21/01/2007 Wevelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
P-rider
Mountainbiker

Post by P-rider »

Vandaag mijn eerste TT gereden in Wevelgem. Had gekozen voor de 25 en ik moet zeggen voor een beginnerke zoals ik was het nu en dan eens serieus afzien op de modderstroken. #-o Voor de rest een heel gevarieerd parcours, voor elk wat wils. Perfect uitgepijld en goei bevoorrading. Ik denk wel dat er veel soep zal over zijn, ze kregen ze gelijk nie verkocht. Tzal aan die meiskes van Red Bull gelegen hebben zeker. :lol:

Ik heb er van genoten en het zal zeker niet de laatste TT zijn.

Zekers tot volgend jaar !
Dekker
Mountainbiker

Post by Dekker »

53km gereden, zwaar, lastig en goed! proficiat!
Vele stroken uit ons parcours van Rekkem geleend, kraaiveld, kasseistrook in frankrijk, preshoekbos, 't is waarschijnlijk om dat dit goed en zeker de moeite waard is!
Ook veel gemeenschappelijk met toekomstige vaste sjouwersroute van provincie, zal ook een mooie route worden!
Wij doen intussen ons best om in Rekkem(slechts 5km van wevelgem) een nog meer gevarieerd parcours aan te bieden, afstand tot 80km.
Tot een volgende gelegenheid!
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Vandaag voor Wevelgem gekozen, louter en alleen omdat het dicht bij huis is.
Want thuis wacht nog enige stormschade op herstelling.
Logisch dus een vroege start, met een overzichtelijk aantal deelnemers. De pijltjes zijn dit iets minder in’t begin. Hier is duidelijk een grappenmaker aan het werk.
Uitweiden over het parcour heeft weinig zin. Temeer in deze tijden “Hoe vettiger, hoe prettiger” een courante spreuk is.
Vooral het technisch stukje in het begin, nabij de autostrade, kon me bekoren.
Alsook talrijke onvoorspelbare en onverwachte passage’s gaven een extra ‘je ne sais quoi’ aan deze tocht. Ik bedoel niet de diepgravende modder bij momenten. Deze was een certitude.
Wevelgem Rocks !!!
fast & furious
Kerstman
Location: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Post by fast & furious »

Deze morgen ook afgezakt naar Wevelgem(met ne kop gelijk ne betonmolen). #-o #-o #-o
Om 10u vertrokken met Black Night voor de 38km(k'was eigenlijk van plan om er 53km te rijden,maar na 100 meter was ik al veranderd van gedacht,en k'had nog geen offroad gereden)
Prachtig weertje in het begin gehad,maar op het einde nog een serieuze
regenvlaag op mij donder gekregen.
T'was een zwaar,maar mooi parkoer(in mijne toestand was alles zwaar!!!)
Het voordeel van zo laat te vertrekken is,ge moet nergens aanschuiven,
en er is bijna geen volk meer op de baan en op de singletracks!
Het nadeel is dat ge uwen wagen nergens meer kwijt geraakt en dat de
offroadstroken helemaal kapotgereden zijn.
Persoonlijk vetrek ik liever vroeger maar vandaag was het wel een uitzondering dat het zo laat was;
Aan de organisatie zou ik zeggen,doe zo verder. =D> =D> =D>
Minpunten zijn er niet,of ik zou moeten beginnen muggeziften.
Volgend jaar ZEEEEEEKERS terug aanwezig,maar dan voor den groten toer en met ne frisse kop!!!!
Na de tweede bevoorrading is Blackie plat gevallen.
Amai,een half uur zitten sukkelen met dienen band en met zijn bommetjes!na enkele bommetjes er doorgejaagd te hebben kwam hij tot
de conclusie dat zijne reserveband ook gattig was.
Dan maar mijne reserveband gegeven maar dienen paste niet omdat het sjepapke nie lang genoeg was,en voor Blackie zat den tt er op.
Dan maar alleen verder gereden aan de laatste 12km en om 13u20 was
ik aan mijn cammionette.
Normaal ben ik MOE maar voldaan,maar nu was ik NIE GOE en half voldaan.
Nog ne korten après gehad(met ne cola) met Blackie en de Furious om dan maar naar huis te rijden en in mijn bedde te kruipen.

