Hier het laatste nieuws dat ik vernomen heb.
Verbier-Grimentz 128km
Heremence -Grimentz 68km
Evolène -grimentz 41km dus nog een 3°start
Vertrek op zaterdag om bij eventuele slechte weersomstandigheden de koers naar zondag te brengen.Ook voor diegenen die de maandag moeten gaan werken hebben ze nog een dag om te recuperen en te genieten van de Valais
Bureau de course en technische controle in de kazerne van Sion.
Salon fietsen,enkel en alleen in Sion.
Dus toch wel wat veranderingen,met als gevolg dat we nu ook nog eens de navette naar Sion moeten doen voor inschrijvingen en controle.
Dit zou gemeld zijn op een persconferentie in verband met de Cristalp.
Vernieuwde Grand raid cristalp
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
start op zaterdag...technische controle op vrijdag dus en een dagske vroeger vertrekken?roger wrote:Hier het laatste nieuws dat ik vernomen heb.
Verbier-Grimentz 128km
Heremence -Grimentz 68km
Evolène -grimentz 41km dus nog een 3°start
Vertrek op zaterdag om bij eventuele slechte weersomstandigheden de koers naar zondag te brengen.Ook voor diegenen die de maandag moeten gaan werken hebben ze nog een dag om te recuperen en te genieten van de Valais
Bureau de course en technische controle in de kazerne van Sion.
Salon fietsen,enkel en alleen in Sion.
Dus toch wel wat veranderingen,met als gevolg dat we nu ook nog eens de navette naar Sion moeten doen voor inschrijvingen en controle.
Dit zou gemeld zijn op een persconferentie in verband met de Cristalp.
Technische controle in Sion: nie erg, ik doe toch een poging om mijnen auto in Grimentz te plaatsen...wel jammer; vond die controle en alles wat daar rond hing best een aangename bedoening, in het centrum van Verbier....enfin, we zien wel, morgen, alvast bedankt voor de info.
@mtb grietje
ik dacht dat het slechte weer aan mij lag...uitsluitsel op 19 augustus: als het dan goe weer, zijt ge zeker
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
Hmm. De Cristalp valt dus ietsje vroeger dit jaar? Mijn bevalling is voorzien op 16 augustus, dus misschien toch net ietske te rap erna dan...Willy D wrote:@mtb grietje
ik dacht dat het slechte weer aan mij lag...uitsluitsel op 19 augustus: als het dan goe weer, zijt ge zeker
-
mennik
- Mountainbiker
Zal voor mij ook de eerste kaar zijn en ga meteen voor de 121 km, dan is mijn training tenminste niet voor niks geweest:)
Maar hoe zit het met de accommodatie, zijn er voldoende hotels (niet te duur) of toch maar met de tent?
Wat met het vervoer, ik las dat je voor 20 euro met de bus terug naar Verbier kan, is dat wat te doen en wat dan met je fiets?
Of is het beter om in Grimentz te logeren en de dag zelf naar Verbier af te zakken (afstand±60km).
Alle tips zijn welkom.
Maar hoe zit het met de accommodatie, zijn er voldoende hotels (niet te duur) of toch maar met de tent?
Wat met het vervoer, ik las dat je voor 20 euro met de bus terug naar Verbier kan, is dat wat te doen en wat dan met je fiets?
Of is het beter om in Grimentz te logeren en de dag zelf naar Verbier af te zakken (afstand±60km).
Alle tips zijn welkom.
- LuckyIron
- Mountainbiker
Ben vorig jaar mijn eerste keer naar Verbier afgezakt, dus zal hier beetje op proberen te antwoorden
de nacht voor de start is het beginnen regenen en in zo'n tentje slaap je toch ook weer niet zo goed als in een echt bed.
Er zijn verschillende bussen die terug naar Verbier rijden, hopelijk is dat dit jaar wat beter geregeld, want de laatste bus was pas om 00u terug in Verbier.
alvast heeeeel veeeel succes!!
voor een hotel of kamer zal je vroeg genoeg moeten boeken, en echt goedkoop is het niet in Verbier. Ikzelf stond samen met een clubgenoot in een weide met een tentje (gratis). Er zijn daar ook toiletten en een ruimte om je te wassen (geen douches). Een andere clubgenoot had nog een heel klein hotelletje gevonden, veel te duur en veel te kleine kamer, maar ze hadden natuurlijk wel een bed.mennik wrote:Zal voor mij ook de eerste kaar zijn en ga meteen voor de 121 km, dan is mijn training tenminste niet voor niks geweest:)
de nacht voor de start is het beginnen regenen en in zo'n tentje slaap je toch ook weer niet zo goed als in een echt bed.
Ik had ook busvervoer geregeld terug naar Verbier. Dit is handig, maar het fietstransport is niet echt ideaal. Probeer wat bescherming voor je fiets mee te nemen. Voor de start in Verbier kan je een zak afgeven met je douchegerief in, steek daar zo wat isolatie-materiaal in voor rond buizen, kan nooit geen kwaad.mennik wrote: Wat met het vervoer, ik las dat je voor 20 euro met de bus terug naar Verbier kan, is dat wat te doen en wat dan met je fiets?
Er zijn verschillende bussen die terug naar Verbier rijden, hopelijk is dat dit jaar wat beter geregeld, want de laatste bus was pas om 00u terug in Verbier.
misschien geen slecht idee, maar die 60km zijn geen autostrade, denk daaraan!! Je zal dus heel vroeg moeten vertrekken, start is in Verbier al om 7u 's morgens (als ik mij goed herinner)mennik wrote: Of is het beter om in Grimentz te logeren en de dag zelf naar Verbier af te zakken (afstand±60km).
alvast heeeeel veeeel succes!!
marathon zaterdag, met mogelijkheid dat ze pas op zondag starten (bij te slecht)...betekent dus wel nen dag extra verlof nemen
@mennik:
de afstand van Grimentz tot Verbier is met den auto ca. 1,5 uur rijden...en ze sluiten smorgens vroeg Verbier af.
De beste oplossing is afspreken met een paar man om enkele auto's aan de aankomst te plaatsen, bespaart je een helse busreis.
Kamperen is basic, maar wel leuk (stond vorig jaar naast Marcel Esser, nederlands toprenner en ne maat van hem).0
Weet iemand welk stuk uit het parcours is gehaald?
@mennik:
de afstand van Grimentz tot Verbier is met den auto ca. 1,5 uur rijden...en ze sluiten smorgens vroeg Verbier af.
De beste oplossing is afspreken met een paar man om enkele auto's aan de aankomst te plaatsen, bespaart je een helse busreis.
Kamperen is basic, maar wel leuk (stond vorig jaar naast Marcel Esser, nederlands toprenner en ne maat van hem).0
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Dat vraag ik mij ook af maar het is in ieder geval na Heremence want deze ik ook "maar" 69km nuWilly D wrote:marathon zaterdag, met mogelijkheid dat ze pas op zondag starten (bij te slecht)...betekent dus wel nen dag extra verlof nemen![]()
@mennik: