan.
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

zie verder #-o
Last edited by Palmo on Wed 24 Jan 2007 13:52, edited 1 time in total.
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

Palmo wrote:Ben nu sinds de week voor Kerst bezig en er is reeds 3.5 kg af. Hoe ?
Het gaat hem dus om de Kcal !

* geen boter meer
* geen suiker meer (vroeger dronk ik veel koffie en dan telkens ook suiker)
* frisdranken : allemaal light
* koffie, water, spa kan geen kwaad
* ook allerhande eten voor op de boterham : ligth !
* uit eten gaan : er toch wat op letten niet te vettige zaken te eten.
* als ik thuis eet, vooral s'avonds bij het warm eten: niet te veel vlees meer (+/- 150gr) en zeker niet meer eten tot ik niet meer kon, zoals voorheen.
* als je eten koopt, vooral kijken op de Kcal per 100gr
* het ergste: italiaans (spaghetti, macaroni, pizza's ed) allemaal dikmakers en het is zo lekker. Dus ook hier werken met mate
* 2x per week vis ipv altijd vlees

Ik moet zeggen: voel me nu al een stuk beter, als je dan ook nog in acht neemt dat ik de laatste weken niet meer gaan mtb'en ben en dan ook nog de eindejaarsfeesten, denk ik dat ik toch goed op weg ben.

Ben 172 cm en nu 74.5 kg en kom van 78 kg.
Ik wil naar de 70 kg maar met 72kg ben ik ook content.
Ik zal der geraken !
:evil:
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Palmo wrote:
Palmo wrote:Ben nu sinds de week voor Kerst bezig en er is reeds 3.5 kg af. Hoe ?
Het gaat hem dus om de Kcal !

* geen boter meer
* geen suiker meer (vroeger dronk ik veel koffie en dan telkens ook suiker)
* frisdranken : allemaal light
* koffie, water, spa kan geen kwaad
* ook allerhande eten voor op de boterham : ligth !
* uit eten gaan : er toch wat op letten niet te vettige zaken te eten.
* als ik thuis eet, vooral s'avonds bij het warm eten: niet te veel vlees meer (+/- 150gr) en zeker niet meer eten tot ik niet meer kon, zoals voorheen.
* als je eten koopt, vooral kijken op de Kcal per 100gr
* het ergste: italiaans (spaghetti, macaroni, pizza's ed) allemaal dikmakers en het is zo lekker. Dus ook hier werken met mate
* 2x per week vis ipv altijd vlees

Ik moet zeggen: voel me nu al een stuk beter, als je dan ook nog in acht neemt dat ik de laatste weken niet meer gaan mtb'en ben en dan ook nog de eindejaarsfeesten, denk ik dat ik toch goed op weg ben.

Ben 172 cm en nu 74.5 kg en kom van 78 kg.
Ik wil naar de 70 kg maar met 72kg ben ik ook content.
Ik zal der geraken !
:evil:
Ik eet dit wel allemaal en ik vermager ook hoor. Mijn evolutie van vorig jaar kan je volgen op de topic die ik reeds aanhaalde. Voor mij mag je je eetgewoonte aanassen of dit nodig is is iets anders. Enkel de mate waarin die moet je weten.
Post Reply