Kras op alu frame
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Kras op alu frame
door een onvoorzichtigheid heb ik enkele krassen op mijn frame waarbij niet alleen de verflaag en de grondlaag, maar ook het het aluminium licht beschadigd is. Het is op de buis onder de ketting. Ik heb mij ontertussen zo een hoesje gekocht voor rond de buis onder de ketting, zodat het niet meer zichtbaar is , maar ik weet niet of dit risico's met zich mee brengt. De grootste zorg die ik heb is de stevigheid van het frame. Kan iemand mij hierover meer info geven?
Last edited by Martin on Mon 15 Jan 2007 18:18, edited 3 times in total.
Normaal ga je hier geen hinder van ondervinden. Zolang een frame geen echte blutsen heeft maar slechts krassen kan het aluminium dat wel aan. Een metalen frame is hier niet zo gevoelig voor als een Carbon.
Na verloop van tijd kan dat echter wel de zone worden waar je kader het eerst begeeft, maar mijn vader (110kg) rijdt nu al even met een alu waar zeer diepe CS krassen in zitten, en die kader lijkt nog niet direct te begeven.
Na verloop van tijd kan dat echter wel de zone worden waar je kader het eerst begeeft, maar mijn vader (110kg) rijdt nu al even met een alu waar zeer diepe CS krassen in zitten, en die kader lijkt nog niet direct te begeven.