21/01/2007 GENK Kattevenia
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Lucky22
- Mountainbiker
- Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)
Ik kom morgen waarschijnlijk ook met mijn vrouw naar Genk. De TT van Genk in november heeft ons super bekoord waardoor we geen moment moesten twijfelen waar we morgen zouden rijden, zullen waarschijnlijk in Genk zijn om 9u30.
In november hebben we de mijnterril links laten liggen omdat mijn vrouw dit dan nog niet zag zitten. Is het doenbaar voor een semi-beginneling : voor de beklimming is ze niet bang, het is eerder de afdalingen, of zijn de extreme afdelingen niet voorzien in de TT?
In november hebben we de mijnterril links laten liggen omdat mijn vrouw dit dan nog niet zag zitten. Is het doenbaar voor een semi-beginneling : voor de beklimming is ze niet bang, het is eerder de afdalingen, of zijn de extreme afdelingen niet voorzien in de TT?
-
Be one biker
- Mountainbiker
Post by Be one biker »
In afwezigheid van Geert (Rakkermans) die zijne baby-borrel aant voorbereiden is een kleine voorbeschouwing naar morgen:
-De terril is berijdbaar, zij het met enkele kleine aanpassingen. Het single-track bosje is bijna volledig bezaaid met ontwortelde bomen, dus daar gaan we rechts naar beneden-te voet- om zo weer op het parcours te komen (noodgedwongen)
-Kattevennen is modderig en zeker zwaar als je die laatste lus erbijtelt (voor de bijters)
-Melberg is oké, door de hevige regenval natuurlijk niet superdroog zoals anders maar toch...zeer goed te doen
Er is m.a.w. geen enkele reden om er morgen niet bij te zijn, net zoals de Leffe trouwens
C U tomorrow
En namiddag zijn we natuurlijk allemaal uitgenodigd op Geert zijne Baby-borrel
-De terril is berijdbaar, zij het met enkele kleine aanpassingen. Het single-track bosje is bijna volledig bezaaid met ontwortelde bomen, dus daar gaan we rechts naar beneden-te voet- om zo weer op het parcours te komen (noodgedwongen)
-Kattevennen is modderig en zeker zwaar als je die laatste lus erbijtelt (voor de bijters)
-Melberg is oké, door de hevige regenval natuurlijk niet superdroog zoals anders maar toch...zeer goed te doen
Er is m.a.w. geen enkele reden om er morgen niet bij te zijn, net zoals de Leffe trouwens
C U tomorrow
En namiddag zijn we natuurlijk allemaal uitgenodigd op Geert zijne Baby-borrel
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
Neuhh, de extreme afdalingen zullen er zeker niet inzitten, en zo ja, dan zijn die heeeel gemakkelijk te omzeilen.Lucky22 wrote:Ik kom morgen waarschijnlijk ook met mijn vrouw naar Genk. De TT van Genk in november heeft ons super bekoord waardoor we geen moment moesten twijfelen waar we morgen zouden rijden, zullen waarschijnlijk in Genk zijn om 9u30.
Voor de afdalingen moet je al zeker de techniek van het afdalen beheersen. Als je onverwacht de voorrem toeknijpt dan weet je zo ook wel wat er gaat gebeuren. De zwaarste afdalingen kunnen ook te voet gedaan worden, maar is natuurlijk niet zo leuk
Je kunt je vrouwtje natuurlijk ook wat opleiden en raad geven i.v.m. afdalen.
Succes morgen!!
- georges1955
- Mountainbiker
Post by georges1955 »
hoi ben morgen zeker op post met men zoon en neefje.
jozef als ge iemand langs u heen ziet flitsen dan weet ge dat ik da ben,amateurke.
ben vorig jaar ook geweest en het was fantastisch.
se you tommorow
georges1955
jozef als ge iemand langs u heen ziet flitsen dan weet ge dat ik da ben,amateurke.
ben vorig jaar ook geweest en het was fantastisch.
se you tommorow
georges1955
- moddercrosser
- Mountainbiker
Post by moddercrosser »
Met regen op mijn dak en wat jeneverkes van gisteren in mijne frak toch naar Genk afgezakt, wetende dat 't de moeite zou zijn.
Vlot ingeschreven op Japanse (of was 't Chinese) volksmuziek, 't is eens iets anders. Tegenover mij bij 't inschrijven Fons Moors eens 'live' gezien.
Na de eerste km's nog wat koud en nat te zijn, werd dit al vlug beter en kwam Mireille le Soleil er zelfs door. Leuke singletracks in dit eerste deel, continu draaien en keren en op en af.
De bevoorrading in de grote moderne hal was in orde, klaar voor richting Terril te gaan. De route ernaartoe was iets anders dan vorig jaar, en zeker zo tof. Een korte intermezzo hierbij van kleine, pittige bochtige klimmetjes, de max.
