21/01/2007 - KLERKEN (Heuveltjes van Erika)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

@ Grote Plateau, ik heb je blijkbaar net gemist. Na een korte nacht pas om 9.30 vertrokken en je bleek net weg te zijn toen ik in de après toekwam.

Voor mij persoonlijk was dit een zeer aangenaam parcours. Veel weide- en velddoorsteken en vooral van die eerste ben ik gewoonweg zot. :bounce: :bounce: In de kilometers net voor de eerste bevoorrading zat het vol met zulke stroken waar je je kon op uitleven. Daarna meer een gewone tocht langs 'normale' offroadstroken, maar toch steeds regelmatig velden en weiden ('t was nu eenmaal een veldtoertocht, geen wegrit.) Vooral die op het braakliggend bouwland langs klimstrook 5 was gewoonweg zalig. :-D Ik kan me echter wel voorstellen dat niet-liefhebbers van dit soort parcours wel eens zullen gesakkerd hebben. Vooral naar het einde toe toch ook bikers gezien die moedwillig stukken oversloegen. [-X

De bepijling vertoonde wel enkele schoonheidsfoutjes, maar eigenlijk niet in de problemen gekomen daardoor. Bevoorrading was voor mij OK. Geen redbull gezien, gelukkig maar, ik krijg dat vergif toch niet binnen. Door de late start, was de bikewash wel goed te doen (voldoende druk). De douches hadden wel heel erg warm. Kleine opmerking: mss iets beter aanduiden, want velen moesten er naar zoeken. Verder nog een leuke après, ditmaal zonder de vaste forumbikers (allemaal al weg, naar Wevelgem of gewoonweg niet uit hun nest geraakt :wink: ), maar wel met de Chouffes uit Middelkerke, waarvoor dank.

Kortom, voor mij een geslaagde tocht. Het parcours - het belangrijkste - was zeer goed. Alleen vrees ik dat er niet zoveel liefhebbers van dergelijke parcours zijn.
Last edited by Lichterveldenaere on Sun 21 Jan 2007 18:18, edited 1 time in total.
T@D@P-cycler
Mountainbiker

Post by T@D@P-cycler »

kein wok geen redbull babes gezien ?

Maar wel twee uur top ammusement op de mtb met 37 km op de teller..

- zijn er nog mensen die net voor tweede bevoorading in houthulst (aan het containerpark), de linker strook namen...?

ik alleszinds..lollzz :bounce: :bounce: ...zat in tslijk tot terhoogte van mien DrinkPulle #-o
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Zo ook terug van Klerken.

Het parcours lag er vandaag zeer zwaar bij en zeker de stroken door de vele mais velden en daarom vond ik het persoonlijk tot aan de eerste bevoorrrading wat ééntonig :(

Daarna ging het richting Staden , Houthulst en dat vond ik al veel beter maar in het Vrijbos konden jullie er zeker meer uithalen :(

Tot aan de 2 de bevoorrading vond ik het zeer goed, maar daar waren er blijkbaar voordien enkele bikers verkeerd gereden en wij bijna ook maar gelukkig op tijd een bordje gezien dat we naar rechts moeten en naar horen zeggen waren er enkelen rechtdoor gereden .

Moe maar voldaan kwamen we aan op de startplaats.

De bike wash was super, de douches ook maar veel te warm je kon er gewoonweg niet onder blijven alleé ik toch niet #-o

Nadien wat van de apres genoten met Lichterveldenoare en blijkbaar hadden er veel van het forum trein wat te diep in het glas gekeken de avond voordien en zagen ze het blijkbaar niet zitten om uit hun bedje te komen :drunk: :drunk: :drunk:
Nog een negatief puntje de Leffes en de frisdranken mochten toch wat frisser zijn .

Al bij al toch genoten van Klerken en de vele Heuveltjes spijtig genoeg Erica niet tegen gekopmen
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Rond 9 uur in Klerken aangekomen, samen met SuPaH Fly, die gisteren nogal een ferm stuk gespeeld had. :wink:

We vonden een parkeerplaatje en ik keek even naar mijne copain en de kleur van zijn vel was grijs. :drunk: Echt waar. Zo slecht heb ik een (levende) mens nog nooit gezien. #-o #-o #-o

We stappen uit om schoenen en de rest van de kledij aan te trekken en komt daar een stemmetje van de andere kant van den auto: "Geert, ge gelooft het niet, maar ik heb mijn schoenen en mijnen helm nie mee..." ](*,)

Terug ingestapt en back to Lendelede. Daar aangekomen hebben we beslist om gewoon maar een beetje rond de kerk te rijden. Nog nooit SuPaH Fly zo traag weten rijden... Toen we na zo'n 25 km terugkwamen is hij vlug nog een beetje gaan overgeven en ik denk dat hij nu in de zetel ligt met de afstandsbediening...

Klerken, Erika's heuveltjes zullen dus voor volgend jaar zijn. Sorry hoor.
Bouwerke Ed
Mountainbiker

Post by Bouwerke Ed »

Deze morgen,of bijna middag gestart in Klerken.Persoonlijk meer genoten dan gisteren in Moerkerke.Het was een heel leuk parcours.In de eerste helft zaten de meeste hellingen.Prachtig! =D> De vele lussen in de afgereden maisvelden vond ik wat vergezocht.Met minder lussen was het misschien beter en het regenweer van de voorbije dagen hadden het extra zwaar gemaakt!Het was bijna overal berijdbaar ook in de velden,maar o zo lastig! #-o Mijn ketting sloeg telkens over op mijn middenblad en na verloop bij zware stroken wijselijk besloten om kleiner te schakelen.Hakim kan weer de nodige herstellingen doen!De bevoorradingen onderweg waren dik in orde.We hebben de Red-Bull babes niet meer gezien,maar de nodige drank was er wel nog en meer moet dit niet zijn voor ons!We zijn nergens verkeerd gereden wat wil zeggen dat de uitpijling prima was!De afspuitingsinstallatie was ok.Misschien de dranghekkens iets wijder plaatsen om koude douches te vermijden!Inschrijving en bediening in de zaal was heel vlot.De pannekoeken hebben ons gesmaakt!Een dikke proficiat aan de organisatie namens de Brugse Bikers! =D> Als het kan komen we volgende keer terug. :wink:
Mountainbiker

Post by Big One »

deze morgen ook weer eens afgezakt naar Erika's heuveltjes. man man man, wa's da ne zware tocht. 'kweet nie wat ze aldaar doen om mais te kweken maar zo'n plakkerig gedoe. Maar toch is dit ideaal om een serieus diep te gaan wat ik dan ook effectief gedaan heb.
Aan de eerste bevoorrading ben ik dan ook nog eens platgevallen, (1ste maal in drie jaar TT's, wat een hele prestatie is.) Bedankt aan de man met de pomp, anders zat ik er nog met m'n klein pompje.
En volgende week op naar Jabbeke.
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

deze morgen ook weer eens afgezakt naar Erika's heuveltjes. man man man, wa's da ne zware tocht. 'kweet nie wat ze aldaar doen om mais te kweken maar zo'n plakkerig gedoe. Maar toch is dit ideaal om een serieus diep te gaan wat ik dan ook effectief gedaan heb.
Aan de eerste bevoorrading ben ik dan ook nog eens platgevallen, (1ste maal in drie jaar TT's, wat een hele prestatie is.) Bedankt aan de man met de pomp, anders zat ik er nog met m'n klein pompje.
En volgende week op naar Jabbeke.
Tom-pson
Mountainbiker

Post by Tom-pson »

's Morgens gestart rond kwart na acht. Dit was slechts mijn 3de rit (scobiak in ardooie en vorige week kemmelberg).
Twas klimmen in een drassige weide, klimmen tussen de afgereden mais, klimmen int slijk... man man. Dodelijk zalig. Twas lastig, maar zeker de moeite. Vooral strook 5 was e vettigen.
De 2 bevoorradingen waren ok (geen redbulls "babes" gezien), de pannekoeken achteraf waren lekker.
Persoonlijk vond ik wel dat je soms vree aandachtig moest zijn om niet te missen. (zelf 1 keer misreden).
Achteraf mijn fiets direct en goed kunnen kuisen. En nog e Leffe achteraf é deugd gedaan.
=D> voor de organisatie.
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

Het lusrijden was niet zo aangenaam. :( :( :( teveel
Aloewel Lichterveldenaere in den apres vertelde dat hij dit juist de max vond :wink: :wink: Voor elk wat wils héééééé.
Het tweede stuk was al veel beter,znd de lussekes.
Voor de rest bepijling soms wat onduidelijk en afspuitplaats misschien een beetje opschuiven zodat men geeen 2x een douche krijgt.
Genoten van zware parcours,met weinig slaap en een ferme kaaaaaater.
Na de tweede(warme) leffe was de kater al een poesje geworden.
Sorry rik c,kindjes wegens te weinig slaap thuis gelaten.

=D> =D> =D> =D> =D> Voor de kids die we enkele keren hebben zien rijden.

Grtz
Beer van Beerst
Mountainbiker

Post by Beer van Beerst »

Alles dikke duim uitgezonderd die zig-zaggen in de gras- en maisvelden, zoek gewoon een langer veld waar we rechtdoor kunnen.
Post Reply