21/01/2007 - KLERKEN (Heuveltjes van Erika)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

Weet er iemand hoeveel inschrijvingen er waren?
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

Dubbel gevoel aan deze tocht. Enerzijds best wel goed georganiseerd en veel off-road. anderzijds niet echt een parcours dat ik goed vond.
Het heen en weer rijden door de velden kan voor mij wel, maar een strook of tien zigzaggen is net iets te van het goede te veel;
na de eerste bevoorrading werd het iets beter naar het bos van Houthulst toe. Ik heb vrij veel mensen horen klagen over het te veel aan maïsvelden en weilanden. Dus misschien hier rekening mee houden in de toekomst.
Bike wash Ok (voldoende kranen), bevoorrading Ok (al waren die redbull 'babes' ver te zoeken).
Riding Butcher
Mountainbiker

Post by Riding Butcher »

Eerlijk gezegd had ik er een beetje meer van verwacht, we zijn zo rond 10u45 vertrokken en we waren al het eerste pijltje uit het oog verloren, nu ja zo erg is da ook ni. Het vele klimwerk was wel ok, en van die kasseikes mogen er veel meer zijn in de tt's, heb daar van op kop gewoonweg mijne maat naar huis gefietst( meestal is het andersom)
:oops: :oops: :oops: Ook geen red bullmadammekes meer gezien en op de eerste bevoorrading was er geen muziek meer,...
Met spijt in het hart zal ik er waarschijnlijk volgend jaar niet meer bij zijn.
dlask
Mountainbiker

Post by dlask »

Een lastige tocht, zoveel is zeker. De regenbuien die zaterdagnacht nog es over Klerken zijn getrokken en de harde wind (op de recuperatiestroken op de weg dan nog vaak in het nadeel) deden er nog een schepje bovenop. Op de grote omloop had ik 46, 8 km en ben nergens moeten afstappen. Ook niet op de 'plank-helling', maar daarvoor moest je je toch wel goed lanceren vooraf.
Het was wel een tocht waarbij je goed geconcentreerd naar de pijltjes moest kijken om geen enkele splitsing te missen, en met de zon die er regelmatiig doorkwam was het goed uitkijken geblazen.
En uiteraard is het in Klerken altijd berop hé. Dat is iets dat we hier nog regelmatig horen : Jaarlijks wordt hier ook een wegwedstrijd voor juniores en een criterium voor elite z. contract-renners georganiseerd, waarbij iedere ronde de 'Klerkenberg' twee keer wordt beklommen. Elk jaar horen wij uit verschillende rennersmonden "volgend jaar ga ik ergens anders rijden zulle, 't is hier veel te lastig". Dat zegt dus wel iets over fietsen in Klerken . . .
Master K
Mountainbiker

Post by Master K »

Voor mij was het de eerste kennismaking met de heuveltjes en dit smaakt naar meer. :bounce:

De verschillende lussen in de velden vond ik prima hoewel het er vaak zwaar bij lag. Dat maakt het echter nog meer de moeite. Ik denk dat het er op bepaalde stroken niet zwaarder kon: wind op kop, plakkerige ondergrond, bergop... lekker! :lol: Net voor de 1ste bevoorrading was dit een waar festijn met ook een leuke afdaling door het veld...

Op het einde van de tocht was het nog puffen aangezien de beentjes niet meer echt meewilden. :-k

Bevoorrading was zeker in orde, bepijling kon nog iets beter maar we hebben geen problemen gehad. De bikewash was iets te krap qua plaats maar daar kan de organisatie waarschijnlijk niet omheen vanwege de locatie... 8-[

Volgend jaar komen we zeker terug! Proficiat aan de organisatie =D>
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Proficiat aan Ric.C & Co voor jullie unieke tocht!Door de vele land en weide doortochten een enorm lastige rit (amai wat heb ik afgezien)maar daarvoor doen we het tenslotte ook hé!!Wat die lussen betreft,als het droog ligt zal je het minder erg vinden zeker? En het is nog altijd een VTT é!Erika tot volgend jaar...
°_Joke_°
Mountainbiker

Post by °_Joke_° »

Waar zullen de fotootjes te vinden zijn?

