Nog even terugkomen op die mineralen, in een trainingsboek lees ik:
"Duursporters kampen vaak met bloedarmoede. De oorzaak hiervan is ijzergebrek".
En een van de oorzaken van ijzergebrek is: tijdens inspanning wordt extra ijzer door transpiratie verloren.
Een andere: thee en koffie werken remmend op ijzerabsorptie.
Dit is, samen met bloedverlies, zuurstofgebrek in de lucht en blokkade van hemoglobine, een oorzaak van een vermindering van het zuurstoftransportvermogen van het bloed (het cruciale vo²).
In een andere trainingsboek (dat van van den bosch) worden slaapstoornissen vermeld als een symptoom van sympathische overtraining.
Mijn slaapstoornissen zouden wel eens een teken aan de (dreigende) overtrainingswand geweest kunnen zijn (temeer daar ik wellicht met te hoge trainingszone's getraind heb, wegens veel te hoge rustpols bij inspanningstest).
Boek Filip Meirhaeghe
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- patje
- Mountainbiker
Ze zouden zijn boek in het frans moeten vertalen zodat de Fransen ( Frankrijk ) het ook zouden kunnen lezen en zodanig hun kritiek kunnen herzien op Filip.
Er stonden deze maand weer serieuse uitspraken vanwege Absalon in den Bike.
Ook vorige maand was het alom kritiek op zijn terugkeer.
Volgens mij zijn ze daar serieus in hun broek aan doen.
Er stonden deze maand weer serieuse uitspraken vanwege Absalon in den Bike.
Ook vorige maand was het alom kritiek op zijn terugkeer.
Volgens mij zijn ze daar serieus in hun broek aan doen.
Boek positief Filip Meirhaeghe
Hey,
Aangezien ik nergens nog het boek van Filip (positief) vond hier in de buurt heb ik maar een mailtje gestuurd naar de pa van Filip en ik kreeg direkt een mailtje terug van de stiefma van Filip met de mededeling dat ze het ging vragen aan Filip. Deze voormiddag een mailtje gekregen dat hij binnen was en gehandtekend en al. Langs deze weg wil ik die mensen nog eens bedanken voor de moeite. Dus Francine nogmaals héél veel dank voor de gedane moeite.
Groetjes
Aangezien ik nergens nog het boek van Filip (positief) vond hier in de buurt heb ik maar een mailtje gestuurd naar de pa van Filip en ik kreeg direkt een mailtje terug van de stiefma van Filip met de mededeling dat ze het ging vragen aan Filip. Deze voormiddag een mailtje gekregen dat hij binnen was en gehandtekend en al. Langs deze weg wil ik die mensen nog eens bedanken voor de moeite. Dus Francine nogmaals héél veel dank voor de gedane moeite.
Groetjes
-
gronholm
- Mountainbiker
Re: Boek positief Filip Meirhaeghe
zou het mogelijk zijn om mij het e-mailadres van deze mensen te geven? ben namelijk ook al een heel tijdje op zoek naar het boek...Bakkertje wrote:Hey,
Groetjes
je mag het via pb doen
thanks