Ik ben van plan me een epic te kopen want dat 'brain' concept spreekt me wel heel erg aan.
Nu ben ik niet zo behendig en heb liever een iets kortere zit. Ik ben 1.85" en heb een hardtail van 20 " waar ik goed op zit.
Hoe los ik dat nu op ?
1; Een Large frame kopen ; want dit is een 19,5" . Een maat van mij heeft zo ene, het stuurt wel stabiel maar behendig in technische stukken is wat anders. Een recht zadelpen wil ik niet steken want dan heb je een geometrie van over 74° en dit lijkt me iets te veel van het goede. Misschien kan ik een superkort stuurpennetje steken ? Iemand ervaring ?
2; gewoon een Medium frame pakken ? Iemand ervaring ?
Graag wat reactie
Epic - Hoe gestrekte zit vermijden ?
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Ik ben 1m78 en heb een large, maar ik zit dan ook graag wat gestrekter.
Maar euh, vinnig de bochten nemen heeft volgens mij meer te maken met de biker zelf dan de bike... Toch zeker op dit soort bikes.
Er zijn er die het nooit leren (bochten pakken) en er zijn er waarbij het aangeboren is
Je zal moeten experimenteren met zadelpennen en stuurpennen denk ik.
Maar euh, vinnig de bochten nemen heeft volgens mij meer te maken met de biker zelf dan de bike... Toch zeker op dit soort bikes.
Er zijn er die het nooit leren (bochten pakken) en er zijn er waarbij het aangeboren is
Je zal moeten experimenteren met zadelpennen en stuurpennen denk ik.
Je mag ook niet vergeten dat de geometrie van een Epic eerder race gericht is en daarbij hoort nu eenmaal een gestrekte zit (of lig). Het concept van een Epic is niet bedoeld om er een comfortabele toerfiets van te maken. Als je op zoek bent naar een eerder comfortabele fully, zit je eigenlijk niet juist bij een Epic.
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem in korte bochten met de epic. Maar, zoals Filip FSR zegt: sturen moet je zelf doen.
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem in korte bochten met de epic. Maar, zoals Filip FSR zegt: sturen moet je zelf doen.
- nebraz
- Mountainbiker
Inderdaad van center tot center.XeRpiO wrote:maar over de lengte van een stuurpen
hoe wordt dat gemeten, van center tot center?
want ik ben der ook over aant denken om een kortere te steken
Ik heb de mijne ook laten veranderen van 120 naar 90.
Nu vol spanning afwachten naar het weekend om het uit te testen.
Ik had na lang rijden last van mijn nek door steeds omhoog te kijken.