tot zaterdag in Jabbeke(met ne frisse kop) de Fast
PS;k'zal zaterdag op den après een beetje meer uitleg geven over Blackie zijn gefoefel met diene binnenband?(t'is om u een krieke mee te lachen) :-D :-D :-D :-D
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

ja als ik ier al die reacties lees, kan ik niet veel meer toevoegen

dus aan de organisatie =D> =D> =D> =D>

zoals ieder jaar I'L BE BACK

gr

THE BEAST
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

:oops: mooie tocht en een goeie bevoorrading de 38 gereden op den teller 42'5 km opzich geen probleem maar als ze zeggen dat er maar 20 m moeilijk te berijden was is toch wat overdreven , langs de Leie en in het veld ik denk Lauwe :^o [-X
Toch kom ik volgende keer terug ,beter of in Kluisbergen rijden waar veel van mijn clubcollega's weeral klaagden !!!!!!!!!

ps en zeer vriendelijke mensen die West -Vlamingen =D> =D>
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

@ Magic 10 => ik kan mij volledig inbeelden dat het inderdaad zaterdagochtend zo was... Maar je moet rekenen dat het zaterdagnacht ook nog immens gegoten heeft. Dit heeft het waarschijnlijk nog wat erger gemaakt...
Het was berijdbaar, maar makkelijk is inderdaad anders...
Langs de leie viel het dan nog mee vond ik :roll:
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Ik vond de strook door die zone aangekondigd met bordje "eerbiedig de natuur" den dooddoener van de rit vooral omdat je dan nog een beetje wou recuperen van de leiestrook.
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Magic 10 wrote::oops: waar veel van mijn clubcollega's weeral klaagden !!!!!!!!!

=D> =D>
Dienen weeral dat ligt dan aan henzelf vrees ik, als mij een tocht niet bevalt keer ik er niet meer terug. Je kent toch het gezegde van dienen ezel en zijnen steen. Er was nochthans toch merkbaar minder volk als dienen topic leest. Volgens sommigen te wijten aan de kritikasters maar ik vrees dat het weer een grotere rol zal gespeeld hebben. Dit even terzijde en off-topic.
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

Zondag 21 januari - Wevelgem: Een heuvelachtige marathonrit van 53 km

Aanwezig: Don Cortisoni (Davy Cortvriendt) - Snellen Eddy (Eddy Truyaert) - Ignacev (Ignace Vandewiele) - Koarle (Karel Verschuere)

Een aantal last minute afzeggingen zorgden voor een beperkte delegatie voor de rit in Wevelgem op een vernieuwd parcours. Snellen Eddy, met nieuwe achterband én belust op revanche na Moerkerke legde er meteen al stevig de pees op en zou er ook voor de rest van de rit de snelheid inhouden. De rest kroop veilig uit de wind achter hem, al was dat voor Cortisoni (93 kilo spieren) en debutant Koarle (112 kilo spieren) geen evidente opdracht.

Het parcours ging richting Frankrijk, waarbij vooral het middenstuk totaal onbekend terrein was en meer dan glooiiend was, met zelfs onze eerste kasseihelling van het jaar. Door deze variatie (bergop, bergaf, langs het water, technisch stukken, baggerstukken ...) blijft Wevelgem één van de toppers (en voor mij samen met Zarren één van de meest onderschatte) ritten, met ook de bevoorradingen die aan walking dinners deden denken.

Ondanks de lastigheid van het parcours kwamen we (ongeveer) samen aan in de tweede bevoorrading, een spetterende finale kon beginnen. Koarle, sterke gedebuteerd, had versnellingsproblemen en moest als eerste afhaken. Ignacev trok aan een lang zwaar stuk aan de Leie, gevolgd door een steile neep fors door, Snellen Eddy volgde vlotjes. Cortisoni, sterk voor de dag komend op een parcours dat niet zijn specialiteit is, moest passen. Daarna werd controlerend uitgereden, maar op basis van hetgeen werd getoond kunnen we besluiten: 1. Snellen Eddy 2. Ignacev 3. Don Cortisoni.
Post Reply