Thx :bounce:
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Van harte bedankt aan de 541 bikers die de wind en regenbuien hebben getrotseerd om Erika's heuveltjes te overwinnen. Nog volop bezig met allerlei zaken die in de rand en de nasleep van zo'n rit nog de kop opsteken. Morgen hopelijk wat tijd voor een deftiger verslagske.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Voila, morgen nog de laatste pijlen weghalen en overal de omheiningen van de weiden terug gaan dicht maken, en dan kunnen we thuis beginnen om alles maar weer es op te bergen.
Met 541 deelnemers aan de inschrijvingstafel op een stormachtige zondagochtend waren we ruimschoots tevreden, waarvoor overigens nogmaals dank aan alle deelnemers.
Ook met de meeste opmerkingen en kritieken kunnen wij het eigenlijk eens zijn. Klerken is en blijft een lastige brok, dat zal nooit anders zijn. Wij hebben geprobeerd om er het maximale off-road-gehalte uit te halen, en als je dan de zaterdagnacht nog een flinke hopeveelheid regen er bovenop krijgt, gecombineerd met zware wind en een heuvelachtig parcours, tja, dan weet je 't wel zeker. Ik heb er (naast de vaak gehoorde uitspraak 'veel te lastig' )verschillende gehoord die nergens voet aan de grond hebben moeten zetten, dus onoverkomelijk kan 't zeker niet geweest zijn.
Toch graag nog een paar algemene bedenkingen :
° Toen ik 's morgens rond 8.45 u in Houthulst-bos nog aan het her-bepijlen was, kreeg ik 2 x telefoon van bikers die na een goeie km (na het uitkomen van de allereerste drassige klimmende weide) al verkeerd gereden waren, en geen pijltjes meer vonden. Ben toen in allerijl terug gekeerd naar Klerken naar de bewuste plaats om te moeten vast stellen dat de twee pijltjes er wel degelijk nog hingen, maar iedereen vrolijk de verkeerde kant opreed. Laaghangende zon zal zeker een rol hebben gespeeld, maar toch : Toen ik uit de wagen was gestapt en de eerste afkomende biker erop wees dat de pijl toch in de andere richting wees dan ie uitreed , antwoordde ie : 'Jamaar, iedereen rijdt toch langs ginder !" Tja, heb dan maar nog een rood lint bij één van die pijlen gehangen en blijkbaar viel die daarna dan toch meer op.
° Onze schepen van sport had zich aan zijn woord gehouden en zo was de bike-wash capacitiet dit jaar verdubbeld (10 kranen i.p.v. 5). Warvoor dank.
° Lowie Puype uit Langemark won de fiets voor de kids, B. Schapman van de MTB-club Beerst werd gehuldigd als eerste wereldkampioen cyclo-cross 2007, in de categorie Extra-Large. Proficiat !
° Al bij al voor ons een geslaagde editie, die wegens de zaterdagse nachtstorm, nog extra-nachtwerk heeft opgeleverd en er van slapen totaal niks in huis gekomen. De ganse nacht overal op weg geweest om bepijling, splitsingen, parcours, aanduiding zones, e.d. te gaan checken en opnieuw te gaan plaatsen en bevestigen in een storm om u tegen te zeggen, die het hevigst woedde tussen 3 uur en 7 uur 's morgens (vaak moesten we vechten tegen de deuren van de camionette om ze open te krijgen ! ). Zondagavond tegen 20 uur dan ook, heel moe maar tevreden , eindelijk de bedstee opgezocht.
Volgend weekend (wegens 2 dagen dienst op W.K. Hooglede) geen MTB voor mij, maar het weekend erna zijn we terug van de partij ! Amen.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

O ja, en dan nog dit i.v.m. bos van Houthulst : Nadat wij vorig jaar een proces aan onze broek hebben gehad van de boswachter (en heel vriendelijk en beleefd hebben moeten spreken omdat ie geen schadeclaim ging indienen) hebben wij ons dit jaar netjes aan de toegestane paden gehouden. En dit is idd weinig spectaculair, maar wel volledig reglementair. Wij haddeen ook véééél liever weer een singletrackske uitgezet in het bos hoor (wat onmiddellijk werd geweigerd), maar dan denk ik dat dit meteen het faillissement van ons bescheiden clubje ging betekenen. Zo zit de situatie i.v.m. Houthulst-bos ineen.
Post Reply