Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
madrista666
- Mountainbiker
ben samen met mijn 2 oudste zoontjes ook geweest, we hebben nog een babbelke gedaan.aresius wrote:Ik ben er zaterdagmorgen geweest met mijn neefje en toen was er iemand met een kettingzaag. die kerel zag ons sukkelen over een boomstam en heeft er de zaag in gezet. merci kerel (nu alle andere nogdaelman wrote:Vandaag nog eens gereden. Moddergehalte viel goed mee op enkele plaatsen na. Spijtig van de vele bomen die recht op de singletrackeskes zijn gevallen.)
voor de rest vond mijn neefje het enorm plezant om 2x de groene te rijden hij was wel uitgeput.
Bij het inladen van de fietsen is er iemand van de camping Floreal met een witte mercedes bestelwagen over het voorwiel van mijn neefje gereden. ipv dat die persoon even stopte om zich te verontschuldigen reed die gewoon door. Het zal dus waarschijnlijk expres geweest zijn. Het wiel staat helemaal krom.
Da is wel serieus kl*te wat diene gast daar heeft gedaan.
- aresius
- Mountainbiker
ha de Willy, inderdaad was een gezellig babbeltje, (wat zo'n mtb.be broek allemaal niet teweeg brengt he). hebben je zoontjes zich goed geamuseerd in de put??Willy D wrote:ben samen met mijn 2 oudste zoontjes ook geweest, we hebben nog een babbelke gedaan.
Da is wel serieus kl*te wat diene gast daar heeft gedaan.
misschien tot nog eens want wij bollen daar regelmatig rond, het is daar altijd goed te rijden zeker als het nogal vettig ligt overal
Het is inderdaad een spijtige zaak maar heb nog tussen het rommelgerief een voorwiel op overschot. de fiets van mijn neef is een ultra beginners bike een stalen gazelle met cantilevers van de jaren stilletjes. het is niet echt een financiële ramp maar zeker niet plezant.
ze hebben de put nie durven inrijden....ze waren trouwens nogal moe...parcours is op dit moment nie bepaald een lachertje voor zo'n jonge gasten: al die omgevallen bomen overklauteren, diepe plassen, modderstroken.aresius wrote:ha de Willy, inderdaad was een gezellig babbeltje, (wat zo'n mtb.be broek allemaal niet teweeg brengt he). hebben je zoontjes zich goed geamuseerd in de put??Willy D wrote:ben samen met mijn 2 oudste zoontjes ook geweest, we hebben nog een babbelke gedaan.
Da is wel serieus kl*te wat diene gast daar heeft gedaan.![]()
Wat me opviel: het ganse bos wordt thans geplunderd door streekbewoners die alle omgevallen bomen en afgerukte takken aan het verzagen zijn en hiervoor uiteraard met hun 4x4's het parcours aan frennen rijden
lange tijd geleden dat ik hier nog eens geweest ben. het parcours is wel wat veranderd tov een paar jaar geleden. er zijn vele zij-singletrackjes ontstaan om omgevallen bomen te ontwijken. mannen, zaag die bomen eens door, want zo krijgde problemen met de groen en binnenkort loopt BLOSO Herentals alleen nog maar over de brede bosdreven.
nog een frappant feit: vlak na oversteken van de spoorweg op de rode lus heeft er ne flauwe plezante een paar nutteloze 'objecten' voor zijn huis op het voetpad geplaatst, waardoor da je even moet afstappen of op de baan moet gaan rijden. te veel bikers voor zijn deur? onwettelijk en marginaal!
beeld ik me het in of is het parcours daadwerkelijk aanzienlijk minder 'snel' geworden tov twee-drie jaar gereden? veel blootliggende boomwortels, oneffenheden en putten houden het gemiddelde betrekkelijk laag. erosie eist zijn tol ...
nog een frappant feit: vlak na oversteken van de spoorweg op de rode lus heeft er ne flauwe plezante een paar nutteloze 'objecten' voor zijn huis op het voetpad geplaatst, waardoor da je even moet afstappen of op de baan moet gaan rijden. te veel bikers voor zijn deur? onwettelijk en marginaal!
beeld ik me het in of is het parcours daadwerkelijk aanzienlijk minder 'snel' geworden tov twee-drie jaar gereden? veel blootliggende boomwortels, oneffenheden en putten houden het gemiddelde betrekkelijk laag. erosie eist zijn tol ...
Ik kan dat wel begrijpen hoor. Je zegt zelf dat het een voetpad is. Vele bikers rijden/vlammen hier gewoon over het voetpad in plaats van aan de andere kant van de weg het fietspad te nemen zoals ze zouden moeten. Maar ja, dan moeten ze de baan oversteken en dus vertragen of stoppen.
Moet niet leuk zijn voor die mensen die daar wonen dat ze elke keer goed uit hun doppen moeten kijken als ze hun deur buiten komen want ze zouden wel eens omver gekegeld kunnen worden door bikers.
Dus, steek daar gewoon over en neem het fietspad, het is een kleine moeite en dan krijgen we geen slechte naam.
Gary Visser wrote:nog een frappant feit: vlak na oversteken van de spoorweg op de rode lus heeft er ne flauwe plezante een paar nutteloze 'objecten' voor zijn huis op het voetpad geplaatst, waardoor da je even moet afstappen of op de baan moet gaan rijden. te veel bikers voor zijn deur? onwettelijk en marginaal!![]()
Ik kan dat wel begrijpen hoor. Je zegt zelf dat het een voetpad is. Vele bikers rijden/vlammen hier gewoon over het voetpad in plaats van aan de andere kant van de weg het fietspad te nemen zoals ze zouden moeten. Maar ja, dan moeten ze de baan oversteken en dus vertragen of stoppen.
Moet niet leuk zijn voor die mensen die daar wonen dat ze elke keer goed uit hun doppen moeten kijken als ze hun deur buiten komen want ze zouden wel eens omver gekegeld kunnen worden door bikers.
Dus, steek daar gewoon over en neem het fietspad, het is een kleine moeite en dan krijgen we geen slechte naam.
Kvind het een typisch voorbeeld van ons 'verdraagzaam Vlaanderen' maar soit ...
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
vandaag gaan biken in kasterlee, wel alleen de groene lus gedaan.
modderig,moderig niet normaal en teveel dat het niet meer plezant is (naar mijn mening).
hopenlijk word het rap droger zodat het parkoer er terug beter bij gaat liggen .
verschoot er van hoe gehavend het er is door de storm
modderig,moderig niet normaal en teveel dat het niet meer plezant is (naar mijn mening).
hopenlijk word het rap droger zodat het parkoer er terug beter bij gaat liggen .
verschoot er van hoe gehavend het er is door de storm