De route op de Terril was redelijk makkelijk en verraste me nog extra door niet links naar beneden te gaan maar rechtdoor om zo de andere kant v/d T te berijden, ook eens mooi om te doen.
Hierna nog enkele mooie stukken ertussen op de extra lus. Was precies wel weinig volk vandaag. Veel bijna alleen gereden.
Kortom, een perfect parkoers met de nodige uitdaging en variatie.
Vlot ingeschreven op Japanse (of was 't Chinese) volksmuziek, 't is eens iets anders. Tegenover mij bij 't inschrijven Fons Moors eens 'live' gezien.
Na de eerste km's nog wat koud en nat te zijn, werd dit al vlug beter en kwam Mireille le Soleil er zelfs door. Leuke singletracks in dit eerste deel, continu draaien en keren en op en af.
De bevoorrading in de grote moderne hal was in orde, klaar voor richting Terril te gaan. De route ernaartoe was iets anders dan vorig jaar, en zeker zo tof. Een korte intermezzo hierbij van kleine, pittige bochtige klimmetjes, de max.
De route op de Terril was redelijk makkelijk en verraste me nog extra door niet links naar beneden te gaan maar rechtdoor om zo de andere kant v/d T te berijden, ook eens mooi om te doen.
Hierna nog enkele mooie stukken ertussen op de extra lus. Was precies wel weinig volk vandaag. Veel bijna alleen gereden.
Kortom, een perfect parkoers met de nodige uitdaging en variatie.
- Nazgul
- Mountainbiker
- Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Mooie tocht, allereerste keer deze streek en dus benieuwd naar de terril.
Vond deze al bij al niet zo moeilijk maar met een pijnlijke knie (al enkele ritten) was het toch zwaar genoeg.
Ik ga hier zeker eens terugkomen als de kniepijn weg is om zo nog meer te kunnen genieten van deze streek.
één minpuntje, voor mij dan, de afpijling deze was op sommige momenten niet goed zichtbaar.
voor de rest
Vond deze al bij al niet zo moeilijk maar met een pijnlijke knie (al enkele ritten) was het toch zwaar genoeg.
Ik ga hier zeker eens terugkomen als de kniepijn weg is om zo nog meer te kunnen genieten van deze streek.
één minpuntje, voor mij dan, de afpijling deze was op sommige momenten niet goed zichtbaar.
voor de rest
- Johnny de Wit
- Mountainbiker
Post by Johnny de Wit »
Is er iemand een zadeltasje verloren??? Heb er eentje gevonden in de afdaling van de terril. Nog erg proper, dus het lag er nog niet lang. Ge meldt u maar en we zien wel hoe ge het terug krijgt. Belgie is niet groot en Postpak is ook wel OK.
Was veel te laat vertokken (10u30) en bij de beklimming van de terril ketting tussen scharnierpunt achtervering en klimblad geraakt met naar middenblad te schakelen (!)
. Met geen mogenlijkheid uit te krijgen, het past gewoon er niet tussen, dus hoe heb ik het weer gedaan?? +-30 minuten stilgestaan en veel man zien passeren tot er 2 toffe gasten stopten en het euvel oplosten door gewoon de ketting met een kettingpons los te maken en zo te verwijderen, want via de gewone weg ging het niet. Ze waren aan de taal te horen uit de Kempen, dus gasten, als ge dit leest, EEN HELE DIKKE MERCI!
De volgende keer krijgt ge 2 dikke pinten van mij!!! Ik heb u vandaag niet meer gevonden!!
Na de herstelling nog rustig teruggebold, pijlen waren weg aan het Sportcentrum aan ST-Lodewijk, dus maar via de weg teruggereden langs de Richter en Gelieren (handig als de streek een beetje kent!) en de laatste 7 km lus nog gereden, dus ik zat toch aan de 43KM. Op naar de volgende!!!
Was veel te laat vertokken (10u30) en bij de beklimming van de terril ketting tussen scharnierpunt achtervering en klimblad geraakt met naar middenblad te schakelen (!)
Na de herstelling nog rustig teruggebold, pijlen waren weg aan het Sportcentrum aan ST-Lodewijk, dus maar via de weg teruggereden langs de Richter en Gelieren (handig als de streek een beetje kent!) en de laatste 7 km lus nog gereden, dus ik zat toch aan de 43KM. Op naar de volgende!!!
-
leenaerts stefaan
- Mountainbiker
Post by leenaerts stefaan »
genk was mooie route maar keek toch uit om heel de terril op te rijden en dat sloeg dus wel een beetje tegen,pijlen vielen soms ook wat te laat op maar al bij al toch een geslaagde tocht.Hier zien ze mij zeker nog terug.Is het eigenlijk mogelijk om zo naar de terril te trekken en hem tot boven te rijden?