Garantie Epic bij Fietsen ***

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Special Eyes friend
Mountainbiker

Post by Special Eyes friend »

ivo wrote:
Special Eyes friend wrote: Ik kan met mijn hand op het hart zeggen dat het de realiteit is.
Dan is je lbs wel een heel vreemde vogel en mag hij heel blij zijn dat je nog zo goed bent zijn naam te verwijderen en niet in vette letters hier staat.
Vandaag mijn Epic gaan ophalen bij fietsateljee Dupont in Bissegem.
Hij heeft hem gratis hersteld. Er was een lager stuk aan de tuimelaar.

Ik mocht niks betalen =D> maar heb dit gecompenseerd
Mijn goeie vriend G*** uit Viane (die ik een Specialized dealer onwaardig vind) mag er een voorbeeld aan nemen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

thans van de betreffende dealer al veel goeds gehoord..
ps, as ge nen echt goeie en betrouwbare fb in de omgeving wilt: moerbeke!
Medusa
Mountainbiker

Post by Medusa »

Probleem zit hem volgens mij bij het feit dat hij zijn fietsen onder de prijs verkoopt. Ik zag hem in het verleden al staan op 2°hands sites met nieuwe fietsen. Uiteraard snijd je dan in je vingers als je genoodzaakt ben om service te verlenen.

Wel respect als hij een klant door stuurt naar een collega dealer :lol:
verkie
Mountainbiker

Post by verkie »

Ben ook aan 't kijken om een Specialized te kopen en was van plan daar een kijkje te gaan nemen omdat dat niet te ver is van bij mij, maar dit topic doet mij toch enigszins twijfelen. En als 'm op de hoogte is van dit topic zou 'm als 'm recht in zijn schoenen staat toch al gereageerd hebben denk 'k.
Firefly
Mountainbiker
Location: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R

Re: Garantie Epic bij Fietsen ***

Post by Firefly »

Special Eyes friend wrote:Ik kocht op 18 oktober 2006 een Epic Disc mod. 2006. Bij thuis komst zag ik dat er een klem bovenaan mijn Juicy remklauw van de achterste rem ontbrak. Ik belde de man op. Volgens hem had dit onderdeel totaal geen nut. Op de vraag of Specialized fietsen leverde met nutteloze onderdelen kon hij niet antwoorden. Hij stuurde uiteindelijk het klemmetje op. Op de site van Sram las ik dat die klem dient om je remblokken op hun plaats te houden.... Na 1 rit diende ik al terug te gaan omdat mijn crankstel speling had. Volgens hem was ik "te zindelijk". Uiteindelijk een nieuwe gekregen met een gans verhaal dat hij nooit een nieuw zal krijgen van Specialized.
Na een 6tal ritjes zit er speling op mijn achterbrug. Ik neem contact op met de fietswinkel met de vraag of ik mag langs gaan om het te herstellen.

Krijg ik doodleuk onderstaande mail :

hallo.

ja geen probleem wat deze herstelling doe ik niet direct daarvoor moet de fiets hier blijven want je weet nooit of je een of meerdere lagers moet vervangen en telkens moet je alles weer demonteren want je voelt de speling niet altijd met de hand. Ook zou ik willen zeggen dat er op de lagers geen garantie is omdat deze ook kunnen stuk gaan van te hard aantrekken van de bouten en je ook niet kan zeggen of de lagers een paar maanden of een paar jaar oud zijn en deze normaal gezien nooit na een paar maanden stuk gaan. Dit nog nooit meegemaakt met een epic binnen het jaar.Prijs per lager 12,5€ waarshijnlijk zullen er 2 moeten vervangen worden indien er al speling op zit. ik laat je dit liever weten voor je komt want er zijn waarschijnlijk dealers dichter in de buurt.

Dus met andere woorden "trek uw plan"

Dank u voor de goeie service fietsen **** uit *******. Het leukste is nog dat hij zijn eigen tegenspreekt : nooit meegemaakt met een Epic...
Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen zonder mijn garantie te verliezen?
Dit is idd goed om daar nooit meer binnen te stappen. Ik wil echter wel ff zeggen dat da garantie van Specialized geldt op het frame! slijtageonderdelen vallen daar normaal niet onder zoals dus ook lagers (die van de achterbrug horen natuurlijk bij het frame, dus... is al wat ingewikkelder) sommige dealers zullen de garantie in zo'n geval mss op zichzelf nemen en scheuren er hun broek aan zonder dat jij dat weet/beseft, maar er is natuurlijk wel zoiets dat SERVICE heet, en waar gaan de mensen heen? daar waar je dat krijgt en dat gaat bovendien rond dus een betere reclame is er voor hem niet. bv ook voor de demper moet je aanspraak maken op de garantie van Fox, ... (Mss dat zulke zaken wel te regelen zijn via Specialized ook, dat weet ik niet, al denk ik dat de afhandeling dan wel langer kan duren) Dat crankstel (geen idee welk het is, Shimano vermoed ik?) en die clips op je remklauw doet mij sterk vermoeden dat de fiets niet grondig is nagekeken alvorens hij aan jouw werd verkocht, dus daar ligt de verantwoordelijkheid bij de handelaar. Dat crankstel valt dus ook niet onder garantie van Specialized maar onder die van Shimano, en als zij vinden dat de "schade" komt door verkeerde montage ofzo is het geen garantie.

Hoewel ivm met je achterbrug, in een geval als dit zou er mss een uitzondering gemaakt kunnen worden, over de garantie-afhandeling van Specialized al veel goede dingen gehoord. En anders zou de handelaar zeker een tegemoetkoming kunnen doen (enkel stukken rekenen oid), dat is gewoon service. Dus ... naar een andere Specialized dealer gaan waar er SERVICE wordt verleend.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Heb je dit eigenlijk al laten weten aan de invoerder van specialized?
Als er iemand kan zeggen waar je garantie op hebt en waarop niet, dan is hij het ;)
Sensei
Mountainbiker

Post by Sensei »

Op mijn vorige Epic heb ik ook al diverse keren de lagers vervangen, al koop je SKF lagers dan nog kan er vrij snel speling op komen. Misschien dat de keramische SKF beter zijn. Maar een setje SKF lagers kost al vrij snel 100,-- en de keramische wel het 2 voudige.
Standaard zitten goedkope er taiwanese of chinese lagers in, bij vervanging zou ik zeker die er niet meer inzetten.

O ja er zit geen garantie op de lagers, maar het is wel zo dat verwacht mag worden dat het minimaal x tijd mag meegaan. Ja en wat is speling, hoeveel etc.
Special Eyes friend
Mountainbiker

Post by Special Eyes friend »

Hubertje wrote:Heb je dit eigenlijk al laten weten aan de invoerder van specialized?
Als er iemand kan zeggen waar je garantie op hebt en waarop niet, dan is hij het ;)
Toen ik speling had op mijn bracket liet de garantie afdeling weten dit niet mocht zijn en de dealer zelf moest oordelen of dit onder garantie viel.

Bij het probleem met de lagers het zelfde. Gezien ik hen op de hoogte bracht van het geklungel van hun dealer mocht ik zelf een andere dealer kiezen. Zij zouden zorgen voor de rest. Zoals reeds gezegd herstelde / vernieuwde Dupont in Bissegem het gratis.

We kochten gisteren nog een Specialized zadel voor mijn vriendin. "Als het niet goed is mag je komen ruilen - maar wel niet over een jaar hé" Dat zijn pas dealers.
Post Reply