21/01/2007 Wevelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Deze morgen vertrokken voor de 53km. De parcours lagen er redelijk zwaar bij vandaag maar waren goed berijdbaar.
Het maximum fungehalte werd uit de streek gehaald.
De bevoorradingen waren dik in orde net zoals de duidelijke bepijling.
Wat me ook opviel was dat de organisatoren zeer vriendelijk en behulpzaam waren.
Over de pechtdienst, bikewash, douches en aprés kan ik mij niet uitspreken daar wij direct naar huis zijn gereden en geen pech hadden onderweg.
Bedankt aan de organisatie en tot volgend jaar. =D> =D> =D>
Last edited by nebraz on Sun 21 Jan 2007 16:11, edited 1 time in total.
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

Heel leuke tocht , mooi weer , goede organisatie en goede douches en afspuiting was ook dik in orde !!

Het parcour lag er toch zwaarder bij dan dat ik verwacht had , twas prettig vettig !
pomer
Mountainbiker

Post by pomer »

:bounce: lekker windje vandaag :roll: vree geamuseerd :wink: was lastig ma prachtig #-o bikewash ok :oops: apresbike natjes :bounce: kortom bere organisatie [-o< see u next year :lol:
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

vanuit gullegem met de mtb heen en terug en de 53 km,
dat is 63 km genieten
heel leuk , variërend parcours overgoten door de zon ( behalve laatste kilomleters in de gietende regen)
een dikke pluim voor de organisatie! =D>

wie aan den arrivee niet moe was, ja dan weet ik het niet meer
blij dat ik deze keer niet voor de kluis gekozen heb

tot in sept voor de wevelgem kemmel......
ps er waren verrassende vernieuwingen in het parcours!
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Ook afgezakt deze voormiddag naar Wevelgem. Het zag er weer veelbelovend uit deze morgen toen ik om 04:30 mijn vrouw naar naar werk bracht. Het water viel met bakken uit de hemel en de wind was ook meer dan een strakke zeebries. "Zal ik straks maar beter forfait geven" dacht ik bij mezelf. Enkele uren later was er echter van regen geen sprake meer en hier en daar kon je een sterretje zien fonkelen. Maar dienen wind die was precies nog aangewakkerd ik moet wel gek zijn. Vlug even de PC opgestart op zoek naar een korte termijn weerbericht en dat beloofde beterschap: minder wind en opklaringen. Dus de auto in om mijnen maat op te pikken. Toen we in Wevelgem kwamen scheen reeds een vriendelijk aanvoelende zon en was de wind serieus geluwd. De tocht zelf viel zeer goed mee met van alles en nog wat: steentjes, technische strookjes, glijbanen, een beetje op en af....
De gevreesde strook langs de leie net voor en na de tweede rijkelijke bevoorrading deed echt zijn werk hier stond de wind dan ook pal op kop. De stroken die hierop volgden waren ook (zeer) zwaar dus het venijn zat in de staart en zowat tien minuten voor het einde kregen we als merci nog een fikse plensbui over ons heen vergzeld van een prachtige regenboog. Het leven kan schoon zijn hé; met zwarte sneeuw (slijk) voor de ogen zo'n regenboog ontwaren.
Vervolgens nog het fietske afgespoten en een heerlijk warme douche en we beleefden als het ware onze persoonlijke renaissance. Ook nog een hot-dog en drankje en onze inwendige mens kon ook weer een tijdje verder.
Dus met een zeer voldaan gevoel weer huiswaarts gekeerd; ik ging zeker mijn kas hebben opgefret indien ik thuis was blijven zitten in de zetel. Nu zijn we weer eens gezond vermoeid en voor mensen met een zittend beroepsleven is dat noodzakelijk om tijdig eens te bewegen.
Merci aan WTC De Trappers Wevelgem
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Amaai...
Deze morgen met de enorme wind naar Wevelgem... Tegen dat we goed en wel ne koffie gedronken hadden en alle steenbakkers aanwezig waren, was de wind al heel wat gekalmeerd. Toch was het nog de moeite #-o

De rit zelf vond ik persoonlijk zeer goed geslaagd. Hier en daar was enorm vettige stroken, maar ben maar een keer of twee moeten afstappen... Aan de enorme geul die in de grond gemaakt was en langs de autostrade. Dankzij de verwittigingen van de organisatie wisten we ook wat er ons te wachten stond op die plaatsen =D>

Soms was het echt wel inbeuken tegen de wind... Moonrider en Wouter amuseerden zich blijkbaar rot in dat weer... Dark Dingo was iets minder, maar die is nog in volle opbouw qua fysiek. Berre had deze week zijn offday. Ikzelf zat goed, maar in dit weer en met die ondergrond is dat natuurlijk relatief...

Aan den arrvée nog gebruik gemaakt van de warme douches, nog enen gedronken en dan naar huis!

Moe, vermoeid door de schitterende rit, weer naar huis om op 't gemakske te genieten van de zondagnamiddag... Straks nog een toerke wandelen met onzen hond om de beentjes nog ne keer te strekken
Ik ben volgend jaar zeker weer van de partij! #-o

En zoals da Lok36000 al zei... We zijn gezond vermoeid en voor mensen met een zittend beroepsleven is da wel eens noodzakelijk...

MERCI WTC TRAPPERS WEVELGEM! See you next year!

De afwezigen waren weer eens niet direct de slimsten.. :wink:
Aircoboy
Mountainbiker

Post by Aircoboy »

't was inderdaad efkes twijfelen deze morgen, zoveel wind.
Maar ik heb het me zeker niet beklaagd dat ik toch ben afgekomen.

het parkoers van de 53 : SCHITTEREND !!!!!!!!!!!!!!
Het was zwaar, maar perfect uitgepijld, zelfs met waarschuwingen hier en daar; nog niet veel meegemaakt.
Het stuk langs de leie in Bissegem was voor velen 'nen dooddoener'.

Volgend jaar zijn we er weer bij!!
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

prima tochtje met alles erop en eraan, was er ook weer
zo ene die het fietske niet spaarde.
vanaf volgende week beloven ze nachtvorst,
eindelijk zou ik zo zeggen :P
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Als beginnende biker (sinds kerstdag) dan toch maar de 53 km gereden. Voor het eerst voor de grote afstand gekozen ipv de 37km. Na de Kemmel van vorige week dacht ik dat ik de wereld kon verslaan. Mijn gedacht over Wevelgem? Miljaaaaaar dat was zwaaaar. Ik heb pietje de dood voor m'n ogen gezien :evil: en dan begon het nog te gieten ook zo rond de 45 km. Maar de beloning was super: in de hemel een prachtige regenboog zo helder als straatverlichting. Dan thuis moe en versleten in de zetel geploft met een saarzeke en mij laten soigneren door het vrouwke... het bleef echter bij soep drinken want meer kreeg ik niet meer uit m'n lichaam...

PS: perfecte bepijling, schitterende afspuitinstallatie en lekkerre hotdogs ipv een boterham
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Falco Peregrinus wrote:het bleef echter bij soep drinken want meer kreeg ik niet meer uit m'n lichaam...

die soep moet toch in je lichaam? #-o
Post Reply